Gjør boligjakten enklere med vår boligvarsling. Legg inn dine ønsker – vi sier fra så snart en eiendom som matcher dine kriterier legges ut for salg. Raskt, enkelt og helt gratis.
Avdelingsleder / Eiendomsmegler
+47 992 54 752anders.benum.kjeldseth@nylanderpartners.noTotalt bruksareal: 115,0 m²
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 24,0 m²
BRA-i: Internt bruksareal. BRA-e: Eksternt bruksareal. Dersom dette arealet befinner seg i sameie, borettslag, aksjesalg e.l. vil normalt sett disse arealene ikke være eid av boligen, de er kun disponert på salgstidspunktet. Arealet kan f. eks. omrokeres av styret i ettertid. BRA-b: Innglasset balkong. GUA: Gulvareal. ALH: Areal med lav himlingshøyde.
Se vedlagte tilstandsrapport for nærmere beskrivelse av arealene. Arealene er oppmålt av bygningssakkyndig og ikke kontrollert/oppmålt av eiendomsmegler. Arealene er oppgitt iht NS 3940 Areal- og volumberegninger av bygninger.
Med gjennomgående god standard, fint beliggende i et svært familievennlig område ligger alt til rette for at du skal trives i Hallsetvegen 17C.
Rekkehuset er fra 2022 og kan skilte med TG0/TG1 på alle punkter i tilstandsrapporten. Med balansert ventilasjon og fjernvarme er det lagt til rette for en komfortabel hverdag.
Boligen kort oppsummert:
- Gjennomgående høy standard.
- Romslig stue- og kjøkkenløsning på til sammen 35,5 kvm.
- Lekkert HTH-kjøkken med kjøkkenøy.
- Solrik sørvendt terrasse på 24 kvm.
- Delikat flislagt bad. Vaskerom med toalett.
- 3 gode soverom. Hovedsoverom med walk-in.
- Fast parkeringsplass klargjort for el-billader.
- Innvendig bod på 4,3 kvm. Sportsbod på 5,2 kvm.
Felleskostnader på kr. 2 785,- pr. mnd. Felleskostnadene inkluderer TV/Internett, husforsikring, brøyting, fellesområder og vedlikehold.
1. etasje
BRA-i: Entré, stue/kjøkken, bod og vaskerom/wc.
BRA-e: Sportsbod.
TBA: Terrasse.
2. etasje
BRA-i: Gang m/trapp, bad, garderobe og tre soverom.
Rombenevnelser er satt i henhold til bruk, uten hensyn til hva rommene er godkjent som.
Etasje 1:
- Entré: Flis på gulv, slett malte vegger. Slett malt himling.
- Vaskerom/wc: Flis på gulv med sokkelflis på vegg. Slett malte vegger. Innehar vegghengt toalett, servant med innredning, røropplegg for vaskemaskin, rørfordelerskap og ventilasjonsaggregat.
- Kjøkken: Parkett på gulv, slett malte vegger. Slett malt himling. Innredning med folierte skrog og slette fronter. Laminert benkeplate, flis på vegg over benkeplate. Integrerte hvitevarer: Kombiskap, oppvaskmaskin, platetopp, stekeovn, mikrobølgeovn og ventilator.
- Stue: Parkett på gulv, slett malte vegger. Slett malt himling. Utgang til terrasse.
- Bod: Parkett på gulv, slett malte vegger. Slett malt himling. Sikringskap.
Etasje 2:
-Gang m/trapp: Parkett på gulv, slett malte vegger. Slett malt himling.
- Bad: Flis på gulv og vegg, malt slett himling. Innehar dusjvegger av glass og dusjgarnityr på vegg, vegghengt toalett, innredning med servant. Varme i gulv.
- Soverom m/garderobe: Parkett på gulv, slett malte vegger. Slett malt himling. Garderobeinnredning med skyvedør.
- Soverom: Parkett på gulv, slett malte vegger. Slett malt himling.
- Soverom: Parkett på gulv, slett malte vegger. Slett malt himling.
Se vedlagt nabolagsprofil for kart og oversikt over adkomst. Det vil bli skiltet med &Partners-skilt ved fellesvisning.
Disponerer rett til bruk av merket parkeringsplass som ligger på Hallsethagen Realsameie sitt fellesareal.
Muligheter for el-bil lading, ta kontakt med styreleder.
