Strøken 2-romsleilighet med balkong (7m2). TG0 på det meste. Kort vei til Lerkendal/St. Olavs/NTNU. Lave felleskost.
En moderne selveierleilighet med god standard. Leiligheten er fra 2019, og har fått TG0 på nesten alle punkter fra takstmann. Med en praktisk beliggenhet på Sorgenfri har du kort avstand til de fleste studiesteder, samt godt kollektivtilbud både til og fra bykjernen. Fra stuen er det en vestvendt balkong på ca 7m2.
De fremste kvaliteter ved leiligheten:
• Tilvalg som ekstra skyvedørsgarderobe ved entré og soverom.
• En-stavs parkett gjennomgående i leiligheten
• Dimbare spotter på badet, kjøkkenet og gangen
• Lekkert og moderne kjøkken med innredning fra JKE Design
• Sentral beliggenhet nært sentrum
• Kort vei til studiesteder og St Olavs/Teknobyen/NTNU
• Flere dagligvarer som Kiwi og Rema1000 i umiddelbar nærhet
• Felles takterrasse og flotte fellesområder
• Lave felleskostnader med fjernvarme, varmtvann, kabel-TV og internett inkludert
Velkommen til en hyggelig visning!
Presentert av
Visninger
Meld deg på visning eller kontakt eiendomsmegler for privatvisning. Visning blir ikke gjennomført uten påmeldte.
Totalt bruksareal: 36,0 m²
- BRA-i: 36,0 m²
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 7,0 m²
Befaringen ble utført som en nøkkelbefaring uten hjemmelshaver til stede. Tilhørende bod i fellesareal ble derfor ikke påvist. Dette er areal som ville vært medregnet som eksternt bruksareal.
BRA-i: Internt bruksareal. BRA-e: Eksternt bruksareal. Dersom dette arealet befinner seg i sameie, borettslag, aksjesalg e.l. vil normalt sett disse arealene ikke være eid av boligen, de er kun disponert på salgstidspunktet. Arealet kan f. eks. omrokeres av styret i ettertid. BRA-b: Innglasset balkong. GUA: Gulvareal. ALH: Areal med lav himlingshøyde.
Se vedlagte tilstandsrapport for nærmere beskrivelse av arealene. Arealene er oppmålt av bygningssakkyndig og ikke kontrollert/oppmålt av eiendomsmegler. Arealene er oppgitt iht NS 3940 Areal- og volumberegninger av bygninger.
Eiendommen har regulert adkomst iht. gjeldende reguleringsplan.
Mulighet for å leie parkeringsplass i felles p- kjeller.
Selger har kommentert på følgende spørsmål i egenerklæringsskjema som er en del av salgsoppgaven:
1. Kjenner du til om det er/har vært feil tilknyttet våtrommene, f.eks. sprekker, lekkasje, råte, lukt eller soppskader?
Ja - Etter innflytting så manglet det et lys over speilet, dette ble installert av elektriker. Etter dette sprakk flisen opp, og dette ble en reklamasjonssak hos utbygger. Dette er nå utbedret.
2. Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom?
Ja, kun av faglært:
Bravida. Byttet en flis.
17. Kjenner du til forslag eller vedtatte reguleringsplaner, andre planer, nabovarsel eller offentlige vedtak som kan medføre endringer i bruken av eiendommen eller av eiendommens omgivelser?
Ja - Det skal bygges studentleiligheter med tilhørende anlegg på nabotomten nr 16
26. Kjenner du til vedtak/forslag til vedtak om forhold vedr. eiendommen som kan medføre økte felleskostnader/økt fellesgjeld?
Nei. Det er opp til ekstraordinært årsmøte å bestemme om sameiet skal slå seg sammen med de andre sameiene på Nærbyen. Det er forespeilet at dette vil gi stordriftsfordeler.
Se hele egenerklæringen fra selger som vedlegg i salgsoppgave.
OPPSUMMERING TILSTANDSRAPPORT
Tilstandsgrad (TG) tilsier hvilken tilstand objektet har i forhold til et definert referansenivå. For nærmere forklaring av tilstandsgrader se i tilstandsrapporten.
Her kommer en oppsummering av TG i tilstandsrapporten:
TG 0: 13
TG 1: 1
TG 2: 0
TG 3: 0
TG IU: 1
Følgende forhold har fått tilstandsgrad IU:
-Våtrom Oppsummering av fukt
Hulltaking er ikke foretatt da badet er en prefabrikkert baderomskabin.
