Gjør boligjakten enklere med vår boligvarsling. Legg inn dine ønsker – vi sier fra så snart en eiendom som matcher dine kriterier legges ut for salg. Raskt, enkelt og helt gratis.
Totalt bruksareal: 102,0 m²
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 39,0 m²
BRA-i: Internt bruksareal. BRA-e: Eksternt bruksareal. Dersom dette arealet befinner seg i sameie, borettslag, aksjesalg e.l. vil normalt sett disse arealene ikke være eid av boligen, de er kun disponert på salgstidspunktet. Arealet kan f. eks. omrokeres av styret i ettertid. BRA-b: Innglasset balkong. GUA: Gulvareal. ALH: Areal med lav himlingshøyde.
Se vedlagte tilstandsrapport for nærmere beskrivelse av arealene. Arealene er oppmålt av bygningssakkyndig og ikke kontrollert/oppmålt av eiendomsmegler. Arealene er oppgitt iht NS 3940 Areal- og volumberegninger av bygninger.
Dette enderekkehuset over to plan byr på en praktisk og innholdsrik planløsning som passer godt for både par og barnefamilier. Boligen har tre romslige soverom, et delikat bad samt separat toalett, en løsning som gjør hverdagen litt enklere. Kjøkkenet er stilrent og funksjonelt, og har en naturlig tilknytning til den lyse stuen, hvor det er god plass til både spisebord og sofagruppe. Fra stuen er det utgang til en stor, solrik terrasse med god plass til utemøbler, grill og lek.
Vaskerommet ligger lett tilgjengelig og gir ekstra lagringsplass samt praktiske løsninger i hverdagen. Parkering i lukket anlegg gjør det både trygt og enkelt å komme hjem. Her får du et moderne og gjennomført hjem med smarte løsninger og god plass til å leve.
Krosshaughagen 20A ligger i et stille og veletablert nabolag på Hundvåg, et sted som kombinerer det rolige med det praktiske. Her bor man tett på naturen, med kort vei til både sjø og grøntområder, samtidig som hverdagslogistikken er sømløs. Skoler og barnehager ligger i gangavstand, noe som gjør dette til et populært område for familier. Både Hundvåg skole og Lunde ungdomsskole ligger bare noen få minutter unna, og barnehager finnes i flere retninger.
Det er godt kollektivtilbud i området, med busstopp bare noen minutters gange unna. Fra Hunstein kan du enkelt komme deg til Stavanger sentrum. Dagligvarebutikker som Kiwi og Coop Extra er rett i nærheten, og Hundvågkrossen Senter gir et godt utvalg av butikker og servicetilbud. Nabolaget er barnevennlig og rolig. Her er det lett å finne roen, enten du tar en tur langs sjøen eller slår av en prat med naboen.
Dette er et sted man raskt finner seg til rette, et nabolag der livet går i et behagelig tempo.
Boligen inneholder:
1. etasje: Entré/gang, Toalettrom,
Stue/kjøkken/spisestue, Bod under
trapp
2. etasje:Trapp/gang, Bod, 3 Soverom, Bad,
Vaskerom
Garasje/utvendig bod: Utvendig bod
Se vedlagt nabolagsprofil for kart og oversikt over adkomst. Det vil bli skiltet med Verdi &Partners-skilt ved fellesvisning.
Andelen disponerer én fast biloppstillingsplass i felles, oppvarmet p-anlegg.
Selger har kommentert på følgende spørsmål i egenerklæringsskjema som er en del av salgsoppgaven:
Se hele egenerklæringen fra selger som vedlegg i salgsoppgave.
OPPSUMMERING TILSTANDSRAPPORT
Tilstandsgrad (TG) tilsier hvilken tilstand objektet har i forhold til et definert referansenivå. For nærmere forklaring av tilstandsgrader se i tilstandsrapporten.
Her kommer en oppsummering av TG i tilstandsrapporten:
TG 0: 1
TG 1: 22
TG 2: 9
TG 3: 0
TG IU: 3
Følgende forhold har fått tilstandsgrad 3:
-
Følgende forhold har fått tilstandsgrad 2:
Følgende forhold har fått tilstandsgrad IU:
KOMMENTAR OM AREALOPPMÅLING
Se vedlagt tilstandsrapport for ytterligere opplysninger.
Rekkehus med byggeår fra 2003.
Boligen er oppført med støpt plate på mark og ringmur i betong.