Selger har kommentert på følgende spørsmål i egenerklæringsskjema som er en del av salgsoppgaven:
Når kjøpte du boligen, og hvor lenge har du eid den?
- Kjøpt i 2023. Eid boligen i 2 år og 4 måneder.
Har du bodd i boligen siste 12 måneder?
- Ja.
Kjenner du til om det er/har vært skjeggkre i boligen?
- Oppdaget Skjeggkre høst 2024 og det er behandlet to ganger. Vi har ikke oppdaget noen etter siste behandling som var våren 2025.
Kjenner du til om det har vært utført arbeid på terrasse/garasje/tak/fasade?
- Ja, kun av ufaglært/egeninnsats/dugnad. Bygd ut terrasse med rekkverk og tak over pergola 2023.
Kjenner du til om det er/har vært skjeggkre i sameiet/laget/selskapet (fellesareal eller i andre boliger)?
- Det har også vært Skjeggkre i flere hus i rekka der alle har fått behandling.
Se hele egenerklæringen fra selger som vedlegg i salgsoppgave.
Tilstandsgrad (TG) tilsier hvilken tilstand objektet har i forhold til et definert referansenivå. For nærmere forklaring av tilstandsgrader se i tilstandsrapporten.
Her kommer en oppsummering av TG i tilstandsrapporten:
TG 0: 9
TG 1: 1
TG 2: 0
TG 3: 0
TG IU: 0
TAKSTMANN KOMMENTAR TIL AREALOPPMÅLING OG ROMBENEVNELSE:
- Boligen er målt opp etter ny standard NS3940:2023. Fordeling mellom P og S rom er følgende: Etasje 1: P-Rom: 50 m2 / S-Rom: 5 m2 Etasje 2: P-Rom: 55 m2 / S-Rom: 0 m2 Utvendig bod er medregnet som BRA- e i rapporten.
Se vedlagt tilstandsrapport for ytterligere opplysninger.
Bygningen er et rekkehus oppført i 2022 og er på 2 etasjer. Ringmuren er oppført i betongfylte isoporelementer. Hovedkonstruksjonen og etasjeskillere over grunnmuren er oppført i tre. Utvendige fasader er kledd med liggende trekledning. Taket har pulttaks konstruksjon og er tekket med asfaltpapp. Vinduer med 3- lags glass.
Byggemåte er opplyst av bygningssakkyndig ihht. vedlagt tilstandsrapport.
Denne tomten er eiet.
737,70 kvm.
Det foreligger ferdigattest datert 19.12.2022. Ferdigattesten gjelder for Hallsetvegen 17, byggetrinn 2, hus c - seksmannsbolig.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt iht. eierseksjonsloven §24. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn. Boligen kan fritt leies ut utover dette.
Boligen er oppvarmet med fjernvarme og elektrisitet.
Energikarakter: B - Grønn
Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Prisantydning kr 4 390 000,-
I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:
109 750,00,- (Dokumentavgift)
545,00,- (Tinglysing skjøte)
545,00,- (Tinglysing pantedok. pr. stk)
10 900,00,- (HELP Boligkjøperforsikring)
2 800,00,- (HELP PLUSS)
_______________________________________________________
4 514 540,- Totalpris inkl. omkostninger og fellesgjeld
_______________________________________________________
Det ovenstående forutsetter at eiendommen selges til prisantydning og at det kun tinglyses ett pantedokument. Det tas forbehold om endringer i offentlige gebyr.
De månedlige felleskostnadene for denne boenheten er på kr. 2 785,-.
Fellesutgifter fordeles på følgende poster:
- Driftsutgifter
- TV/Internett
- Husforsikring
- Fellesområder
- Brøyting
- Vedlikehold
Fellesutgifter fastsettes av styret, normalt for ett år i gangen. Ved behov kan styret øke fellesutgiftene. Opplysninger om fellesutgifter er gitt av forretningsfører ved utarbeidelse av denne salgsoppgaven, fellesutgiftene kan derfor være endret uten at eiendomsmegler har fått melding om dette.
Kommunale avgifter er stipulert til Kr. 18 300,- for 2025.
Det er 12 terminer i året. Årsgebyret er beregnet ut ifra terminbeløp for Juli 2025 på kr. 1 525.
Det gjøres oppmerksom på at beløpet kan variere etter forbruk, og fra en termin til en annen.
