Gjør boligjakten enklere med vår boligvarsling. Legg inn dine ønsker – vi sier fra så snart en eiendom som matcher dine kriterier legges ut for salg. Raskt, enkelt og helt gratis.
Totalt bruksareal: 76,0 m²
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 5,0 m².
BRA-i: Internt bruksareal. BRA-e: Eksternt bruksareal. Siden dette arealet befinner seg i et aksjesalg vil normalt sett disse arealene ikke være eid av boligen, de er kun disponert på salgstidspunktet. Arealet kan f. eks. omrokeres av styret i ettertid.
Se vedlagte tilstandsrapport for nærmere beskrivelse av arealene. Arealene er oppmålt av bygningssakkyndig og ikke kontrollert/oppmålt av eiendomsmegler. Arealene er oppgitt iht NS 3940 Areal- og volumberegninger av bygninger.
P-rom 4. etg.:
Gang, baderom, 3 soverom og stue/kjøkken
Eiendommen har regulert adkomst iht. gjeldende reguleringsplan.
Soneparkering i gate etter gjeldende regler.
Besøkende kan parkere i bakgården på dag- og kveldstid. Eier av leilighet/husstanden er ansvarlig for at det legges en lapp i frontruten på bilen med informasjon om telefonnummer og hvem vedkommende er på besøk til. Lappen må være godt synlig i ruten. Umerkede biler kan bli borttauet.
Deler av stue er delt av til et ekstra soverom. Det anbefales kontakt med byggesakskontoret for å fastslå om dette er et søknadspliktig tiltak og eventuelt krav til tiltaket.
Selger har kommentert på følgende spørsmål i egenerklæringsskjema som er en del av salgsoppgaven:
2. Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom?
4. Kjenner du til om det er feil ved/utført arbeid/eller har vært kontroll på vann/avløp?
16.1 Har kommunen gitt dispensasjon til at den nedgravde oljetanken kan bli liggende, for eksempel ved at den nedgravde oljetanken tømmes, saneres eller fylles igjen med masser?
26. Kjenner du til vedtak/forslag til vedtak om forhold vedr. eiendommen som kan medføre økte felleskostnader/økt fellesgjeld?
Tilleggskommentar: Leiligheten har fått flere oppgraderinger i nåværende eiers botid, inkludert lettvegg for ekstra rom (kan enkelt fjernes), ny innredning/ servant på bad, samt installasjon av flere stikkontakter av faglært elektriker. Ingen kjente feil eller skader utover det som er beskrevet i skjemaet.
Se hele egenerklæringen fra selger som vedlegg i salgsoppgave.
Selger opplyser videre:
El-kontroll gjennomført av Blåsmo (april 2025), med nødvendige utbedringer utført – anlegget har fått TG 0 på samtlige punkter
OPPSUMMERING TILSTANDSRAPPORT
Tilstandsgrad (TG) tilsier hvilken tilstand objektet har i forhold til et definert referansenivå. For nærmere forklaring av tilstandsgrader se i tilstandsrapporten.
Her kommer en oppsummering av TG i tilstandsrapporten:
TG 0: 2
TG 1: 6
TG 2: 7
TG 3: 0
TG IU: 0
Følgende forhold har fått tilstandsgrad 2:
Vinduer og dører:
Flere av leilighetens vinduer og balkongdør er av eldre dato og fremstår med en del aldringsmessig slitasje. Det er påvist noe kondensmerker på innvendig overflater og fuktinntrekk på utvendige overflater. Som følge av alder er enkelte pakninger blitt noe harde og vil derfor ha redusert tettefunksjon. Vinduer av nyere dato vurderes å fremstå uten vesentlige skader eller avvik utover normal aldringsmessig slitasje.
Ildsted/Skorstein innvendig i boligen:
Det er ikke påvist eller opplyst om skader eller avvik ved pipe/ildsted som vurderes å være av konstruksjonsmessig eller sikkerhetsmessig betydning. Det gjøres likevel oppmerksom på at slike eldre teglsteinspiper erfaringsmessig har behov for en rehabilitering.
