Sentrumsnær & pen leilighet over 2 plan - Skjermet beliggenhet - Felles hage - Gangavstand til Solsiden
Leiligheten ligger fint og skjermet til, uten innsyn fra gaten. På baksiden har man en pent opparbeidet felles hage, terrasse, samt en overbygget terrasse.
Bygården ble oppgradert i 2011, og leiligheten går over to plan og byr på en praktisk og god planløsning. Videre har du utmerket beliggenhet på Møllenberg med kort avstand til både BI, NTNU, Solsiden og Sentrum.
Kort oppsummert:
Dette er en leilighet som bør oppleves, velkommen til visning!
Presentert av
Totalt bruksareal: 90,0kvm
- BRA-i: 90,0kvm
- BRA-e: kvm
- BRA-b: kvm
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 17,0kvm
BRA-i: Internt bruksareal. BRA-e: Eksternt bruksareal. Dersom dette arealet befinner seg i sameie, borettslag, aksjesalg e.l. vil normalt sett disse arealene ikke være eid av boligen, de er kun disponert på salgstidspunktet. Arealet kan f. eks. omrokeres av styret i ettertid. BRA-b: Innglasset balkong. GUA: Gulvareal. ALH: Areal med lav himlingshøyde.
Se vedlagte tilstandsrapport for nærmere beskrivelse av arealene. Arealene er oppmålt av bygningssakkyndig og ikke kontrollert/oppmålt av eiendomsmegler. Arealene er oppgitt iht NS 3940 Areal- og volumberegninger av bygninger.
Leiligheten har en utmerket beliggenhet i ettertraktede omgivelser. Her har du gåavstand til alt hva Trondheim sentrum har å by på. Bakklandet med sine koselige bygninger er i gangavstand fra leiligheten. Her har man mange restauranter og hyggelige kafeer å velge i, samt flere trivelige nisjebutikker som byr på både blomster og annet. Festningen byr på mange flotte friarealer hvis man ønsker seg litt parkliv, eller så kan man gå seg en tur på promenaden langs Nidelvens bredd.
Solsiden og yrende folkeliv får du etter ca. 7 min gange. Her fylles det fort opp med folk på de ulike uteserveringene på solskinnsdager. Her er det også shoppingmuligheter med diverse klesbutikker, frisør, apotek, dagligvarehandel og vinmonopol. Ellers er det et meget bredt shoppingutvalg i Trondheim sentrum.
Flere store arbeidsteder og studiesteder er innen gangavstand fra leiligheten. Her kan vi nevne både BI, Dronning Maud, St.Olavs og NTNU Gløshaugen. Dersom man heller vil benytte seg av bil eller kollektivtransport, er dette også lett gjennomførbart, da det er gode bussforbindelser.
Primærrom:
1. etasje: Gang, bad, soverom, kjøkken og stue.
Kjeller: Gang, vaskerom og stue.
Sekundærrom:
Kjeller: Bod.
1. etasje
Gang: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Sikringsskap.
Bad: Flis på gulv og vegger. Malt overflate i himling. Gulvvarme. Utstyrt med servantskap, veggmontert wc, dusjkabinett, mekanisk avtrekk og rørfordelingsskap.
Soverom: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling mur.
Kjøkken: Parkett på gulv, og stålplate på vegg over benk, flis på vegg over benkeplate og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Innredning med mekanisk avtrekksvifte over stekesonen. Det er integrert stekovn, platetopp og oppvaskmaskin.
Stue: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Utgang til terrasse.
Kjeller
Gang: Teppe på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Gulvvarme. Trapp.
Vaskerom: Flis på gulv og vegger. Malt overflate i himling. Gulvvarme. Utstyrt med bereder, mekanisk avtrekk og opplegg for vaskemaskin.
Bod: Malt overflate på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling.
Stue: Teppe på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling.
Se vedlagt nabolagsprofil for kart og oversikt over adkomst. Det vil bli skiltet med Nylander &Partners-skilt ved fellesvisning.
Soneparkering i området mot avgift. For utfyllende informasjon se Trondheim Parkering sine hjemmesider: https://www.trondheim.kommune.no/parkering/innhold/boligsone/
Det gjøres oppmerksom på at det er avvik mellom byggegodkjente tegninger og dagens bruk. Dette gjelder følgende rom i kjeller:
- Opprinnelig vaskerom er delt opp til vaskerom og bod.