TAKSTMANN KOMMENTAR TIL AREALOPPMÅLING OG ROMBENEVNELSE:
-Befaringen ble utført som en nøkkelbefaring uten hjemmelshaver til stede. Tilhørende bod i fellesareal ble derfor ikke påvist. Dette er areal som ville vært medregnet som eksternt bruksareal.
Se vedlagt tilstandsrapport for ytterligere opplysninger.
Boligblokk oppført med bærende konstruksjoner av betong. Veggkonstruksjoner er oppført i betong og tre. Utvendige fasader er kledd med trekledning og
fasadeplater. Vinduer og balkongdør fremstår med 3-lags glass. Taket er tilnærmet flatt og antas utvendig tekket med papp eller lignende.
Byggemåte er opplyst av bygningssakkyndig ihht. vedlagt tilstandsrapport.
Denne tomten er eiet.
1198,00 kvm.
Ferdigattest datert 22.06.2023. Ferdigattest gjelder for boliger.
Boligen er oppvarmet med fjernvarme.
Energikarakter: B - Grønn
Prisantydning kr 2 850 000,-
I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:
71 250,00,- (Dokumentavgift)
500,00,- (Tinglysing skjøte)
500,00,- (Tinglysing pantedok. pr. stk)
7 769,00,- (Forkjøpsrettsgebyr)
10 900,00,- (HELP Boligkjøperforsikring)
2 800,00,- (HELP PLUSS)
267,50,- (Gebyr panteattest)
_______________________________________________________
2 943 987,- Totalpris inkl. omkostninger og fellesgjeld
_______________________________________________________
Det ovenstående forutsetter at eiendommen selges til prisantydning og at det kun tinglyses ett pantedokument. Det tas forbehold om endringer i offentlige gebyr.
Kr. 2 468,- pr. mnd.
Fellesutgifter fordeles på følgende poster:
Forr.honorar/revisjon: kr 163,-
Vedlikeholdsavsetning: kr 140,-
Felleskostnad driftsdel: kr 889,-
Tilleggsytelser:
Kostnad bod: kr 75,-
Fastbeløp måling og avregning energi: kr 98,-
Tillegg elektroniske fellesavtaler: kr 493,-
Kontingent realsameiet: kr 370,-
1073 Varme Sameiet Nærbyen Høyblokk: 1073/8 A konto oppvarming
og varmtvann ( 215 - 8): kr 240,-
Fellesutgifter fastsettes av styret, normalt for ett år i gangen. Ved behov kan styret øke fellesutgiftene. Opplysninger om fellesutgifter er gitt av forretningsfører ved utarbeidelse av denne salgsoppgaven, fellesutgiftene kan derfor være endret uten at eiendomsmegler har fått melding om dette.
Kr. 11 952,- for år 2024.
Årsgebyret er beregnet ut fra terminbeløpet for april på kr 996,- i 2024.
Det gjøres oppmerksom på at kommunen har gått over til månedlig fakturering 2024, og at terminbeløpene kan variere fra en termin til en annen. Gebyrene varierer også etter forbruk og eventuelle endringer i de kommunale avgiftene.
Eiendommen har vannmåler. Vannavgiften er derfor avhengig av forbruk.
Kommunen avleser målerstanden kun én gang per år. Dersom kjøper ønsker spesifikk avregning, må dette avtales med selger før overtagelse.
Andel fellesgjeld er kr. ,- pr. .
Selskapets totale gjeld er kr.
,- pr.
.
Andel fellesformue utgjør kr. 9 783,- pr. 31.12.2023.
Dersom kommunen har innført eiendomsskatt så baseres denne på markedsverdien minus bunnfradrag multiplisert med den promillesats som til enhver tid gjelder for den enkelte kommune (p.t 2-7 promille). Spørsmål om eiendomsskatt rettes til kommunen.
Primær formuesverdi kr. 641 677,00.
Sekundær formuesverdi kr. 2 438 373,00.
Gjeldende for ligningsåret 2022.
Boligselskapet er ikke med i sikringsordning.
Det ble informert på ordinært årsmøte for Sameiet Nærbyen Høyblokk i 2024 at det foregår en utredning av sammenslåing av boligsameier. Det gjelder for sameiene Sameiet Nærbyen Høyblokk, Sameiet NærByen Utleie og Sameiet NærByen Lavblokk. Styret opplyser at det vil være mulighet for å stille spørsmål. Saken behandles i ekstraordinært årsmøte på høsten 2024, som omhandler sammenslåingen utelukkende.
Eiendommen er forsikret i IF Skadeforsikring Bedrift med polisenr. SP0002471778.
Årsregnskapet for forrige periode (2023) viser:
Driftsinntekter kr. 2 186 312,-
Driftskostnader kr. 2 124 081,-
Årsresultat kr. 76 610,-
Disponible midler for boligselskapet utgjør kr. 471 115,- per 31.12.23.