Faste løpende utgifter for denne boligen er strøm, bygg- og innboforsikring samt kommunale avgifter, i tillegg til opplyste fellesutgifter. Strøm og forsikring varierer ut ifra personlig forbruk og ønsker.
Sameiet har ikke fellesgjeld.
Sameiet har ikke felleslån.
Eiendomsskatten er fra Trondheim kommune opplyst å utgjøre kr. 6 508,- pr. år.
Eiendomsskatt inngår i kommunale avgifter.
Spørsmål om eiendomsskatt rettes til kommunen. Det varierer fra kommune til kommune om eiendomsskatt er inkludert i kommunale avgifter eller ikke.
Ifølge Skatteetaten er det ikke beregnet formuesverdi for denne boligen, det må påregnes med beregnet formuesverdi ved eierskifte.
Skatteetaten beregner boligverdi (beregnet markedsverdi for bolig) basert på SSBs statistiske opplysninger om omsatte boliger. I beregningen tas det hensyn til boligens beliggenhet, areal, byggeår og type bolig. Boligens boligverdi er lik boligens areal multiplisert med kvadratmeterpris basert på statistikk over omsatte boliger. Formuesverdien er en gitt prosentandel av denne boligverdien. Formuesverdien av primærboliger settes normalt til 25 prosent av boligverdien og 70 prosent av det som overstiger 10 millioner, for sekundærboliger er forsmuesverdien 100 prosent.
Ved hjelp av Skatteetatens kalkulator kan man beregne en stipulert formuesverdi for boligen, denne finner man på www.skattetaten.no.
Beløpene er ment som en foreløpig pekepinn på verdi og det tas forbehold om korrekt utregning.
Hallsethagen boligsameie Hus 3, Orgnr: 930 052 566
Sameiet forvaltes uten forretningsfører.
Sameiet består av 6 seksjoner og den aktuelle seksjonen har sameiebrøk 110/660.
Det er ikke vedtektsbestemt forkjøpsrett eller styregodkjennelse.
Eiendommen er forsikret i Tryg Forsikring med polisenr. 8379923.
Det skal etableres ny forsikring fra og med september.
Årsregnskapet for forrige periode (2024) Hus 3 viser:
Driftsinntekter kr. 203 305,-
Driftskostnader kr. 162 832,17,-
Årsresultat kr. 40 472,83,-
Budsjett for 2025 viser et resultat på kr. -980,-.
For nærmere detaljer vises det til spesifikasjoner i regnskap og noter.
Både enkeltpersoner og juridiske personer kan eie seksjoner i sameiet. Med en sameier menes den som står som eier, eller de som i fellesskap står som eiere av en bestemt seksjon.
- Den enkelte sameier står fritt til å selge sin seksjon til den han eller hun måtte ønske.
- Ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn to boligseksjoner i ett og samme eierseksjonssameie.
- Eier av hver enkelt eierandel har den fulle disposisjonsrett over sine respektive leiligheter. Med hensyn til bruken, er de enkelte forpliktet til å følge vanlige regler for husorden, vedtektenes bestemmelser og de til enhver tid gjeldende offentlige bestemmelser.
- Eierne har den fulle råderett slik at eierandelen kan omsettes, pantsettes eller disponeres på annen måte.
- Boligen kan fritt leies ut. Forpliktelser og rettigheter etter disse vedtektene kan dog ikke skille fra eierandelen, og er den enkelte seksjonseiers fulle ansvar.
- Det skal ikke gjøres bygningsmessige forandringer som berører bærende/støttende elementer.
- Tilbygg/påbygg og andre arbeider som skal anmeldes til bygningsmyndighetene, må godkjennes av styret før byggemelding kan sendes og arbeidene igangsettes. Hvis Det søkes om endringer som har vesentlig betydning for de øvrige sameierne skal styret forelegge spørsmålet for sameiermøtet til avgjørelse.
- Det må også søkes styregodkjennelse for forandringer som har innvirkning på bebyggelsens utseende, som f.eks. tv-antenner/parabol, varmepumpe, markiser, platter, levegger, maling e.l.
- En seksjonseier kan Med samtykke fra styret anlegge ladepunkt for elbil og ladbare hybrider i tilknytning til en parkeringsplass seksjonen disponerer, eller andre steder som styret anviser. styret kan bare nekte å samtykke dersom Det foreligger en saklig grunn.
