SOLGT | ROMSLIG & TILTALENDE 3-roms leilighet midt i sentrumskjernen. Bad & vaskerom m/toalett. Sør- & vestvendte balkonger.
Alt sentrum har å by på ligger rett utenfor døra. Med heis i bygget og Torgkvartalet som nærmeste nabo, er det kort vei til dagligvarehandel, restauranter, cafeer etc. Offentlig kommunikasjon er lett tilgjengelig, da det er gangavstand til både togstasjon og bussholdeplasser. En enkel og komfortabel hverdag. Se 360-visning i annonsen.
Velkommen til en trivelig visning!
Presentert av
Visninger
Totalt bruksareal: 99,0 m²
- BRA-i: 99,0 m²
- BRA-e: 0,0 m²
- BRA-b: 0,0 m²
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 12,0 m²
BRA-i: Internt bruksareal. BRA-e: Eksternt bruksareal. Dersom dette arealet befinner seg i sameie, borettslag, aksjesalg e.l. vil normalt sett disse arealene ikke være eid av boligen, de er kun disponert på salgstidspunktet. Arealet kan f. eks. omrokeres av styret i ettertid. BRA-b: Innglasset balkong. GUA: Gulvareal. ALH: Areal med lav himlingshøyde.
Se vedlagte tilstandsrapport for nærmere beskrivelse av arealene. Arealene er oppmålt av bygningssakkyndig og ikke kontrollert/oppmålt av eiendomsmegler. Arealene er oppgitt iht NS 3940 Areal- og volumberegninger av bygninger.
Velkommen til Stokmovegen 1 - En svært romslig og tiltalende 3-roms leilighet midt i sentrumskjernen av Stjørdal.
- Leiligheten har endebeliggenhet som utgjør ekstra vindusposter og 2 solrike balkonger - en vestvendt og en sørvendt med utsikt mot torget og folkelivet.
- Delvis åpen og god planløsning mellom stue, spisestue og kjøkken på 56,5 kvm.
- Stue og soverom har god takhøyde noe som gir en luftig og romslig atmosfære.
- 2 soverom på 8,5 kvm - Soveromsfløy med skyvedørsgarderobe.
- Baderom og separat vaskerom m/toalett.
- Innvendig bod med skyvedørsgarderobe.
Leiligheten har en flott beliggenhet i sentrum, hvor alt sentrumskjernen har å by på ligger rett utenfor døra. Med heis i bygget og Torgkvartalet kjøpesenter som nærmeste nabo, er det kort vei til dagligvarehandel, restauranter, cafeer etc. Offentlig kommunikasjon er lett tilgjengelig, da det er gangavstand til både togstasjon og bussholdeplasser. Her får man en enkel og komfortabel hverdag - Se 360-visning i annonsen!
3. etasje: 2 ganger, bad, toalett, stue, kjøkken, 2 soverom, bod.
Areal
Bruksareal (BRA) 3. etasje: 99m².
Bruksareal (BRA) totalt: 99m².
TAKSTMANN KOMMENTAR TIL AREALOPPMÅLING OG ROMBENEVNELSE:
-Deler av arealet er ikke målbart pga lav takhøyde. Ikke målbart areal er opplyst som ALH (areal med lav himlingshøyde) summert med eventuelt målbart bruksareal som gir GUA (Gulvareal)
Arealmålingene måles etter bransjestandarden ""Takstbransjens retningslinjer ved arealmåling av boliger"". Retningslinjene har NS 3940:2012 som utgangspunkt, men inneholder presiseringer for arealbegreper og definisjoner i forbindelse med arealmåling ved omsetning og/eller verdisetting av boenheter. Rom defineres etter bruken av rommet på befaringstidspunktet, selv om bruken kan være i strid med tidligere eller gjeldende byggeforskrifter. Da det ikke foreligger en spesifikk definisjon av hva som er primære rom (P- ROM) og sekundære rom (S- ROM), vil benevnelsen av enkelte rom fastsettes etter skjønn.
"Takstbransjens retningslinjer for arealmåling av boliger" utgis av Informasjonsselskapet Verdi og er også tilgjengelig på www.nitotakst.no
3. etasje
Gang 1: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling.
