Gjør boligjakten enklere med vår boligvarsling. Legg inn dine ønsker – vi sier fra så snart en eiendom som matcher dine kriterier legges ut for salg. Raskt, enkelt og helt gratis.
Totalt bruksareal: 52,0 m²
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 5,0 m²
BRA-i: Internt bruksareal. BRA-e: Eksternt bruksareal. Dersom dette arealet befinner seg i sameie, borettslag, aksjesalg e.l. vil normalt sett disse arealene ikke være eid av boligen, de er kun disponert på salgstidspunktet. Arealet kan f. eks. omrokeres av styret i ettertid. BRA-b: Innglasset balkong. GUA: Gulvareal. ALH: Areal med lav himlingshøyde.
Se vedlagte tilstandsrapport for nærmere beskrivelse av arealene. Arealene er oppmålt av bygningssakkyndig og ikke kontrollert/oppmålt av eiendomsmegler. Arealene er oppgitt iht NS 3940 Areal- og volumberegninger av bygninger.
Hustuftene 27B ligger i et rolig og populært boligområde på Madlamark – perfekt for deg som ønsker en praktisk og balansert hverdag med kort vei til både studier, trening og arbeidsplasser.
Leiligheten har gangavstand til Universitetet i Stavanger, og det nye sykehuset på Ullandhaug ligger like i nærheten.
Området byr på gode bussforbindelser – buss nr. 4 stopper like ved og tar deg raskt til både UiS og Stavanger sentrum. Uten bil kommer du deg enkelt til både skole, by og strand.
For hverdagens behov ligger dagligvarebutikk og Amfi Madla med butikker, spisesteder og SATS treningssenter i gangavstand. Her finner du alt du trenger innen kort rekkevidde.
Er du glad i aktivitet og natur, har du flotte turmuligheter i Sørmarka, rundt Stokkavannet og langs Hafrsfjorden. Møllebukta frister med sandstrand og badeplass på varme dager – bare en gåtur unna. Jernaldergården og Ullandhaugtårnet byr på utsikt og historisk stemning rett i nabolaget.
Kort oppsummert: En ideell beliggenhet for deg som ønsker å bo sentralt, men samtidig rolig, med alt du trenger innen rekkevidde!
Boligen inneholder:
2. etasje: Entré, Bad, Stue/kjøkken.
Loft: Soverom.
Kjeller: bod, bod 2
Se vedlagt nabolagsprofil for kart og oversikt over adkomst. Det vil bli skiltet med &Partners-skilt ved fellesvisning.
Parkering på utvendig felles biloppstillingsplass.
Ihht til opplysninger fra Bate "-Styret i borettslaget vil ikke godkjenne kjøpere som har til hensikt å drive boligspekulasjon."
Selger har kommentert på følgende spørsmål i egenerklæringsskjema som er en del av salgsoppgaven:
- Kjenner du til om det er utført arbeid på bad/våtrom?
Badet ble pusset opp av noen tidligere eiere. I følge tidligere eier (ikke de som eide boligen ved oppussing) ble dette gjort rundt 2016/2017.
-Ble tettesjikt/membran/sluk oppgradert/fornyet?
Uvisst. Informasjon hentet fra egenerklæring utført av tidligere eier.
-Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp?
Vagle maskin (med mulig underleverandør). Oppgradert rør og drenering i regi av borettslaget i 2021.
-Kjenner du til om det har vært utført arbeider på terrasse/garasje/tak/fasade?
Tak: BK-bygg. Malingsarbeid: Rogaland H&M Service AS. Tak ble byttet i regi av borettslaget i 2021. Alt utvendig (mur/kledning/trapp) ble malt i juni 2025, i regi av borettslaget.
-Kjenner du til om det er/har vært utført arbeider på el-anlegget eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)?
E-tech Elektro Installasjon AS; Brødrene Lie Ventilasjon; Feltek AS. Nytt sikringsskap ble montert i regi av borettslaget i 2021; arbeid utført av E-tech Elektro Installasjon AS. Balansert ventilasjonsanlegg med varmegjenvinning ble montert i alle boliger i regi av borettslaget i 2023; arbeid utført av Brødrene Lie Ventilasjon. Lagt opp ny dobbel stikkontakt i stue i 2023; arbeid utført av Feltek AS.
-Foreligger det samsvarserklæring for hele eller deler av det elektriske anlegget (i henhold til forskrift om lavspenningsanlegg)?
Samsvarserklæring er tilgjengelig for alt elektrisk arbeid.
-Kjenner du til om det er utført kontroll av el-anlegget og/eller andre installasjoner (f.eks. oljetank, sentralfyr, ventilasjon)?