- Sameiet må i sine vedtekter, gjennom en bytteordning eller på annen måte, sikre at parkeringsplasser som i vedtak etter plan- og bygningsloven er krevet opparbeidet til bruk av personer Med nedsatt funksjonsevne, gjøres tilgjengelige for disse. en seksjonseier Med nedsatt funksjonsevne kan kreve at styret pålegger en seksjonseier uten behov for en tilrettelagt plass å bytte parkeringsplass. Bytteretten gjelder bare dersom seksjonseieren Med nedsatt funksjonsevne allerede disponerer en parkeringsplass i sameiet. Retten til å bruke en tilrettelagt plass varer så lenge et dokumentert behov er til stede.
Om du vurderer å legge inn bud, så sett deg inn i vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning.
Det er tillatt å holde dyr så lenge dyreholdet ikke er til sjenanse eller ulempe for de øvrige beboerne. Ved dyrehold gjelder følgende bestemmelser:
1. Det forutsettes at eier av dyret er kjent med politivedtektene angående dyrehold og straffebestemmelsene som gjelder for å holde dyr. Hunder skal føres i bånd innenfor sameiets område.
2. Eier av dyret skal straks fjerne ekskrementer som dyret måtte etterlate på eiendommen.
3. Dyr må holdes borte fra lekeplasser og sandkasser.
Eiendommen er regulert til boligbebyggelse - konsentrert småhusbebyggelse ihht. K2006001, "Hallset B 1.2-Trøbakken
Relaterte planer:
- K2005001: "Reg.endr For Hallset B1.2"
- K2006004: "Mindre ves.reg.endr.Hallsetvegen"
- k2018001: "Åsvegen 1"
- r20220047: "Kristine veg, gnr/bnr 522/35"
Det gjøres oppmerksom på at det er regulering under arbeid på et område som berører eiendommen.
Dette gjelder reguleringsplan med plannavn Hallsettrøa og planID K2010006.
Eiendommen ligger innenfor et område som i kommuneplanens arealdel er avsatt til "Byggesone 2", "Sentrale byområder" ihht. Kommuneplanens arealdel 2022-2034.
Boligen ligger innenfor hensynssone 5,12 "Hallsetheimen med Seminarplassen".
Reguleringsbestemmelser, kommunens arealdelplan og reg.kart, situasjonskart, målebrev etc. kan fås ved henvendelse til megler. Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.
Eiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann og avløp via private stikkledninger/anlegg.
Eiendommen overdras fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i sameiets eiendom som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr. Iht. eierseksjonsloven § 31 har sameiet legalpant for forfalte felleskostnader og andre krav. Pantet er begrenset til 2G per bruksenhet.
Dnr. 365802, tgl. 04.04.2022 - Seksjonering
SNR: 3
Formål: Bolig
Tilleggsdel: Bygning
Sameiebrøk: 110 / 660
Dnr. 856154, tgl. 24.07.2019 - Bestemmelse om vann/kloakk
Bestemmelse om vedlikehold av anlegg/ledninger
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Dnr. 856154, tgl. 24.07.2019 - Bestemmelse om adkomstrett
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Dnr. 856154, tgl. 24.07.2019 - Bestemmelse om parkering
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Dnr. 856154, tgl. 24.07.2019 - Bestemmelse om jordvarme/jordsløyfe/fjernvarme
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Dnr. 421737, tgl. 25.04.2023 - Bestemmelse om medlemskap i velforening/huseierforening
Bestemmelse om medlemskap i velforening/huseierforening
Det gjøres oppmerksom på at kjøpers bank vil få prioritet etter disse heftelsene.
For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligens tilbehør og løsøre ikke medfølger handelen med mindre dette fremkommer av nærværende prospekt. Fastmontert og innebygget kjøkken- og baderomsinnredning følger boligen. Med mindre annet er spesifisert i salgsoppgaven gjelder NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.
Overtagelse skjer etter nærmere avtale og avtales normalt senest i forbindelse med budaksept. Vennligst oppgi ønsket overtagelsesdato i bud.
Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til bygningssakkyndig, eiendomsmegler og opplysninger innhentet fra kommunen, evt. forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, og til å lese gjennom fullstendig salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente. Salgsoppgaven er lest og godkjent av selger.