Budsjett for 2024 viser et overskudd på kr. 31 881,-.
For nærmere detaljer vises det til spesifikasjoner i regnskap og noter.
Sameiet Nærbyen Parkering 1 hadde i resultatregnskapet for 2023 et underskudd på kr 109 509,-. Dette skyldes i hovedsak økte kostnader til periodisk vedlikehold.
Området er regulert til boligformål ihht R20100057. Reguleringsbestemmelser, kommunens arealdelplan og reg.kart, situasjonskart, målebrev etc. kan fås ved henvendelse til megler. Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.
Det opplyses også om planforslag r20120020 som kan påvirke området.
Eiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann og avløp via private stikkledninger/anlegg.
Eiendommen overdras fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i sameiets eiendom som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr. Iht. eierseksjonsloven § 31 har sameiet legalpant for forfalte felleskostnader og andre krav. Pantet er begrenset til 2G per bruksenhet.
Erklæring 591360 tgl. 27.03.2018 er tinglyst som en pengeheftelse og vil få prioritet foran kjøpers bank.
Dnr. 392166, tgl. 03.04.2019 - Seksjonering
SNR: 8
Formål: Bolig
Sameiebrøk: 36 / 3949
Dnr. 13877, tgl. 02.06.1986 - Erklæring/avtale
Bestemmelse om trafostasjon/kiosk
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Dnr. 736457, tgl. 16.08.2016 - Best. om vann/kloakkledn.
Bestemmelse om elektriske ledninger/kabler
Bestemmelse om teknisk anlegg
Bestemmelse om vedlikehold
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Dnr. 736457, tgl. 16.08.2016 - Best. om adkomstrett
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Dnr. 591360, tgl. 27.03.2018 - Bestemmelse om vannledning
Gir hverandre gjensidige rettigheter.
Bestemmelse om vedlikehold av anlegg/ledninger
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Dnr. 591360, tgl. 27.03.2018 - Bestemmelse om kloakkledning
Gir hverandre gjensidige rettigheter.
Bestemmelse om vedlikehold av anlegg/ledninger
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Dnr. 1128814, tgl. 13.08.2018 - Erklæring/avtale
Hjemmelshaver til eiendommene kan ikke motsette seg at rettighetshaver bedriver næringsvirksomhet
Gjelder også senere utskilte parseller
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Dnr. 231840, tgl. 25.02.2019 - Bestemmelse om adkomstrett
Bestemmelse om vedlikehold
Rett til adkomst samt rett til bruk av areal i portrom
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Dnr. 668981, tgl. 13.06.2019 - Erklæring/avtale
Rett til rømning via svalganger
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Dnr. 591360, tgl. 27.03.2018 - Bestemmelse om elektriske ledninger/kabler
Gir hverandre gjensidige rettigheter.
Bestemmelse om vedlikehold av anlegg/ledninger
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Det gjøres oppmerksom på at kjøpers bank vil få prioritet etter disse heftelsene.
For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Følgende tilbehør medfølger handelen:
(spesifiser særlig om hvitevarer, lamper, fastmonterte hyller.)
Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligens tilbehør og løsøre ikke medfølger handelen med mindre dette fremkommer av nærværende prospekt. Hvitevarer medfølger der dette er spesielt angitt i salgsoppgaven. Fastmontert og innebygget kjøkken- og baderomsinnredning følger boligen. Med mindre annet er spesifisert i salgsoppgaven gjelder NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.
Overtagelse skjer etter nærmere avtale og avtales normalt senest i forbindelse med budaksept. Vennligst oppgi ønsket overtagelsesdato i bud.
Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til bygningssakkyndig, eiendomsmegler og opplysninger innhentet fra kommunen, evt. forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, og til å lese gjennom fullstendig salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente. Salgsoppgaven er lest og godkjent av selger.
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Forsikringen dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset til eiendommens salgssum, oppad begrenset til 14 millioner kroner. Forsikringen gjelder fra budaksept. Er det mer enn 12 måneder til overtakelse, så gjelder forsikringen først fra overtakelse. Dersom det ikke blir avtalt overtakelsesdato samtidig med budaksept, så gjelder forsikringen først fra overtakelsen.