Bod: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Sikringsskap og skyvedørsgarderobe.
Bad: Flis på gulv og flis på vegger. Downlights og malt overflate i himling. Gulvvarme. Utstyrt med badekar, åpen dusj, servant, servantskap, wc og mekanisk avtrekk.
Toalett: Flis på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Gulvvarme. Utstyrt med wc og mekanisk avtrekk og skyllekum. Opplegg for vaskemaskin.
Stue: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Downlights og malt overflate i himling. Panelovn og varmepumpe. Utgang til balkong.
Kjøkken: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling.
Soverom 1: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Panelovn.
Soverom 2: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Panelovn.
Gang 2: Parkett på gulv og malt overflate på vegger. Malt overflate i himling. Skyvedørsgarderobe.
Se vedlagt nabolagsprofil for kart og oversikt over adkomst. Det vil bli skiltet med &Partners-skilt ved fellesvisning.
Utvendig parkeringsplass følger med til hver leilighet.
Selger har kommentert på følgende spørsmål i egenerklæringsskjema som er en del av salgsoppgaven:
- Leiligheten er dødsbo etter min far. Har derfor ingen kjennskap til tilstand på leiligheten,
Se hele egenerklæringen fra selger som vedlegg i salgsoppgave.
OPPSUMMERING TILSTANDSRAPPORT
Tilstandsgrad (TG) tilsier hvilken tilstand objektet har i forhold til et definert referansenivå. For nærmere forklaring av tilstandsgrader se i tilstandsrapporten.
Her kommer en oppsummering av TG i tilstandsrapporten:
TG 0: 1
TG 1: 9
TG 2: 5
TG 3: 2
TG IU: 1
Følgende forhold har fått tilstandsgrad 3:
- Elektrisk.
Det er ikke foretatt merking inne i skap som samsvarer med kursfortegnelse. Det registreres dårlig innfesting på flere kabler. Utbedringskostnader er avsatt for en utvidet el-kontroll. Eventuelle kostnader for utbedringer av mangler kommer i tillegg og må vurderes etter kontroll. Anbefalte tiltak: Med bakgrunn i de registrerte avvik bør det gjennomføres en utvidet el-kontroll av en kvalifisert elektrofaglig person. Utbedringskostnader: Under 10 000.
-Våtrom: Bad.
Oppsummering av overflater: Gulvet er flatt og stedvis motfall. Det er etablert en forhøyning ved dør slik at vannsikkerheten vurderes å være i varetatt. Anbefalte tiltak overflater: Ved framtidig oppgradering bør det etableres fall til sluk. Utbedringskostnader overflater: 10 000 - 50 000.
Følgende forhold har fått tilstandsgrad 2:
-Balkong, terrasse, platting.
Terrassedekke framstår med bruksslitasje og utskifting må påregnes i tiden som kommer. Ikke kontrollert pga. terrassebord. Anbefalte tiltak: Nytt terrasse dekke må påregnes.
-Vinduer og dører.
Karmer er værslitte å det registreres begynnende råte i enkelte karmer. Anbefalte tiltak: Skraping å overflatebehandlinger må påregnes. Løpende kontroll med tanke på en eventuell negativ utvikling på begynnende råteskader må påregnes.
-Ventilasjon.
Ventilasjonsaggregatet har en forventet levetid på ca 25 år. Som nevnt under ventilasjon på bad, ble det registrert dårlig sug i avtrekket. Anbefalte tiltak: Anbefaler ytterligere kontroll. Det ble ikke registrert bryter eller justering på avtrekk noe som anbefales for optimal ventilering.
-Våtrom: Bad.
Oppsummering av membran, tettesjikt og sluk: Tettesjikt har nådd en alder som gjør tettheten usikker i tiden som kommer. Anbefalte tiltak membran, tettesjikt og sluk: Med bakgrunn i alder og slitasje står våtrommet foran en utbedring/utskiftning. Oppsummering av ventilasjon: Det er etablert mekanisk avtrekk med ved enkel funksjonstest er det ikke optimalt sug. Det ble ikke registrert bryter/ regulering av avtrekk, dette er trolig felles anlegg for bygget. Anbefalte tiltak ventilasjon: Tiltak vedrørende avtrekk anbefales for optimalt luft utskifting.
