Gjør boligjakten enklere med vår boligvarsling. Legg inn dine ønsker – vi sier fra så snart en eiendom som matcher dine kriterier legges ut for salg. Raskt, enkelt og helt gratis.
Totalt bruksareal: 74,0 m²
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 8,0 m²
BRA-i: Internt bruksareal. BRA-e: Eksternt bruksareal. Dersom dette arealet befinner seg i sameie, borettslag, aksjesalg e.l. vil normalt sett disse arealene ikke være eid av boligen, de er kun disponert på salgstidspunktet. Arealet kan f. eks. omrokeres av styret i ettertid. BRA-b: Innglasset balkong. GUA: Gulvareal. ALH: Areal med lav himlingshøyde.
Se vedlagte tilstandsrapport for nærmere beskrivelse av arealene. Arealene er oppmålt av bygningssakkyndig og ikke kontrollert/oppmålt av eiendomsmegler. Arealene er oppgitt iht NS 3940 Areal- og volumberegninger av bygninger.
Daniel Hjorthaug v/Verdi & Partners Sandnes har gleden av å presentere Jærveien 5 – en moderne og gjennomført 3-roms leilighet med attraktiv beliggenhet midt i Sandnes sentrum.
Leiligheten har gjennomgående høy standard med parkett på gulv, flislagt bad og kjøkken med integrerte hvitevarer. Den smarte planløsningen inkluderer to toaletter, noe som gir mulighet for å skjerme en privat sone med bad, to soverom og bod – perfekt når du har besøk. Fra den åpne stue- og kjøkkenløsningen har du utgang til en vestvendt balkong med gode solforhold fra tidlig ettermiddag og utover kvelden.
En ekstra fordel ved denne leiligheten er at kommunale avgifter er inkludert i de månedlige felleskostnadene – en kjekk ordning på en allerede lav kostnad.
I samme bygg finner du eksklusive Sirkus Renaa. Bystasjonen, Amfi og Maxi ligger like i nærheten, og Langgata byr på butikker, restauranter og kafeer. Her bor du urbant og komfortabelt, med alt du trenger i gåavstand.
Denne leiligheten er perfekt for deg som ønsker moderne byliv og praktiske løsninger i ett. Hjertelig velkommen på visning!
Velkommen til Jærveien 5 – en attraktiv beliggenhet midt i hjertet av Sandnes sentrum. Her bor du med alt du trenger rett utenfor døren. Innen få minutters gange finner du dagligvarebutikker som Kiwi Jærveien og Spar Byhagen, hvor sistnevnte også har post i butikk. Når treningslysten melder seg, er EVO Sandnes kun to minutter unna, og SATS Sandnes en kort spasertur på seks minutter. For øvrig shopping og ærender ligger Bystasjonen, Amfi og Maxi i behagelig gangavstand.
Med kollektivtransporten like lett tilgjengelig som nøkler i lomma, er dette en ideell bolig for deg som ønsker en sømløs reisehverdag. Sandnes rutebilstasjon er mindre enn en 10 minutters gåtur fra leiligheten. Her får du tilgang til kollektivtransport i alle retninger, og du kan velge mellom både buss og tog. Busstoppet Storgata ligger bare 200 meter unna, med hyppige avganger på linjene 2, 24, 25, 28 og 62. Tar du toget, og ruten er for langt tar det kun drøye fem minutter til Skeiane stasjon for enda enklere tilgang.
Familier med barn vil sette pris på det solide skoletilbudet i nærheten. Trones skole, Stangeland skole og Austrått skole dekker barneskolebehovet, mens ungdomstrinnet er dekket av Skeiane ungdomsskole og Høyland ungdomsskole – alle innen gangavstand. For de yngste finnes Langgata, Brueland og Stangeland barnehage i nærheten, alle med godt omdømme.
Jærveien 5 er det perfekte stedet for deg som ønsker en urban livsstil kombinert med trygghet, bekvemmelighet og høy livskvalitet. Kom på visning og opplev selv hvorfor dette er et sted du vil trives!
Boligen inneholder:
2. etasje: Entré, Gang, Toalettrom, 2 Soverom, Bod, Bad/vaskerom, Stue/kjøkken
Kjeller: Bod
Se vedlagt nabolagsprofil for kart og oversikt over adkomst. Det vil bli skiltet med Verdi &Partners-skilt ved fellesvisning.