- Opprinnelig disp-rom er innredet og brukt som stue/soverom og kontor.
Videre bemerkes det at soverom/stue i kjeller har ikke tilfredsstillende dagslysforhold og rømning. Det anmerkes også at takhøyden varierer fra ca. 195 cm - 200 cm.
Det er ikke søkt om bruksendring. Etter dagens byggeforskrifter er bruksendring søknadspliktig. Kjøper påtar seg risikoen for både fremtidig bruk og eventuelle pålegg relatert til dette, herunder risikoen for om bruken lar seg godkjenne, og alle kostnader forbundet med dette.
Selger har kommentert på følgende spørsmål i egenerklæringsskjema som er en del av salgsoppgaven:
2| Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom?
-Oppussing av bad og vaskerom i 2011. I 2014 var vaskerommet oppgradert med en vask, og en kombo av kjøkkenbenk og skaper
5| Kjenner du til om det er/har vært problemer med drenering, fuktinnsig, øvrig fukt eller fuktmerker i underetasjen/kjellere?
-Fukt var oppdaget i kjeller etasje, langs ytterveggen. Men total drenering av hele bygget, utført i 2017 og 2019 har løst problemet
11| Kjenner du til om det har vært utført arbeid på terrasse/garasje/tak/fasade?
-Hele sameiet ble oppusett utvendig og innvendig i 2011‐2012. Drenering var utført i 2017 ‐ 2019 og takkrenner var skiftet i 2017. En ny støttemur og nye trapper var bygd foran huset i 2019.
12| Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid på el‐anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)?
-Oppussing av hele elektrisk anlegg utført i 2011. Varmekablene i kjellerstua ble reparert i 2023 av M‐tek etter at de gikk feil. Kontrollpanelet til varmekablene i vaskerom ble skiftet i 2024.
-Samsvarserklæringen ligger i sikrinskapet
Tilleggskommentar:
Vi har observert noen små insekter under dusjkabinettet som vi antar kan være sølvkre. Dette har ikke vært et stort problem, da vi sjelden ser dem. Vi har satt ut limfeller og gjennomført tiltak som har redusert forekomsten, og det er i dag sjelden vi ser noen på badet.
Se hele egenerklæringen fra selger som vedlegg i salgsoppgave.
OPPSUMMERING TILSTANDSRAPPORT
Tilstandsgrad (TG) tilsier hvilken tilstand objektet har i forhold til et definert referansenivå. For nærmere forklaring av tilstandsgrader se i tilstandsrapporten.
Her kommer en oppsummering av TG i tilstandsrapporten:
TG 0: 2
TG 1: 20
TG 2: 9
TG 3: 0
TG IU: 1
Følgende forhold har fått tilstandsgrad 2:
Støttemur
Tilstandsgrad 2 settes med bakgrunn i at det er registrert manglende rekkverk der hvor støttemuren er 0.5 m over bakke med hardt underlag.
Rom under terreng
Det er foretatt fuktmåling i svill via inspeksjonsluke på vaskerom uten at det er registrert unormale forhold.
Det henvises likevel til opplysninger under punkt - drenering og at det er registrert mineralutslag på innsiden av grunnmuren. Tilstandsgrad 2 settes med bakgrunn i registrerte forhold.
Takkonstruksjon
Tilstandsgrad 2 settes med bakgrunn i at det ikke er registrert luftespalter ved takutstikk. For eldre typer takkonstruksjoner er det ikke uvanlig at lufting av konstruksjonen mangler eller er begrenset. Dette behøver ikke nødvendigvis å bety at det er et problem per dags dato.
Etasjeskille og gulv på grunn
Tilstandsgrad 2 settes med bakgrunn i at det med bruk av nivelleringslaser ble registrert totalt avvik på rommet mellom 15 og 30 mm, i tillegg til lokale skjevheter.
Ildsted/Skorstein
Det er ikke tilkoblet ildsted. Tilstandsgrad 2 settes med bakgrunn i at det er en eldre teglsteinspipe og disse ser vi erfaringsmessig at har et behov for tiltak.
Trapp
Tilstandsgrad 2 settes med bakgrunn i at det er registrert åpninger i rekkverk over 10 cm og det mangler håndløper langs vegg.