Vannledninger:
Anlegget vurderes å fungere som tiltenkt, men deler har oppnådd over halvparten av forventet brukstid.
Ventilasjon:
Leiligheten vurderes å ikke ha tilfredsstillende ventilering.
Våtrom: Baderom:
Overflater: Utover normal aldringsmessig slitasje er det påvist noe bom i fliser. Fallforhold tilfredsstiller ikke forskriftskrav. Ved en enkel nivellering er det påvist svakt fall til sluk.
Membran, tettesjikt og sluk: Det er ikke påvist skader eller avvik ved baderommets tettesjikt, men det gjøres oppmerksom på ukjent alder og utførelse/oppbygning. Det er spesielt knyttet usikkerhet til overganger mellom tettesjikt og rørgjennomføringer.
Sanitærutstyr: Sanitærutstyr vurderes å fungere som tiltenkt, men det er ikke etablert synlig drenering fra innebygd sisterne.
TAKSTMANN KOMMENTAR TIL AREALOPPMÅLING OG ROMBENEVNELSE:
Lovlighet:
Dagens innredning og bruk av leiligheten avviker fra byggemeldte tegninger ved at deler av stue er delt av til et ekstra soverom. Det anbefales kontakt med byggesakskontoret for å fastslå om dette er et søknadspliktig tiltak og eventuelt krav til tiltaket.
Se vedlagt tilstandsrapport for ytterligere opplysninger.
Boligblokk oppført med bærende konstruksjoner av støpt betong. Utvendige fasader fremstår i pusset utførelse. Vinduer og balkongdør fremstår med 2- og 3-lags glass. Taket har saltaks form og er utvendig tekket med asfaltpapp.
Denne tomten er eiet. 1706,00 kvm.
Areal iht matrikkelutskrift.
Tomt er eid av aksjelaget og er fellesareal for aksjeeierne.
Ferdigattest og/eller midlertidig brukstillatelse foreligger ikke for opprinnelig byggesak boligblokk fra 1953.
Bygningsloven trådte i kraft for hele landet i 1965, og det er ikke uvanlig at det i mange kommuner er mangelfulle arkiv for tiden før 1965. Hvor midlertidigbrukstillatelse ikke er innhentet for tiltak før 01.01.1998, eller ferdigattest ikke er innhentet for saker etter 01.01.1998, vil byggesaken ikke være korrekt avsluttet. Offentlig myndighet kan i disse tilfeller vurdere ulovlighetsoppfølging, for å få brakt byggetiltakene i samsvar med godkjent søknad/lovens krav.
Korttidsutleie av hele boligen uten styrets samtykke er tillatt i inntil 30 døgn pr. år.
Det gjøres oppmerksom på at det er begrenset adgang til å leie ut leiligheter i borettslag, jf. lov om borettslag §§ 5-5 og 5-6. Eiendommen kan i sin helhet leies ut iht. bestemmelser i vedtektene. Iht. borettslagsloven kap. 5 kan man etter godkjenning fra styret leie ut hele bostaden i inntil 3 år dersom eier selv har bodd i leiligheten minst ett av de siste to år. Styret kan kun nekte å godkjenne utleieforholdet dersom det foreligger saklig grunn til å nekte eller dersom leietaker selv ikke ville blitt godkjent som andelseier/kjøper.
Boligen er oppvarmet med elektrisk og ved.
Energikarakter: G - Rød
Energiforbruket er opplyst av selger og vil variere fra husstand til husstand.
Prisantydning kr 3 890 000,-
Andel fellesgjeld kr 245 313,-
I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:
8 213,00,- (Forkjøpsrettsgebyr)
8 314,00,- (Transport av adkomstdokumenter)
3 614,00,- (Notering pant pr. stk)
9 700,00,- (HELP PLUSS)
_______________________________________________________
Totalpris inkl. omkostninger og fellesgjeld kr 4 165 154,-
Det ovenstående forutsetter at eiendommen selges til prisantydning og at det kun tinglyses ett pantedokument. Av denne summen utgjør kr. 245 313,- andel fellesgjeld som vil følge andelen, men som ikke skal innbetales med oppgjøret. Det tas forbehold om endringer i offentlige gebyr.