Seksjonen disponerer én biloppstillingplass i felles p-kjeller. I avtale (205014 1108-111/1303/0/13) som følger leiligheten står det følgende:
Den som til enhver tid eier seksjon nr. 13 har rett å parkere en personbil i 1108-111/1298 på parkeringsplass nr. 45.
Det er opplegg for el-bil lader i parkeringsanlegget, men ladeboks er ikke montert. Sameiet har avtale med Smartly for leveranse av ladebokser.
Felles takterrasse i høyhuset i 5 etg. sammen med fellesrom og gjestehybel.
Selger har kommentert på følgende spørsmål i egenerklæringsskjema som er en del av salgsoppgaven:
-Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom? Rørlegger Gunnar Larsen. Bytte av baderomsinnredning
-Foreligger det dokumentasjon på arbeidene? Faktura på arbeidet.
Se hele egenerklæringen fra selger som vedlegg i salgsoppgave.
OPPSUMMERING TILSTANDSRAPPORT
Tilstandsgrad (TG) tilsier hvilken tilstand objektet har i forhold til et definert referansenivå. For nærmere forklaring av tilstandsgrader se i tilstandsrapporten.
Her kommer en oppsummering av TG i tilstandsrapporten:
TG 0: 1
TG 1: 19
TG IU: 7
Følgende forhold har fått tilstandsgrad IU:
-Utvendig > Taktekking
-Utvendig > Nedløp og beslag
-Utvendig > Veggkonstruksjon
-Utvendig > Takkonstruksjon/Loft
-Tekniske installasjoner > Andre VVS-installasjoner
-Tekniske installasjoner > Vannbåren varme
-Våtrom > 2. Etasje > Bad/vaskerom > Tilliggende konstruksjoner våtrom
Se vedlagt tilstandsrapport for ytterligere opplysninger.
Betongkonstruksjon med tett tekke. Takrenner, beslag og nedløp er fra byggeåret. Yttervegger i betong med murstein. Takkonstruksjon i betong. Vinduer med isolerglass fra byggeåret. Ytterdører fra byggeåret. Balkong med betong dekke. Rekkverk med metall og glass. Areal: 8m2.
Byggemåte er opplyst av bygningssakkyndig ihht. vedlagt tilstandsrapport.
Denne tomten er sameiet.
2444,00 kvm.
Det foreligger midlertidig brukstillatelse datert 04.11.2021. Midlertidig brukstillatelse gjelder for B/F/K_2; sluse for innganger 1.etasje, samt 2.-7. etasje.
Følgende ble anmerket for at ferdigattest skulle kunne utstedes: B/F/K_3, resterende deler av omsøkt tiltak i tråd med gitt tillatelse for byggetrinn 1 må fullføres.
I følge kommunen har ansvarlig søker opplyst at de vil søke om ferdigattest innen 14.01.2025, men dette er ikke gjort.
Det foreligger ingen begrensninger om utleie av seksjonen, herunder utleie av uselvstendige rom (hybel) med unntak av de begrensninger som evt. følger av sameiets vedtekter og av eierseksjonsloven. Ethvert salg eller bortleie av seksjoner skal meldes skriftlig til sameiets forretningsfører med opplysning om hvem som er ny eier/leietaker.
Boligen er oppvarmet med strøm og fjernvarme.
Energikarakter: C - Grønn
Energiforbruk foregående år var omtrent 2 500 kwh.
Energiforbruket er opplyst av selger og vil variere fra husstand til husstand.
Fjernvarme faktureres a-konto hvert år.
Prisantydning kr 4 190 000,-
I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:
113 750,00,- (Dokumentavgift)
545,00,- (Tingl.gebyr pantedokument)
545,00,- (Tingl.gebyr skjøte)
9 950,00,- (Boligkjøperpakke (andel/aksje/eierseksjon))
_______________________________________________________
4 314 790,- Totalpris inkl. omkostninger og fellesgjeld
_______________________________________________________
Det ovenstående forutsetter at eiendommen selges til prisantydning og at det kun tinglyses ett pantedokument. Det tas forbehold om endringer i offentlige gebyr.
Kr. 2 766,- pr. mnd.