Trekonstruksjoner i yttervegger, som utvendig er kledd med tre
kledning.
Etasje skiller av tre bjelkelag.
Pulttak tekket med papp.
Boligen gir ved gjennomsyn et godt helhetsinntrykk.
For nærmere spesifisering, se vurderinger av de enkelte bygnings
komponentene utover i rapporten.
Byggemåte er opplyst av bygningssakkyndig ihht. vedlagt tilstandsrapport.
Denne tomten er eiet av borettslaget.
8235,00 kvm.
Ferdigattest datert 02.12.03. Ferdigattest gjelder for gnr/bnr: 7/1427.
Det gjøres oppmerksom på at det er begrenset adgang til å leie ut leiligheter i borettslag, jf. lov om borettslag §§5-5 og 5-6. Eiendommen kan i sin helhet leies ut iht. bestemmelser i vedtektene. Iht. borettslagsloven kap. 5 kan man etter godkjenning fra styret leie ut hele bostaden i inntil 3 år dersom eier selv har bodd i leiligheten minst ett av de siste to år. Styret kan kun nekte å godkjenne utleieforholdet dersom det foreligger saklig grunn til å nekte eller dersom leietaker selv ikke ville blitt godkjent som andelseier/kjøper.
Boligen er oppvarmet med andel el og fossilt.
Energikarakter: D - Grønn
Energiforbruket er opplyst av takstmann og vil variere fra husstand til husstand.
Prisantydning kr 3 600 000,-
Andel fellesgjeld kr 970 046,-
I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:
545,00,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte - Statens Kartverk)
545,00,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL - Statens Kartverk)
9 950,00,- (Boligkjøperpakke (andel/aksje/eierseksjon))
8 213,00,- (Avklaring forkjøpsrett )
_______________________________________________________
Totalpris inkl. omkostninger og fellesgjeld kr 4 589 299,-
Det ovenstående forutsetter at eiendommen selges til prisantydning og at det kun tinglyses ett pantedokument. Av denne summen utgjør kr. 970 046,- andel fellesgjeld som vil følge andelen, men som ikke skal innbetales med oppgjøret. Det tas forbehold om endringer i offentlige gebyr.
Kr. 12 336,- pr. mnd.
Fellesutgifter fordeles på følgende poster:
bl.a. utvendig vedlikehold, forsikring av bygningen, internett og TV, kostnad knyttet til garasjeplass, eventuelle tjenester for felles tomt, kommunale avgifter, styrehonorar, forretningsførerhonorar og revisjonshonorar.
Fellesutgifter fastsettes av styret, normalt for ett år i gangen. Ved behov kan styret øke fellesutgiftene. Opplysninger om fellesutgifter er gitt av forretningsfører ved utarbeidelse av denne salgsoppgaven, fellesutgiftene kan derfor være endret uten at eiendomsmegler har fått melding om dette.
Kommunale avgifter er inkludert i andel fellesutgifter.
Andel fellesgjeld er kr. 970 046,- pr. 07.04.2025.
571 000 kr av fellesgjelden er knyttet opp mot en IN løsning. Skulle du ønsket å benytte deg av IN ordningen, så vil felleskostnadene synke betraktlig avhenging av hvor mye man velger å betale ned.
Selskapets totale gjeld er kr.
25 980 618,- pr.
07.04.2025.
Andel fellesformue utgjør kr. 18 187,- pr. 07.04.2025.
Lånenummer:135465755
Lånegiver: Husbanken
Annuitetslån, 2 terminer pr. år.
Rentesats pr. 07.04.2025: 4.64% p.a.
Saldo pr. 07.04.2025: 11 644 147
Andel av saldo: 571 811
Antall terminer til innfrielse: 19
Siste termin: 30.04.2034
Dette er et IN-lån, som gir andelseier mulighet til å betale ned hele eller deler av sin andel opptil to ganger i året. Kontakt Bate for mer informasjon.
Det gjøres oppmerksom på at fellesgjeld kan variere over tid som følge av beslutninger foretatt i sameiets styre og/eller generalforsamling.
Lånenummer: 16365523294
Lånegiver: DNB Bank ASA
Annuitetslån, 4 terminer pr. år.
Rentesats pr. 07.04.2025: 5.74% p.a.
Saldo pr. 07.04.2025: 14 278 412
Andel av saldo: 396 623
Antall terminer til innfrielse: 108
Siste termin: 28.03.2052
Det gjøres oppmerksom på at fellesgjeld kan variere over tid som følge av beslutninger foretatt i sameiets styre og/eller generalforsamling.