Kr. 5 177,- pr. mnd.
Fellesutgifter fordeles på følgende poster:
betjening av fellesgjeld, kommunale avgifter, husforsikring, varmtvann, internett, vaktmestertjeneste og vedlikehold.
Fordeling:
Felleskostnad renter: kr 1 182,-
Felleskostnad avdrag: kr 318,-
Felleskostnad driftsdel: kr 3 197,-
Tilleggsytelser: Tillegg balkong: kr 273,-
Tillegg elektroniske fellesavtaler: kr 207,-
Fellesutgifter fastsettes av styret, normalt for ett år i gangen. Ved behov kan styret øke fellesutgiftene. Opplysninger om fellesutgifter er gitt av forretningsfører ved utarbeidelse av denne salgsoppgaven, fellesutgiftene kan derfor være endret uten at eiendomsmegler har fått melding om dette.
Kommunale avgifter er inkludert i andel fellesutgifter.
Andre utgifter knyttet til eiendommen kan være:
Disse kostnader vil avhenge av forbruk og avtaler, antall familiemedlemmer i husstanden, ønsket innetemperatur og andre forhold.
Andel fellesgjeld er kr 245 313,- pr. 31.12.2024.
Selskapets totale gjeld er kr 6 484 301,- pr. 31.12.2024.
Andel fellesformue utgjør kr 19 744,- pr. 20.02.2025.
Spesifikasjon av lån:
Lånenummer: 90517277966, Svenska Handelsbanken AB NUF
Annuitetslån, 2 terminer per år.
Rentesats per 20.02.2025: 6.5% pa. A
ntall terminer til innfrielse: 49
Saldo per 20.02.2025: 5 855 120
Andel av saldo: 219 098
Første termin/første avdrag: 30.12.2019 (siste termin 30.06.2049)
Flytende rente
Lånenummer: 90517277974, Svenska Handelsbanken AB NUF
Annuitetslån, 2 terminer per år.
Rentesats per 20.02.2025: 6.5% pa.
Antall terminer til innfrielse: 23
Saldo per 20.02.2025: 629 182
Andel av saldo: 26 216
Første termin/første avdrag: 30.12.2019 (siste termin 30.06.2036)
Flytende rente
Eiendomsskatt inngår i kommunale avgifter. Kommunale avgifter inngår i felleskostnader til aksjelaget.
Iht. opplysninger gitt av forretningsfører, tilbyr ikke borettslaget individuell nedbetaling av andel fellesgjeld (IN-ordning).
Iht. bestemmelsene i lov om borettslag er andelseierne ikke solidarisk ansvarlig for andre andelseiers evt. mislighold av felleskostnader eller usolgte andeler, dog er andelseierne solidarisk ansvarlig overfor kreditorer ifølge borettslagslova § 11-12. Dette borettslaget har ikke tegnet forsikring i Borettslagenes sikringsfond. Det betyr i realiteten at andres mislighold av felleskostnader likevel vil kunne medføre økte felleskostnader for de øvrige andelseierne i kortere eller lengre tid - dersom dette ikke kan inndrives fra misligholder. Ta kontakt med meglerforetaket for nærmere info hvis forholdet synes uklart.
Primær formuesverdi kr. 932 707,00.
Sekundær formuesverdi kr. 3 730 827,00.
Gjeldende for ligningsåret 2023.
AS Nedre Møllenberg Gt 49, Orgnr: 931 496 255
Forretningsfører: Boligbyggelaget TOBB.
Forkjøpsrett er forhåndsprøvd. Forkjøpsretten avklares dermed senest 5 virkedager etter at varsel om bud aksept til forretningsfører. Dersom eiendommen ikke blir solgt innen tre måneder etter at forkjøpsretten er prøvd må forkjøpsretten prøves på nytt, og nytt gebyr kan påløpe.
I følge vedtektene er det krav om styregodkjennelse av ny eier. Styret kan kun nekte godkjenning på saklig grunnlag.