Kjøper er gjort kjent med at selger ikke har tegnet boligselgerforsikring.
Selger har utarbeidet et egenerklæringsskjema og innhentet en tilstandsrapport som er vedlagt salgsoppgaven. I henhold til avhendingsloven anses kjøper kjent med de opplysninger som framgår av et salgsdokument. Kjøper oppfordres derfor til å gjøre seg kjent med denne.
Kjøper har anledning til å tegne Boligkjøperforsikring. Det er en rettshjelpsforsikring som gir trygghet og profesjonell juridisk hjelp dersom det oppdages uventede feil eller mangler ved boligen de neste fem årene.
Boligkjøperforsikring tegnes senest på kontraktsmøtet.
Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger. Det informeres om at det ikke er angrerett ved kjøp av eiendom og ved aksept av bud er bindende avtale mellom selger og kjøper inngått.
Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system. Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.
For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. Eiendomsmeglingsloven § 6-8 (3). Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger.
Eiendomsmegler har ikke lov til å formidle hemmelige bud eller bud med forbehold som hindrer megler i å formidle budet til andre enn selger, jf eml 6-8 (3). Slike bud vil derfor ikke bli formidlet til selger.
Eiendomsmegler er iht eml § 6-8(6) pålagt å gjennomføre kontroll av budgivernes finansiering. Dersom det ikke er mulig for megler å gjennomføre dette før aksept av bud plikter megler å advare selger om risiko knyttet til dette.
Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført. For seksjon/andel/akjse-bolig vil forretningsfører normalt kreve ekstra eierskiftegebyr dersom de har mottatt eierskiftemelding og det i ettertid skal legges til/endre kjøper. Eierskiftemelding sendes normalt fra megler til forretningsfører samme dag som budaksept.
Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.
Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Eiendomsmegler sin standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at dersom det foreligger vesentlig mislighold, har selger rett til å heve etter 30 dager fra avtalt betalingstid. Kjøper aksepterer dette som bindende for seg.
Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.
Ingen kan direkte eller indirekte erverve mer en to boligseksjoner i et boligsameie jf. eierseksjonsloven § 23. Dersom et erverv har funnet sted i strid med eierseksjonslovens regler kan Kartverket nekte overskjøting. Dersom overskjøting blir nektet er kjøper likevel forpliktet til å gjennomføre handelen med selger, og oppgjør til selger vil finne sted tross manglende overskjøting.
Sameiet kan pålegge salg / tvangssalg av seksjonen som er ervervet i strid med denne bestemmelsen.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt iht. eierseksjonsloven §24. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn.
Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.
Vedlagt i salgsoppgaven følger egenerklæring selger, tilstandsrapport, kommunale opplysninger (f. eks reguleringskart med bestemmelser), informasjon fra forretningsfører (gjelder kun sameie, borettslag og aksjelag), energiattest mm. Alle interessenter forutsettes å ha satt seg inn i salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.
Det gjøres oppmerksom på at Nylander &Partners, Lilleby sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.
Nylander & Partners AS samarbeider med Nidaros Sparebank som kan tilby lån med konkurransedyktige betingelser. Hvis ønskelig formidler vi gjerne kontakt. Nylander & Partners mottar ikke godtgjørelse for dette.
Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på foretakets hjemmeside.
Eiendommens adresse er Hallsetvegen 17 C.
Matrikkel tilhørende eiendommen: gnr. 522, bnr. 79, snr. 3 i Trondheim.
Sameiebrøk: 110/660
Vårt oppdragsnummer er 7250137.
Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:
Fastpris 40 000 inkl. mva
Oppgjørsgebyr: 6 990,00
Digitale oppdragtjenester: 2 290,00
Markedspakke Standard: 17 900,00
Tilretteleggelsesgebyr: 10 000,00
Utleggsgebyr pr. stk: 850,00
Visningshonorar pr. stk: 2 900,00
Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.
Meglerforetaket mottar betaling for tilleggstjenester som tilbys i sammenheng med eiendomshandelen. Dette gjelder blant annet strømleverandører, boligkjøperprodukter, boligalarm o.l.)
Ansvarlig megler er Tor-Håkon Håpnes Kjihl / +47 91 16 89 71 / thk@nylanderpartners.no.
Oppdragstakers forretningsadresse er Jarleveien 12, 7041 TRONDHEIM. Org. nr. 990732809.