Dersom kommunen har innført eiendomsskatt så baseres denne på markedsverdien minus bunnfradrag multiplisert med den promillesats som til enhver tid gjelder for den enkelte kommune (p.t 2-7 promille). Spørsmål om eiendomsskatt rettes til kommunen.
Iht. opplysninger gitt av forretningsfører, tilbyr borettslaget individuell nedbetaling av andel fellesgjeld (IN-ordning), på det ene lånet. Noe som innebærer at den enkelte andelseier gis adgang til å betale ned på fellesgjelden som er knyttet til den aktuelle andelen og derigjennom få lavere månedlige felleskostnader. Det gjøres imidlertid oppmerksom på at det kan være fastsatt betingelser for når en nedbetaling kan skje, minimumsbeløp, bestemte tidspunkt m.v., samt at det kan påløpe ekstrakostnader for overkurs dersom borettslaget har inngått en avtale om fastrente e.l. Andelen overdras med den fellesgjeld som fremgår av salgsoppgaven.
Primær formuesverdi kr. 943 629,00.
Sekundær formuesverdi kr. 3 774 514,00.
Gjeldende for ligningsåret 2023.
BORETTSLAGET KROSSHAUG II, Orgnr: 981 251 385
Forretningsfører: BATE Boligbyggelag.
Dersom andel skifter eier, har andelseierne i borettslaget og dernest de øvrige andelseierne i boligbyggelaget forkjøpsrett.
I følge vedtektene er det krav om styregodkjennelse av ny eier. Styret kan kun nekte godkjenning på saklig grunnlag.
Dersom kjøper ikke blir godkjent, og dette ikke skyldes forhold på selgers side, må boligen/andelen/aksjene videreselges for kjøpers regning.
Vedtekter og husordensregler følger som vedlegg til salgsoppgaven.
Eiendommen er forsikret i If Skadeforsikring med polisenr. SP562738.
Årsregnskapet for forrige periode (2023) viser:
Driftsinntekter kr. 4 424 558,-
Driftskostnader kr. 1 627 881,-
Årsresultat kr. 2 796 677,-
Disponible midler for boligselskapet utgjør kr. 1 650 311,- per 31.12.23.
Budsjett for 2024 viser et overskudd på kr. -398 451,-.
For nærmere detaljer vises det til spesifikasjoner i regnskap og noter.
For vedtekter og ordensregler se vedlegg i salgsoppgave.
Dyrehold er tillatt dersom det er gode grunner som taler for dette og at dyreholdet ikke er til ulempe for de øvrige brukerne av eiendommen.
Det må søkes styret.
Eiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann og avløp via private stikkledninger/anlegg.
Foruten om andel fellesgjeld, overdras andelen fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i sameiets eiendom som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr. Iht. burettslagslova § 5-20 har borettslaget legalpant for forfalte felleskostnader og andre krav. Pantet er begrenset til 2G per bruksenhet.
For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Følgende tilbehør medfølger handelen:
(spesifiser særlig om hvitevarer, lamper, fastmonterte hyller.)
Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligens tilbehør og løsøre ikke medfølger handelen med mindre dette fremkommer av nærværende prospekt. Hvitevarer medfølger der dette er spesielt angitt i salgsoppgaven. Fastmontert og innebygget kjøkken- og baderomsinnredning følger boligen. Med mindre annet er spesifisert i salgsoppgaven gjelder NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.
Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til bygningssakkyndig, eiendomsmegler og opplysninger innhentet fra kommunen, evt. forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, og til å lese gjennom fullstendig salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente. Salgsoppgaven er lest og godkjent av selger.
Selger har i forbindelse med salget tegnet boligselgerforsikring gjennom Anticimex forsikring. Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven og interessenter må sette seg inn i dette dokumentet før bud inngis. Boligselgerforsikringen dekker selges ansvar etter avhendingsloven. Dersom kjøper oppdager forhold ved eiendommen som man mener utgjør en mangel, vil Claims handling AS behandle reklamasjonen på vegne av selger. Forsikringsvilkår kan fås ved henvendelse til megler.
Sammen med Tryg har vi skreddersydd boligkjøperpakke slik at du kan være trygg på at du har alle forsikringene du trenger. Enten du har kjøpt hus, leilighet eller hytte. Denne gunstige pakken fra Tryg inkluderer også juridisk hjelp hvis du oppdager feil og mangler ved boligen utover det som er opplyst om.