Våtrom: Bad
Oppsummering av overflater:
Tilstandsgrad 2 settes med bakgrunn i at det er lavere høyde enn referansenivå fra topp slukrist til topp
tettesjikt ved dør. Dette medfører en fare for at fukt kan trenge ut via døråpning ved en eventuell lekkasje.
Oppsummering av sanitærutstyr:
Rommets innredning fremstår uten synlige tegn til skade. Tilstandsgrad 2 settes med bakgrunn i at det ikke
er etablert noen drensåpning for synliggjøring av eventuelle lekkasjer fra innebygget sisterne til klosettet.
Våtrom: Vaskerom
Tilstandsgrad 2 settes med bakgrunn i at det gulvet er tilnærmet flatt.
Følgende forhold har fått tilstandsgrad IU:
Loft (konstruksjonsoppbygging)
Loft var ikke tilgjengelig for kontroll.
For ytterligere informasjon se punkt - takkonstruksjon. Det er utført en enkel kontroll utvendig fra bakkenivå.
TAKSTMANN KOMMENTAR TIL AREALOPPMÅLING, LOVLIGHET OG ROMBENEVNELSE:
-På tegninger forevist fra kommunalt arkiv er rom i kjeller benevnt som boder og vaskerom. I dag er det blant annet innredet med soverom/stue og gang. Dette er bruksendring og søknadspliktig tiltak.
-Soverom/stue i kjeller har ikke tilfredsstillende daglysforhold og rømning. Det anmerkes også at takhøyden varierer fra ca. 195 cm - 200 cm.
Se vedlagt tilstandsrapport for ytterligere opplysninger.
Leilighet i 4-mannsbolig som er oppført i 1. etasje og kjeller. Hovedkonstruksjon er oppført i tre og er utvendig kledd med stående panel. Taket er et saltak og er tekket med takstein. Etasjeskille er et trebjelkelag. Vinduer med 2-lags isolerglass.
Eiet tomt tilhørende sameiet på 615,9kvm.
Ferdigattest datert 18.08.2011. Ferdigattest gjelder for rehabilitering, ombygging og tilbygg på Weidemanns vei 21 A
Det foreligger godkjent byggesøknad for tilbygg datert:13.03.1984.
Det foreligger byggeanmeldelse for bolighus på eiendommen datert: 29.06.1927
Det foreligger tegninger av bolighus sist revidert: 24.06.1927.
Det foreligger ingen begrensninger om utleie av seksjonen, herunder utleie av uselvstendige rom (hybel) med unntak av de begrensninger som evt. følger av sameiets vedtekter og av eierseksjonsloven. Ethvert salg eller bortleie av seksjoner skal meldes skriftlig til sameiets forretningsfører med opplysning om hvem som er ny eier/leietaker.
Boligen er elektrisk oppvarmet.
Energikarakter: G - Rød
Energiforbruk foregående år var 5 365 kwh.
Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Prisantydning kr 4 390 000,-
I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:
109 750,00,- (Dokumentavgift)
500,00,- (Tinglysing skjøte)
500,00,- (Tinglysing pantedok. pr. stk)
267,50,- (Gebyr panteattest)
4 501 018,- Totalpris inkl. omkostninger og fellesgjeld
Tilvalg:
10 900,00,- (HELP Boligkjøperforsikring)
2 800,00,- (HELP PLUSS)
Det ovenstående forutsetter at eiendommen selges til prisantydning og at det kun tinglyses ett pantedokument. Det tas forbehold om endringer i offentlige gebyr.
Kr. 1 110,- pr. mnd.
Fellesutgifter fordeles på følgende poster:
-Internett
-Husforsikring
Fellesutgifter fastsettes av styret, normalt for ett år i gangen. Ved behov kan styret øke fellesutgiftene. Neste endring vil være mot slutten av 2025.
Opplysninger om fellesutgifter er gitt av forretningsfører ved utarbeidelse av denne salgsoppgaven, fellesutgiftene kan derfor være endret uten at eiendomsmegler har fått melding om dette.
Kr. 18 984,- for 2024.
Kommunale avgifter er stipulert ut fra terminbeløpet for september 2024 på kr.1582,-
Kommunale avgifter og gebyrer kan avvike fra en termin til en annen.
Det tas forbehold om at det kan forekomme feil.