Selger har utarbeidet et egenerklæringsskjema og innhentet en tilstandsrapport som er vedlagt salgsoppgaven. I henhold til avhendingsloven anses kjøper kjent med de opplysninger som framgår av et salgsdokument. Kjøper oppfordres derfor til å gjøre seg kjent med denne. Forsikringen løper i perioden kjøper kan reklamere, dog maksimalt 5 år fra overtakelse av eiendommen. Ved salg av landbrukseiendom og småbruk er det kun våningshus og/eller kårbolig med evt. direkte tilhørende garasje og tomt som omfattes av forsikringen. Ved salg av kombinasjonseiendom der boligdelen utgjør 50 % eller mer, svarer selskapet for skader på den delen av boligen som er regulert og/eller benyttet til boligformål. Forsikringen dekker ikke verditap som følge av forekomst av insekter, feil ved arbeider som er utført av sikrede etter avtale med kjøper, eller for arbeider som sikrede påtar seg å utføre etter avtale med kjøper. Dette gjelder uavhengig av om arbeidet er utført av/på vegne av sikrede eller kjøper, og uavhengig av om arbeidet faktisk er utført.
Dersom sikrede gir lovnader vedrørende tilstand eller utførelse så kan ikke selskapet holdes ansvarlig for dette.
Forsikringen dekker ikke krav som følge av dårlig/mangelfull rengjøring eller rydding av eiendommen, eller krav knyttet til tilbehør som
skal følge med eiendommen. Forsikringen dekker ikke skade som oppstår eller påføres eiendommen i perioden mellom budaksept og kjøpers overtagelse. Som skade regnes her også komponenter som fjernes i denne perioden.
Forsikringen dekker ikke verditap som følge av forekomst av insekter.
Kjøper har anledning til å tegne Boligkjøperforsikring. Det er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene.
Boligkjøperforsikring tegnes senest på kontraktsmøtet.
Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger.
Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system, til megler Kristian Kattem-Olsen per e-post kko@nylanderpartners.no eller sms: +47 91 66 15 81. Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.
For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 6-3. Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført. For seksjon/andel/akjse-bolig vil forretningsfører normalt kreve ekstra eierskiftegebyr dersom de har mottatt eierskiftemelding og det i ettertid skal legges til/endre kjøper. Eierskiftemelding sendes normalt fra megler til forretningsfører samme dag som budaskept.
Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.
Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Eiendomsmegler sin standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at hvis det foreligger vesentlig mislighold som bl.a. gir selger rett til å heve når det er gått 30 dager fra avtalt betalingstid, kjøper aksepterer dette som bindende for seg.
Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.
Ingen kan direkte eller indirekte erverve mer en to boligseksjoner i et boligsameie jf. eierseksjonsloven § 23. Dersom et erverv har funnet sted i strid med eierseksjonslovens regler kan Kartverket nekte overskjøting. Dersom overskjøting blir nektet er kjøper likevel forpliktet til å gjennomføre handelen med selger, og oppgjør til selger vil finne sted tross manglende overskjøting.
Sameiet kan pålegge salg / tvangssalg av seksjonen som er ervervet i strid med denne bestemmelsen.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt iht. eierseksjonsloven §24. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn.
Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.
Vedlagt i salgsoppgaven følger egenerklæring selger, tilstandsrapport, kommunale opplysninger (f. eks reguleringskart med bestemmelser), informsajon fra forretningsfører (gjelder kun sameie, borettslag og aksjelag), energiattest mm. Alle interessenter forutsettes å ha satt seg inn i salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.
Det gjøres oppmerksom på at Nylander &Partners, Trondheim Sentrum sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.
Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på www.partners.no.
Eier er Camilla Solheim Nylander.
Eiendommens adresse er Sorgenfriveien 26.
Matrikkel tilhørende eiendommen: gnr. 73, bnr. 271, snr. 8 i Trondheim.
Sameiebrøk: .
Vårt oppdragsnummer er 1240105.
Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:
Provisjon 0,000 % av salgssummen inkl. mva
Oppgjørsgebyr: 6 890,00
Digitale oppdragtjenester: 2 190,00
Markedspakke Standard: 17 900,00
Markedspakke Anbud: 13 900,00
Tilretteleggelsesgebyr: 15 000,00
Tilretteleggelsesgebyr: 18 750,00
Utleggsgebyr pr. stk: 850,00
Kjøpsrådgivning: 10 000,00
Deltakelse på overtagelse: 2 900,00
Ekstratjenester pr. stk.: 1 300,00
Visningshonorar pr. stk: 2 900,00
Salgsoppgaver 6 stk.: 1 690,00
Salgsoppgaver 12 stk.: 2 590,00
NylanderUnivers Boost 1.gang: 3 000,00
Løft finn.no: 3 400,00
Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.
Meglers vederlag er avtalt til ,
Ansvarlig megler er Kristian Kattem-Olsen / +47 91 66 15 81/ kko@nylanderpartners.no.