Fellesutgifter fordeles på følgende poster:
bl.a. utvendig vedlikehold, forsikring av bygningen, eventuelle tjenester for felles tomt, energi og strøm i fellesareal, kommunale avgifter, drift og vedlikehold, styrehonorar, forretningsførerhonorar og revisjonshonorar.
Fellesutgifter fastsettes av styret, normalt for ett år i gangen. Ved behov kan styret øke fellesutgiftene. Opplysninger om fellesutgifter er gitt av forretningsfører ved utarbeidelse av denne salgsoppgaven, fellesutgiftene kan derfor være endret uten at eiendomsmegler har fått melding om dette.
Bate avregner og fordeler felleskostnadene mellom selger og kjøper ved eierskifter. Kjøper skal betale felleskostnader fra og med overtakelsesdato, og mottar faktura i eget navn.
Kommunale avgifter er innbakt i månedlige felleskostnader.
Andel fellesgjeld er kr. 0,- pr. 08.04.2025.
Selskapets totale gjeld er kr.
0,- pr.
08.04.2025.
Andel fellesformue utgjør kr. 5 201,- pr. 08.04.2025.
Dersom kommunen har innført eiendomsskatt så baseres denne på markedsverdien minus bunnfradrag multiplisert med den promillesats som til enhver tid gjelder for den enkelte kommune (p.t 2-7 promille). Spørsmål om eiendomsskatt rettes til kommunen.
Primær formuesverdi kr. 946 684,00.
Sekundær formuesverdi kr. 3 786 736,00.
Gjeldende for ligningsåret 2023.
Møllekvartalet Bygård 1 sameie, Orgnr: 928 846 997
Forretningsfører: BATE Boligbyggelag
Eiendommen er forsikret i If Skadeforsikring med polisenr. SP3931423.
Årsregnskapet for forrige periode (2023) viser:
Driftsinntekter kr. 853 993,-
Driftskostnader kr. 1 030 899,-
Årsresultat kr. -171 758,-
Budsjett for 2024 viser et overskudd på kr. 16 530,-.
For nærmere detaljer vises det til spesifikasjoner i regnskap og noter.
Både enkeltpersoner og juridiske personer kan eie seksjoner i sameiet. Med en sameier menes den som står som eier, eller de som i fellesskap står som eiere av en bestemt seksjon.
- Den enkelte sameier står fritt til å selge sin seksjon til den han eller hun måtte ønske.
- Ingen kan kjøpe eller på annen måte erverve flere enn to boligseksjoner i ett og samme eierseksjonssameie.
- Eier av hver enkelt eierandel har den fulle disposisjonsrett over sine respektive leiligheter. Med hensyn til bruken, er de enkelte forpliktet til å følge vanlige regler for husorden, vedtektenes bestemmelser og de til enhver tid gjeldende offentlige bestemmelser.
- Eierne har den fulle råderett slik at eierandelen kan omsettes, pantsettes eller disponeres på annen måte.
- Boligen kan fritt leies ut. Forpliktelser og rettigheter etter disse vedtektene kan dog ikke skille fra eierandelen, og er den enkelte seksjonseiers fulle ansvar.
- Det skal ikke gjøres bygningsmessige forandringer som berører bærende/støttende elementer.
- Tilbygg/påbygg og andre arbeider som skal anmeldes til bygningsmyndighetene, må godkjennes av styret før byggemelding kan sendes og arbeidene igangsettes. Hvis Det søkes om endringer som har vesentlig betydning for de øvrige sameierne skal styret forelegge spørsmålet for sameiermøtet til avgjørelse.
- Det må også søkes styregodkjennelse for forandringer som har innvirkning på bebyggelsens utseende, som f.eks. tv-antenner/parabol, varmepumpe, markiser, platter, levegger, maling e.l.
- En seksjonseier kan Med samtykke fra styret anlegge ladepunkt for elbil og ladbare hybrider i tilknytning til en parkeringsplass seksjonen disponerer, eller andre steder som styret anviser. styret kan bare nekte å samtykke dersom Det foreligger en saklig grunn.