Følgende forhold har fått tilstandsgrad IU:
-Varmtvannsbereder.
Det er ikke registrert noen bereder i boligen. Denne antas å være plassert i fellesareal, men hvilken bereder dette er er ukjent.
Leilighet er oppført i én etasje. Grunnmur er oppført i støpt betong. Veggkonstruksjon er oppført i betong og er forblendet med teglstein. Taket er tekket med betongstein. Etasjeskille er et betongdekke. Vinduer med 2-lags isolerglass.
Denne tomten er eiet.
2976,70 kvm.
Ferdigattest datert 10.10.06. Ferdigattest gjelder for Stokmov 1 - Leiligheter i 3. etg.
Ferdigattest datert 17.10.24. Ferdigattest gjelder for bruksendring og endring av bygningstekniske installasjoner på eiendommen 99/6, Stokmovegen 1.
Det gjøres oppmerksom på at det er begrenset adgang til å leie ut leiligheter i borettslag, jf. lov om borettslag §§5-5 og 5-6. Eiendommen kan i sin helhet leies ut iht. bestemmelser i vedtektene. Iht. borettslagsloven kap. 5 kan man etter godkjenning fra styret leie ut hele bostaden i inntil 3 år dersom eier selv har bodd i leiligheten minst ett av de siste to år. Styret kan kun nekte å godkjenne utleieforholdet dersom det foreligger saklig grunn til å nekte eller dersom leietaker selv ikke ville blitt godkjent som andelseier/kjøper.
Boligen har varmepumpe og elektrisk oppvarming.
Energikarakter: D - Rød
Prisantydning kr 3 000 000,-
Andel fellesgjeld kr 1 181 356,-
I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:
500,00,- (Tinglysing hjemmelsdokument)
500,00,- (Tinglysing pantedok. pr. stk)
6 900,00,- (HELP boligkjøperforsikring)
2 800,00,- (HELP PLUSS)
_______________________________________________________
Totalpris inkl. omkostninger og fellesgjeld kr 4 192 056,-
Det ovenstående forutsetter at eiendommen selges til prisantydning og at det kun tinglyses ett pantedokument. Av denne summen utgjør kr. 1 181 356,- andel fellesgjeld som vil følge andelen, men som ikke skal innbetales med oppgjøret. Det tas forbehold om endringer i offentlige gebyr.
Kr. 11 353,- pr. mnd.
Fellesutgifter fordeles på følgende poster:
Felleskostnad renter IN-lån kr. 5.621,-.
Felleskostnad driftsdel kr. 5.133,-.
Tillegg elektroniske fellesavtaler kr. 599,-.
Fellesutgifter fastsettes av styret, normalt for ett år i gangen. Ved behov kan styret øke fellesutgiftene. Opplysninger om fellesutgifter er gitt av forretningsfører ved utarbeidelse av denne salgsoppgaven, fellesutgiftene kan derfor være endret uten at eiendomsmegler har fått melding om dette.
Andel fellesgjeld er kr. 1 181 356,- pr. 28.11.2024.
Selskapets totale gjeld er kr.
5 995 212,- pr.
28.11.2024.
Spesifikasjon av lån: Lånenummer: 12122526508, DNB Bank ASA
Serielån, 12 terminer per år.
Rentesats per 28.11.2024: 5.7% pa.
Antall terminer til innfrielse: 446
Saldo per 28.11.2024: 5 995 212
Andel av saldo: 1 181 356
Første termin: 29.02.2012 Neste avdrag: 28.01.2042 ( siste termin 31.12.2061 )
Flytende rente, 30 års avdragsfrihet
Avtale om individuell nedbetaling av fellesgjeld
Kommunen har ikke vedtatt innkreving av eiendomsskatt.