Sameiets formue utgjør kr. 40 000,- pr. 13.12.2024.
Sameiet har ikke lån.
0,00
Primær formuesverdi kr. 1 081 905,00.
Sekundær formuesverdi kr. 4 111 238,00.
Gjeldende for ligningsåret 2022.
Sameiet Weidemanns vei 21A, Orgnr: 998 619 718
Sameiet består av 4 seksjoner, sameiebrøk: 89/380.
Det er ikke vedtektsbestemt forkjøpsrett.
Det kreves ikke styregodkjennelse av ny eier.
Eiendommen er forsikret i Eika Forsikring AS med polisenr. 4613897.
Årsregnskapet for forrige periode (2023) viser:
Driftsinntekter kr. 69.331,-
Driftskostnader kr. 67.447,-
Årsresultat kr. 1.883,-
Disponible midler for boligselskapet utgjør kr. 24.328,- per 31.12.23.
Budsjett for 2024viser et årsresultat på kr. 3.850,-.
For nærmere detaljer vises det til spesifikasjoner i regnskap og noter.
Sameiets vedtekter følger vedlagt i prospektet. Interessenter oppfordres til å sette seg inn i disse.
Hovedtrappen ble reparert igjen i år (2024) virker til å være i OK stand foreløpig.
Dørene viser tegn av slitasje, og bør oppusses i løpet av de neste årene.
Bruker av seksjonen kan holde dyr dersom gode grunner taler for det, og dyreholdet ikke er til ulempe for de øvrige brukerer av eiendommen
Eiendommen er regulert til boligformål. Reguleringsplan for Stadsing. Dahls gt. - Rosenborg gt. og Weidemanns vei, med PlanID R0298, vedtatt 09.09.1924, er gjeldende.
Plankart med reguleringsbestemmelser følger vedlagt i salgsoppgaven. Interessenter oppfordres til å gjøre seg kjent med disse.
Eiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann og avløp via private stikkledninger/anlegg.
Eiendommen overdras fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i sameiets eiendom som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr. Iht. eierseksjonsloven § 31 har sameiet legalpant for forfalte felleskostnader og andre krav. Pantet er begrenset til 2G per bruksenhet.
Dnr. 743951, tgl. 16.09.2011 - Seksjonering
SNR: 1
Formål: Bolig
Sameiebrøk: 89 / 380
Dnr. 2493, tgl. 27.05.1959 - Bestemmelse om bebyggelse
Refusjonsplikt til kommunen.
Bestemmelse om veg
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Det gjøres oppmerksom på at kjøpers bank vil få prioritet etter disse heftelsene.
For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Følgende tilbehør medfølger handelen:
Hvitevarer på kjøkken medfølger i handelen. Det gis ingen garanti for tilstand eller levetid på disse.
Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligens tilbehør og løsøre ikke medfølger handelen med mindre dette fremkommer av nærværende prospekt. Hvitevarer medfølger der dette er spesielt angitt i salgsoppgaven. Fastmontert og innebygget kjøkken- og baderomsinnredning følger boligen. Med mindre annet er spesifisert i salgsoppgaven gjelder NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.
Overtagelse skjer etter nærmere avtale og avtales normalt senest i forbindelse med budaksept. Vennligst oppgi ønsket overtagelsesdato i bud.
Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til bygningssakkyndig, eiendomsmegler og opplysninger innhentet fra kommunen, evt. forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, og til å lese gjennom fullstendig salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente. Salgsoppgaven er lest og godkjent av selger.
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Forsikringen dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset til eiendommens salgssum, oppad begrenset til 14 millioner kroner. Forsikringen gjelder fra budaksept. Er det mer enn 12 måneder til overtakelse, så gjelder forsikringen først fra overtakelse. Dersom det ikke blir avtalt overtakelsesdato samtidig med budaksept, så gjelder forsikringen først fra overtakelsen.