- Sameiet må i sine vedtekter, gjennom en bytteordning eller på annen måte, sikre at parkeringsplasser som i vedtak etter plan- og bygningsloven er krevet opparbeidet til bruk av personer Med nedsatt funksjonsevne, gjøres tilgjengelige for disse. en seksjonseier Med nedsatt funksjonsevne kan kreve at styret pålegger en seksjonseier uten behov for en tilrettelagt plass å bytte parkeringsplass. Bytteretten gjelder bare dersom seksjonseieren Med nedsatt funksjonsevne allerede disponerer en parkeringsplass i sameiet. Retten til å bruke en tilrettelagt plass varer så lenge et dokumentert behov er til stede.
- Bate er ansvarlig for trappe- og vindusvask.
Om du vurderer å legge inn bud, så sett deg inn i vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning. Dokumentet med sameiets vedtekter og husordensregler ligger som vedlegg i salgsoppgave
Det er utfordringer med økte kostnader mht. den høye prisutviklingen i samfunnet. Styret vil arbeidet for å holde felleskostnadene så lave som mulig. Styret ønsker å se på mulighet for å oppgradere fellesarealene i bygget med f.eks. bilder eller beplantning. Styret vil se på mulighet for å anskaffe en hjertestarter for bygget.
Det er tillatt med husdyr i boligselskapet under forutsetning av at eier rengjør etter seg. Eventuell klage på dyrehold må skje skriftlig. Styret kan innkalle partene til samtaler i saken.
Styret kan pålegge påklaget om å fjerne dyret.
Området er regulert til boligformål, næring og parkering. Reguleringsbestemmelser, kommunens arealdelplan og reg.kart, situasjonskart, målebrev etc. kan fås ved henvendelse til megler. Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.
Sameiet ligger sentralt i sentrum. Sentrum er under stadig utvikling og det påregnes byggeaktivitet i området. På plassen hvor p-anlegget og Kiwi-bygget mot vest/nord må det påregnes utvikling i fremtiden.
Eiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann og avløp via private stikkledninger/anlegg.
Eiendommen overdras fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i sameiets eiendom som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr. Iht. eierseksjonsloven § 31 har sameiet legalpant for forfalte felleskostnader og andre krav. Pantet er begrenset til 2G per bruksenhet.
Dnr. 159803, tgl. 09.02.2022 - Seksjonering
SNR: 13
Formål: Bolig
Sameiebrøk: 68 / 3044
Dnr. 100050, tgl. 26.01.2022 - Bestemmelse om adkomstrett
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Dnr. 100050, tgl. 26.01.2022 - Bestemmelse om bebyggelse
Bestemmelse om tiltak i forbindelse med utbygging
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Dnr. 205014, tgl. 22.02.2022 - Bestemmelse om parkering
Bestemmelse om parkering
Dnr. 1269955, tgl. 12.10.2021 - Bestemmelse om nettstasjon
Adkomstrett for drift og vedlikehold av anlegg/ledninger/kabler
Bestemmelse om bebyggelse i nærheten av anlegg/ledninger/kabler
Bestemmelse om endring i terrenget i nærheten av anlegg/ledninger/kabler
GJELDER DENNE REGISTERENHETEN MED FLERE
Det gjøres oppmerksom på at kjøpers bank vil få prioritet etter disse heftelsene.
For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Følgende møbler og hvitevarer medfølger ikke i handelen:
- Vaskemaskin
- Seng
Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligens tilbehør og løsøre ikke medfølger handelen med mindre dette fremkommer av nærværende prospekt. Hvitevarer medfølger der dette er spesielt angitt i salgsoppgaven. Fastmontert og innebygget kjøkken- og baderomsinnredning følger boligen. Med mindre annet er spesifisert i salgsoppgaven gjelder NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.
Overtagelse skjer etter nærmere avtale og avtales normalt senest i forbindelse med budaksept. Vennligst oppgi ønsket overtagelsesdato i bud.
Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til bygningssakkyndig, eiendomsmegler og opplysninger innhentet fra kommunen, evt. forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, og til å lese gjennom fullstendig salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente. Salgsoppgaven er lest og godkjent av selger.
Selger har i forbindelse med salget tegnet boligselgerforsikring gjennom Anticimex forsikring. Selgers egenerklæringsskjema følger vedlagt salgsoppgaven og interessenter må sette seg inn i dette dokumentet før bud inngis. Boligselgerforsikringen dekker selges ansvar etter avhendingsloven. Dersom kjøper oppdager forhold ved eiendommen som man mener utgjør en mangel, vil Claims handling AS behandle reklamasjonen på vegne av selger. Forsikringsvilkår kan fås ved henvendelse til megler.