SIKRINGSORDNING. Ansvar for felleskostnader i borettslag: Andelseiere er ansvarlig for å for å dekke borettslagets kostnader. Dette gjøres ved betaling av månedlige felleskostnader. Hvis borettslaget lider tap som følge av at en andelseier ikke betaler sine felleskostnader, kan et eventuelt tap medføre at de andre andelseierne må betale høyere felleskostnader. Borettslaget har tegnet sikring, i henhold til borettslagsloven, mot denne type tap. Leverandør av sikring: Klare Finans AS. Varighet av avtalen / oppsigelsesvilkår: Gjensidig oppsigelsestid med 6 mnd skriftlig varsel. Etter borettslagslovens bestemmelser skal vedtak om oppsigelse av sikringen gjøres av borettslagets generalforsamling. Sikringsselskapet kan til enhver tid si opp en avtale med sikringstaker dersom sikrede ikke oppfyller de krav som er stilt. Mer info om sikringsordningen: http://klarefinans.no/tjenester
INFO OM INDIVIDUELL NEDBETALING AV ANDEL FELLESGJELD (IN-ORDNING): Denne ordningen gir andelseieren adgang til å betale ned fellesgjelden som er knyttet til sin egen andel. Felleskostnadenes kapitaldel innbetales som månedlig a-konto beløp som kan justeres kvartalsvis ved renteendringer. Innbetalt kapitaldel avregnes mot faktiske lånekostnader en gang per år. Hvis laget har rentebinding, kan det medføre ekstra kostnader for andelseier ved å innfri fellesgjeld, så fremt banken aksepterer nedbetaling på lånet før bindingstiden er utløpt. Ta kontakt med forretningsfører for å få avklart om nedbetaling er mulig og hvilke betingelser og kostnader som vil påløpe for en nedbetaling.
Primær formuesverdi kr. 798 594,00.
Sekundær formuesverdi kr. 3 194 375,00.
Gjeldende for ligningsåret 2023.
Templarshjem Borettslag, Orgnr: 988 121 401
Forretningsfører: Boligbyggelaget TOBB.
- Antall enheter: Templarshjem Borettslag er et andelslag bestående av i alt 11 andeler som har til formål å gi andelseierne bruksrett til egen bolig i lagets eiendom (borett) og å drive virksomhet som står i sammenheng med denne.
- Mailadresse styret: : templarshjem@styrepost.no
- Styreleder er: Dag Roger Larsen.
Erververen må godkjennes av borettslaget for at ervervet skal bli gyldig overfor borettslaget.
Eiendommen er forsikret i Gjensidige Forsikring med polisenr. 83320300.
Årsregnskapet for forrige periode (2023) viser:
Driftsinntekter kr. 1 179 108,-
Driftskostnader kr. 321 253 ,-
Årsresultat kr. 550 192 ,-
Disponible midler for boligselskapet utgjør kr. 626 841 ,- per 31.12.23.
Budsjett for 2024 viser et årsresultat på kr. 0,-.
For nærmere detaljer vises det til spesifikasjoner i regnskap og noter.
Bare fysiske personer (enkeltpersoner) kan være andelseiere i borettslaget. Ingen fysiske personer kan eie mer enn en andel.
- En andelseier har rett til å overdra sin andel, men erververen må godkjennes av borettslaget for at ervervet skal bli gyldig overfor borettslaget.
- Bare personer som bor eller skal bo i boligen kan bli sameier i andel.
- Andelseieren kan ikke benytte boligen til annet enn boligformål uten styrets samtykke.
- Andelseieren kan ikke uten samtykke fra styret overlate bruken av boligen til andre.
- Utleie må godkjennes av styret og gis kun på gitte vilkår iht. vedtektene.
Det vises for øvrig til bestemmelser i vedtekter og husordensregler som er vedlagt salgsoppgaven.
Om du vurderer å legge inn bud, så sett deg inn i vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning.
Området er regulert til sentrumsformål. Reguleringsbestemmelser, kommunens arealdelplan og reg.kart, situasjonskart, målebrev etc. kan fås ved henvendelse til megler. Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.
Foruten om andel fellesgjeld, overdras andelen fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i sameiets eiendom som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr. Iht. burettslagslova § 5-20 har borettslaget legalpant for forfalte felleskostnader og andre krav. Pantet er begrenset til 2G per bruksenhet.