Selger har utarbeidet et egenerklæringsskjema og innhentet en tilstandsrapport som er vedlagt salgsoppgaven. I henhold til avhendingsloven anses kjøper kjent med de opplysninger som framgår av et salgsdokument. Kjøper oppfordres derfor til å gjøre seg kjent med denne. Forsikringen løper i perioden kjøper kan reklamere, dog maksimalt 5 år fra overtakelse av eiendommen. Ved salg av landbrukseiendom og småbruk er det kun våningshus og/eller kårbolig med evt. direkte tilhørende garasje og tomt som omfattes av forsikringen. Ved salg av kombinasjonseiendom der boligdelen utgjør 50 % eller mer, svarer selskapet for skader på den delen av boligen som er regulert og/eller benyttet til boligformål. Forsikringen dekker ikke verditap som følge av forekomst av insekter, feil ved arbeider som er utført av sikrede etter avtale med kjøper, eller for arbeider som sikrede påtar seg å utføre etter avtale med kjøper. Dette gjelder uavhengig av om arbeidet er utført av/på vegne av sikrede eller kjøper, og uavhengig av om arbeidet faktisk er utført.
Dersom sikrede gir lovnader vedrørende tilstand eller utførelse så kan ikke selskapet holdes ansvarlig for dette.
Forsikringen dekker ikke krav som følge av dårlig/mangelfull rengjøring eller rydding av eiendommen, eller krav knyttet til tilbehør som
skal følge med eiendommen. Forsikringen dekker ikke skade som oppstår eller påføres eiendommen i perioden mellom budaksept og kjøpers overtagelse. Som skade regnes her også komponenter som fjernes i denne perioden.
Forsikringen dekker ikke verditap som følge av forekomst av insekter.
Kjøper har anledning til å tegne Boligkjøperforsikring. Det er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene.
Boligkjøperforsikring tegnes senest på kontraktsmøtet.
Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger.
Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system, til megler Svend Niklas Rønning per e-post snr@nylanderpartners.no eller sms: +47 94 80 92 07. Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.
For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 6-3. Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført. For seksjon/andel/akjse-bolig vil forretningsfører normalt kreve ekstra eierskiftegebyr dersom de har mottatt eierskiftemelding og det i ettertid skal legges til/endre kjøper. Eierskiftemelding sendes normalt fra megler til forretningsfører samme dag som budaskept.
Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.
Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Eiendomsmegler sin standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at dersom det foreligger vesentlig mislighold, har selger rett til å heve etter 30 dager fra avtalt betalingstid. Kjøper aksepterer dette som bindende for seg.
Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.
Ingen kan direkte eller indirekte erverve mer en to boligseksjoner i et boligsameie jf. eierseksjonsloven § 23. Dersom et erverv har funnet sted i strid med eierseksjonslovens regler kan Kartverket nekte overskjøting. Dersom overskjøting blir nektet er kjøper likevel forpliktet til å gjennomføre handelen med selger, og oppgjør til selger vil finne sted tross manglende overskjøting.
Sameiet kan pålegge salg / tvangssalg av seksjonen som er ervervet i strid med denne bestemmelsen.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt iht. eierseksjonsloven §24. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn.
Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.
Vedlagt i salgsoppgaven følger egenerklæring selger, tilstandsrapport, kommunale opplysninger (f. eks reguleringskart med bestemmelser), informsajon fra forretningsfører (gjelder kun sameie, borettslag og aksjelag), energiattest mm. Alle interessenter forutsettes å ha satt seg inn i salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.
Det gjøres oppmerksom på at Nylander &Partners, Moholt sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.
Nylander & Partners AS samarbeider med Selbu Sparebank som kan tilby lån med konkurransedyktige betingelser. Hvis ønskelig formidler vi gjerne kontakt. Nylander & Partners mottar ikke godtgjørelse for dette.
Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på www.partners.no.
Eier er thomas hibelot og Tina Kareen Husvang.
Eiendommens adresse er Weidemanns vei 21A.
Matrikkel tilhørende eiendommen: gnr. 410, bnr. 307, snr. 1 i Trondheim.
Sameiebrøk: .
Vårt oppdragsnummer er 11240091.
Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:
Provisjon 1,000 % av salgssummen inkl. mva (minimum 40 000 inkl. mva)
Oppgjørsgebyr: 6 890,00
Digitale oppdragtjenester: 2 190,00
Markedspakke Standard: 17 900,00
Tilretteleggelsesgebyr: 15 000,00
Utleggsgebyr pr. stk: 850,00
Visningshonorar pr. stk: 2 990,00
Salgsoppgaver 6 stk.: 1 690,00
Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.
Ansvarlig megler er Svend Niklas Rønning / +47 94 80 92 07/ snr@nylanderpartners.no.