Dersom kjøper ikke blir godkjent, og dette ikke skyldes forhold på selgers side, må boligen/andelen/aksjene videreselges for kjøpers regning.
Vedtekter og husordensregler følger som vedlegg til salgsoppgaven.
Eiendommen er forsikret i Fremtind Forsikring AS med polisenr. 24845912.
Bygningsmassen er forsikret via aksjelaget og premien betales via fellesutgiftene. Innbo og løsøre er ikke inkludert.
Årsregnskapet for forrige periode (2023) viser:
Driftsinntekter kr. 1 278 660,-
Driftskostnader kr. -947 738,-
Årsresultat kr. 172 717 ,-
Disponible midler for boligselskapet utgjør kr. 172 717 ,- per 31.12.2023
For nærmere detaljer vises det til spesifikasjoner i regnskap og noter.
Fra siste tilgjengelige årsmelding (2023):
Etter den store investeringen med bytte av rør i blokka har store nye investeringer stått på vent. Prosjekt vindubytte vil koste langt mindre enn fryktet etter den grundige gjennomgangen. Med rentehevinger og prishevinger tatt i betraktning mener styret at det fremdeles er fornuftig å ikke investere mer i vedlikehold enn man må. Økonomien er solid nok til å dekke utgifter det blir fortløpende behov for.
Dyrehold er tillatt dersom det er gode grunner som taler for dette og at dyreholdet ikke er til ulempe for de øvrige brukerne av eiendommen.
Det må søkes styret.
Eiendommen er i reguleringsplan 229, stadfestet 01.09.1986 uregulert. Dt er da kommuneplanens arealdel med dens bestemmelser som gjelder for området.
Eiendommen er dels avsatt til nåværende boligbebyggelse i Kommunenplanens arealdel. Deler av eiendommen er iht. Kommuneplanens arealdel avsatt til grønnstruktur. Området avsatt til dette vil ikke kunne bebygges/utnyttes på annen måte. Grønnstrukturens grenser fungerer som byggelinje og vil/kan hindre videre utnyttelse av tomten.
Ifølge kommunen det det ingen planforslag som berører eiendommen. Det er en regulering under arbeid i Gyldenløves gate, planid r202300005 som kan berøre eiendommen.
Reguleringsbestemmelser, kommunens arealdeldel,reg. kart, situasjonskart etc. kan fås ved henvendelse til megler. Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.
Eiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann og avløp via private stikkledninger/anlegg.
Foruten andel fellesgjeld, overdras aksjen fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i aksjelagets eiendom som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr. Iht. XXX § XXX har aksjelaget legalpant for forfalte felleskostnader og andre krav. Pantet er begrenset til 2G.
For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligens tilbehør og løsøre ikke medfølger handelen med mindre dette fremkommer av nærværende prospekt. Hvitevarer medfølger der dette er spesielt angitt i salgsoppgaven. Fastmontert og innebygget kjøkken- og baderomsinnredning følger boligen. Med mindre annet er spesifisert i salgsoppgaven gjelder NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.
Overtagelse skjer etter nærmere avtale og avtales normalt senest i forbindelse med budaksept. Vennligst oppgi ønsket overtagelsesdato i bud.
Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til bygningssakkyndig, eiendomsmegler og opplysninger innhentet fra kommunen, evt. forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, og til å lese gjennom fullstendig salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente. Salgsoppgaven er lest og godkjent av selger.
Selger har tegnet boligselgerforsikring. Forsikringen dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset til eiendommens salgssum, oppad begrenset til 14 millioner kroner. Forsikringen gjelder fra budaksept. Er det mer enn 12 måneder til overtakelse, så gjelder forsikringen først fra overtakelse. Dersom det ikke blir avtalt overtakelsesdato samtidig med budaksept, så gjelder forsikringen først fra overtakelsen.