Sammen med Tryg har vi skreddersydd boligkjøperpakke slik at du kan være trygg på at du har alle forsikringene du trenger. Enten du har kjøpt hus, leilighet eller hytte. Denne gunstige pakken fra Tryg inkluderer også juridisk hjelp hvis du oppdager feil og mangler ved boligen utover det som er opplyst om.
Boligkjøperpakken inneholder innboforsikring, renteforsikring for situasjoner der kjøper ikke får solgt nåværende bolig, samt en flytteforsikring for alle de tre boligtypene. For hus og hytte omfatter den i tillegg bygningsforsikring hvor kostnader for å reparere eller gjenoppbygge huset ditt er inkludert.
Les mer om forsikringen i produktark for Boligkjøperpakke som ligger vedlagt i salgsoppgaven. Boligkjøperpakken må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøte. Kjøper mottar ingen særskilt faktura for Boligkjøperpakken siden kostnaden det første året legges til oppgjøret for kjøpesummen for boligen. Forsikringen kan deretter forlenges årlig i opp til totalt fem år. Megler/meglerforetak mottar honorar for denne formidlingen.
Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger. Det informeres om at det ikke er angrerett ved kjøp av eiendom og ved aksept av bud er bindende avtale mellom selger og kjøper inngått.
Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system, til megler Knut Richard Stjern per e-post stjern@partners.no eller sms: +47 99 77 22 44. Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.
For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 6-3. Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført. For seksjon/andel/akjse-bolig vil forretningsfører normalt kreve ekstra eierskiftegebyr dersom de har mottatt eierskiftemelding og det i ettertid skal legges til/endre kjøper. Eierskiftemelding sendes normalt fra megler til forretningsfører samme dag som budaskept.
Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.
Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Eiendomsmegler sin standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at dersom det foreligger vesentlig mislighold, har selger rett til å heve etter 30 dager fra avtalt betalingstid. Kjøper aksepterer dette som bindende for seg.
Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.
Ingen kan direkte eller indirekte erverve mer en to boligseksjoner i et boligsameie jf. eierseksjonsloven § 23. Dersom et erverv har funnet sted i strid med eierseksjonslovens regler kan Kartverket nekte overskjøting. Dersom overskjøting blir nektet er kjøper likevel forpliktet til å gjennomføre handelen med selger, og oppgjør til selger vil finne sted tross manglende overskjøting.
Sameiet kan pålegge salg / tvangssalg av seksjonen som er ervervet i strid med denne bestemmelsen.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt iht. eierseksjonsloven §24. Med korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn.
Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.
Vedlagt i salgsoppgaven følger egenerklæring selger, tilstandsrapport, kommunale opplysninger (f. eks reguleringskart med bestemmelser), informsajon fra forretningsfører (gjelder kun sameie, borettslag og aksjelag), energiattest mm. Alle interessenter forutsettes å ha satt seg inn i salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.
Det gjøres oppmerksom på at Verdi &Partners Sandnes sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.
Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på www.partners.no.
Eiendommens adresse er Jærveien 5 - H0201.
Matrikkel tilhørende eiendommen: gnr. 111, bnr. 1303, snr. 13 i Sandnes.
Vårt oppdragsnummer er 203250043.
Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:
Provisjon 1,300 % av salgssummen inkl. mva (minimum 40 000 inkl. mva)
Markedspakke Standard: 16 900,00
Deltagelse på overtagelse: 1 990,00
Hjem.no (Inkludert i Standard, Premium og Deluxe-markedspakke): 0,00
Andre kostnader (med forretningsfører): 22 500,00
Verdi &Partners - Digital kommer for salg-annonse (Inkludert i Premium og Deluxe-markedspakke): 2 000,00
Verdi &Partners Digital boligannonsering (Inkludert i Standard, Premium og Deluxe-markedspakke): 0,00
SIKT - Lokal tilknytning, produkt i samarbeid med Stavanger Aftenblad: 0,00
Fotografering: 5 220,00
Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.
Ansvarlig megler er Knut Richard Stjern / +47 99 77 22 44/ stjern@partners.no.