Boligkjøperpakken inneholder innboforsikring, renteforsikring for situasjoner der kjøper ikke får solgt nåværende bolig, samt en flytteforsikring for alle de tre boligtypene. For hus og hytte omfatter den i tillegg bygningsforsikring hvor kostnader for å reparere eller gjenoppbygge huset ditt er inkludert.
Les mer om forsikringen i produktark for Boligkjøperpakke som ligger vedlagt i salgsoppgaven. Boligkjøperpakken må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøte. Kjøper mottar ingen særskilt faktura for Boligkjøperpakken siden kostnaden det første året legges til oppgjøret for kjøpesummen for boligen. Forsikringen kan deretter forlenges årlig i opp til totalt fem år. Megler/meglerforetak mottar honorar for denne formidlingen.
Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger. Det informeres om at det ikke er angrerett ved kjøp av eiendom og ved aksept av bud er bindende avtale mellom selger og kjøper inngått.
Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system, til megler Knut Richard Stjern per e-post stjern@partners.no eller sms: +47 99 77 22 44. Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.
For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 6-3. Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført. For seksjon/andel/akjse-bolig vil forretningsfører normalt kreve ekstra eierskiftegebyr dersom de har mottatt eierskiftemelding og det i ettertid skal legges til/endre kjøper. Eierskiftemelding sendes normalt fra megler til forretningsfører samme dag som budaskept.
Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.
Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Eiendomsmegler sin standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at dersom det foreligger vesentlig mislighold, har selger rett til å heve etter 30 dager fra avtalt betalingstid. Kjøper aksepterer dette som bindende for seg.
Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.
Kun fysiske personer kan være kjøper/borettshavere. Ingen kan eie mer enn en andel. Borettslagets vedtekter kan forutsette at kjøper blir godkjent av styret som ny eier.
Borettslagsmodellen innebærer at borettslaget eier eiendommen, mens andelseierne eier andeler i borettslaget som gir andelseier borett til en bestemt bolig. Andelseierne har ikke personlig ansvar for selskapets fellesgjeld, men boligselskapets løpende utgifter må dekkes av andelshaverne. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre andelshaveres mislighold, eller der boligselskapet sitter på fraflyttede og usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne.
Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.
Vedlagt i salgsoppgaven følger egenerklæring selger, tilstandsrapport, kommunale opplysninger (f. eks reguleringskart med bestemmelser), informsajon fra forretningsfører (gjelder kun sameie, borettslag og aksjelag), energiattest mm. Alle interessenter forutsettes å ha satt seg inn i salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.
Det gjøres oppmerksom på at Verdi &Partners Sandnes sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.
Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på www.partners.no.
Eiendommens adresse er Krosshaughagen 20A.
Matrikkel tilhørende eiendommen: gnr. 7, bnr. 1427, andelsnr. 24 i BORETTSLAGET KROSSHAUG II i Stavanger.
Vårt oppdragsnummer er 203250040.
Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:
Provisjon 1,000 % av salgssummen inkl. mva (minimum 40 000 inkl. mva)
Interiørveiledning (Inkludert i Premium og Deluxe-markedspakke): 0,00
Foto - Basert på 15 bilder: 4 350,00
Kveldsbilder (dette eller Dronebilder inkludert Deluxe-markedspakke): 3 950,00
Markedspakke Standard: 16 900,00
Oppgjørskostnad: 7 900,00
Innhenting og gjennomgang - forretningsfører - opplysninger: 4 500,00
Opplysninger og gjennomgang av informasjon kommunen: 4 900,00
Servitutter innhenting og gjennomgang - pris pr. servitutt: 790,00
Tilrettelegging: 9 900,00
Kreditthonorar: 2 950,00
Visningshonorar: 1 990,00
Grunnboksutskrift: 490,00
Hjem.no (Inkludert i Standard, Premium og Deluxe-markedspakke): 0,00
Verdi &Partners - Digital kommer for salg-annonse (Inkludert i Premium og Deluxe-markedspakke): 2 000,00
Verdi &Partners Digital boligannonsering (Inkludert i Standard, Premium og Deluxe-markedspakke): 0,00
SIKT - Lokal tilknytning, produkt i samarbeid med Stavanger Aftenblad: 0,00
Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.
Meglers vederlag er avtalt til kr 103 320,
Ansvarlig megler er Knut Richard Stjern / +47 99 77 22 44/ stjern@partners.no.