Dnr. 5083, tgl. 27.05.2005 - Seksjonering
SNR: 2
Formål: Bolig
Sameiebrøk: 932 / 3477
For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligens tilbehør og løsøre ikke medfølger handelen med mindre dette fremkommer av nærværende prospekt. Hvitevarer medfølger der dette er spesielt angitt i salgsoppgaven. Fastmontert og innebygget kjøkken- og baderomsinnredning følger boligen. Med mindre annet er spesifisert i salgsoppgaven gjelder NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.
Overtagelse skjer etter nærmere avtale og avtales normalt senest i forbindelse med budaksept. Vennligst oppgi ønsket overtagelsesdato i bud.
Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til bygningssakkyndig, eiendomsmegler og opplysninger innhentet fra kommunen, evt. forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, og til å lese gjennom fullstendig salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente. Salgsoppgaven er lest og godkjent av selger.
Eiendommen selges som et dødsbo og arvingene har ikke bebodd eiendommen. Arvingene har følgelig begrenset kunnskap om boligens tilstand og interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen grundig, gjerne sammen fagkyndig.
Det gjøres oppmerksom på at selger ikke har kjennskap til hvor mange nøkler som er utstedt. Det kan derfor være nøkler på avveie og kjøper anbefales på generelt grunnlag å skifte lås, eventuelt supplere med ytterligere nøkler for egen regning.
Selger har tegnet boligselgerforsikring.
Kjøper har anledning til å tegne Boligkjøperforsikring. Det er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene.
Boligkjøperforsikring tegnes senest på kontraktsmøtet.
Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger.
Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system, til megler Geir Falck Anderssen per e-post gfa@nylanderpartners.no eller sms: +47 41 44 10 20. Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.
For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 6-3. Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført. For seksjon/andel/akjse-bolig vil forretningsfører normalt kreve ekstra eierskiftegebyr dersom de har mottatt eierskiftemelding og det i ettertid skal legges til/endre kjøper. Eierskiftemelding sendes normalt fra megler til forretningsfører samme dag som budaskept.
Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.
Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Eiendomsmegler sin standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at dersom det foreligger vesentlig mislighold, har selger rett til å heve etter 30 dager fra avtalt betalingstid. Kjøper aksepterer dette som bindende for seg.
Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.
Kun fysiske personer kan være kjøper/borettshavere. Ingen kan eie mer enn en andel. Borettslagets vedtekter kan forutsette at kjøper blir godkjent av styret som ny eier.
Borettslagsmodellen innebærer at borettslaget eier eiendommen, mens andelseierne eier andeler i borettslaget som gir andelseier borett til en bestemt bolig. Andelseierne har ikke personlig ansvar for selskapets fellesgjeld, men boligselskapets løpende utgifter må dekkes av andelshaverne. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre andelshaveres mislighold, eller der boligselskapet sitter på fraflyttede og usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne.
Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.
Vedlagt i salgsoppgaven følger egenerklæring selger, tilstandsrapport, kommunale opplysninger (f. eks reguleringskart med bestemmelser), informasjon fra forretningsfører, energiattest mm. Alle interessenter forutsettes å ha satt seg inn i salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.
Det gjøres oppmerksom på at Nylander &Partners, Stjørdal sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.
Nylander & Partners AS samarbeider med Selbu Sparebank som kan tilby lån med konkurransedyktige betingelser. Hvis ønskelig formidler vi gjerne kontakt. Nylander & Partners mottar ikke godtgjørelse for dette.
Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på www.partners.no.
Selger er Ivan Alstad.
Eiendommens adresse er Stokmovegen 1.
Matrikkel tilhørende eiendommen: gnr. 99, bnr. 6, snr. 2, andelsnr. 1 i Templarshjem Borettslag i Stjørdal.
Vårt oppdragsnummer er 83240227.
Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:
Fastpris 25 000 inkl. mva
Oppgjørsgebyr: 6 890,00
Digitale oppdragtjenester: 2 190,00
Markedspakke Anbud: 13 900,00
Tilretteleggelsesgebyr: 15 000,00
Utleggsgebyr pr. stk: 850,00
Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.
Meglers vederlag er avtalt til kr 66 380,
Ansvarlig megler er Geir Falck Anderssen / +47 41 44 10 20/ gfa@nylanderpartners.no.
Eiendomsmeglerfullmektig er Solveig Gulaker.
Telefon: +47 93 29 23 71
Mail: sg@nylanderpartners.no