Selger har utarbeidet et egenerklæringsskjema og innhentet en tilstandsrapport som er vedlagt salgsoppgaven. I henhold til avhendingsloven anses kjøper kjent med de opplysninger som framgår av et salgsdokument. Kjøper oppfordres derfor til å gjøre seg kjent med denne. Forsikringen løper i perioden kjøper kan reklamere, dog maksimalt 5 år fra overtakelse av eiendommen. Ved salg av landbrukseiendom og småbruk er det kun våningshus og/eller kårbolig med evt. direkte tilhørende garasje og tomt som omfattes av forsikringen. Ved salg av kombinasjonseiendom der boligdelen utgjør 50 % eller mer, svarer selskapet for skader på den delen av boligen som er regulert og/eller benyttet til boligformål. Forsikringen dekker ikke verditap som følge av forekomst av insekter, feil ved arbeider som er utført av sikrede etter avtale med kjøper, eller for arbeider som sikrede påtar seg å utføre etter avtale med kjøper. Dette gjelder uavhengig av om arbeidet er utført av/på vegne av sikrede eller kjøper, og uavhengig av om arbeidet faktisk er utført.
Dersom sikrede gir lovnader vedrørende tilstand eller utførelse så kan ikke selskapet holdes ansvarlig for dette.
Forsikringen dekker ikke krav som følge av dårlig/mangelfull rengjøring eller rydding av eiendommen, eller krav knyttet til tilbehør som
skal følge med eiendommen. Forsikringen dekker ikke skade som oppstår eller påføres eiendommen i perioden mellom budaksept og kjøpers overtagelse. Som skade regnes her også komponenter som fjernes i denne perioden.
Forsikringen dekker ikke verditap som følge av forekomst av insekter.
Kjøper har anledning til å tegne Boligkjøperforsikring. Det er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene.
Boligkjøperforsikring tegnes senest på kontraktsmøtet.
Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger. Det informeres om at det ikke er angrerett ved kjøp av eiendom og ved aksept av bud er bindende avtale mellom selger og kjøper inngått.
Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system, til megler Jahn Dalheim per e-post jahn.dalheim@nylanderpartners.no eller sms: +47 92 80 62 58. Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.
For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 6-3. Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført. For seksjon/andel/akjse-bolig vil forretningsfører normalt kreve ekstra eierskiftegebyr dersom de har mottatt eierskiftemelding og det i ettertid skal legges til/endre kjøper. Eierskiftemelding sendes normalt fra megler til forretningsfører samme dag som budaskept.
Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.
Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Eiendomsmegler sin standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at dersom det foreligger vesentlig mislighold, har selger rett til å heve etter 30 dager fra avtalt betalingstid. Kjøper aksepterer dette som bindende for seg.
Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.
Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.
Vedlagt i salgsoppgaven følger egenerklæring selger, tilstandsrapport, kommunale opplysninger, informsajon fra forretningsfører, energiattest mm. Alle interessenter forutsettes å ha satt seg inn i salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.
Det gjøres oppmerksom på at Nylander &Partners, Trondheim Sentrum sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.
Nylander & Partners AS samarbeider med Nidaros Sparebank som kan tilby lån med konkurransedyktige betingelser. Hvis ønskelig formidler vi gjerne kontakt. Nylander & Partners mottar ikke godtgjørelse for dette.
Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på www.partners.no.
Eiendommens adresse er Nedre Møllenberg gate 49C.
Matrikkel tilhørende eiendommen: gnr. 409, bnr. 255, aksje nr. 22 i AS Nedre Møllenberg Gt 49 i Trondheim.
Vårt oppdragsnummer er 1250021.
Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:
Provisjon 0,800 % av salgssummen inkl. mva (minimum 30 000 inkl. mva)
Oppgjørsgebyr: 6 890,00
Digitale oppdragtjenester: 2 190,00
Markedspakke Anbud: 13 900,00
Tilretteleggelsesgebyr: 15 000,00
Utleggsgebyr pr. stk: 850,00
Visningshonorar pr. stk: 2 900,00
Salgsoppgaver 6 stk.: 1 690,00
Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.
Ansvarlig megler er Jahn Dalheim / +47 92 80 62 58/ jahn.dalheim@nylanderpartners.no.