Kontroll av ekspansjonskar i vaskekjeller utført i 2024.
- Har du ladeanlegg/ladeboks for el-bil i dag?
Det er tilgang på ladere på parkeringsplassen til borettslaget.
-Kjenner du til om det er foretatt radonmåling?
Det har blitt gjennomført radonmålinger i regi av borettslaget i løpet av de siste årene. Radonvifter har blitt installert hvor det har vært nødvendig (ikke nødvendig i salgsobjekt).
Se hele egenerklæringen fra selger som vedlegg i salgsoppgave.
OPPSUMMERING TILSTANDSRAPPORT
Tilstandsgrad (TG) tilsier hvilken tilstand objektet har i forhold til et definert referansenivå. For nærmere forklaring av tilstandsgrader se i tilstandsrapporten.
Her kommer en oppsummering av TG i tilstandsrapporten:
TG 0: 1
TG 1: 10
TG 2: 11
TG 3: 0
TG IU: 1
Følgende forhold har fått tilstandsgrad 2:
-Våtrom > 2. etasje > Bad > Overflater vegger og himling.
-Våtrom > 2. etasje > Bad > Sluk, membran og tettesjikt.
-Kjøkken > 2. etasje > Stue/kjøkken > Overflater og innredning.
-Utvendig > Balkonger, terrasser og rom under balkonger.
-Utvendig > Andre utvendige forhold.
-Innvendig > Etasjeskille/gulv mot grunn.
-Innvendig > Radon.
-Innvendig > Innvendige trapper.
-Tekniske installasjoner > Vannledninger.
-Tekniske installasjoner > Avløpsrør.
-Våtrom > 2. etasje > Bad > Overflater Gulv
Se vedlagt tilstandsrapport for ytterligere opplysninger.
Bygget er oppført i betong og trekonstruksjoner. Bygningen har malte trevinduer med 2-lags glass. Bygningen har malt hovedytterdør og malt balkongdør i tre.
Byggemåte er opplyst av bygningssakkyndig ihht. vedlagt tilstandsrapport.
Denne tomten er eiet.
6523,00 kvm.
Det foreligger midlertidig brukstillatelse datert 13.06.1974. Midlertidig brukstillatelse gjelder for gnr.38, bnr.2166 Hustuftene 27.
Følgende ble anmerket for at ferdigattest skulle kunne utstedes: attest fra byingeniøren.
I henhold til plan- og bygningsloven § 21-10 (5) utstedes det ikke lengre ferdigattest for tiltak det er søkt om før 1/1-98. Dette innebærer at byggverkene lovlig kan brukes og omsettes uten at det foreligger ferdigattest. Det betyr imidlertid ikke at ulovlige bygde tiltak blir lovlige.
Det gjøres oppmerksom på at det er begrenset adgang til å leie ut leiligheter i borettslag, jf. lov om borettslag §§5-5 og 5-6. Eiendommen kan i sin helhet leies ut iht. bestemmelser i vedtektene. Iht. borettslagsloven kap. 5 kan man etter godkjenning fra styret leie ut hele bostaden i inntil 3 år dersom eier selv har bodd i leiligheten minst ett av de siste to år. Styret kan kun nekte å godkjenne utleieforholdet dersom det foreligger saklig grunn til å nekte eller dersom leietaker selv ikke ville blitt godkjent som andelseier/kjøper.
Kortidsutleie av hele boligen uten styrets samtykke er tillatt i inntil 30 døgn pr. år jfr. Borettslagsloven 5-4.
Boligen er oppvarmet elektrisk.
Energikarakter: E - Rød
Energiforbruk foregående år var 8 450 kwh.
Energiforbruket er opplyst av selger og vil variere fra husstand til husstand.
Prisantydning kr 2 600 000,-
Andel fellesgjeld kr 428 072,-
I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:
8 213,00,- (Forkjøpsrettsgebyr kjøper)
545,00,- (Tingl.gebyr pantedokument BRL)
545,00,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte)
9 950,00,- (Boligkjøperforsikring)
9 950,00,- (Boligkjøperpakken Gjensidige)
_______________________________________________________
Totalpris inkl. omkostninger og fellesgjeld kr 3 057 275,-
Det ovenstående forutsetter at eiendommen selges til prisantydning og at det kun tinglyses ett pantedokument. Av denne summen utgjør kr. 428 072,- andel fellesgjeld som vil følge andelen, men som ikke skal innbetales med oppgjøret. Det tas forbehold om endringer i offentlige gebyr.
Kr. 6 622,- pr. mnd.
Fellesutgifter fordeles på følgende poster:
bl.a. utvendig vedlikehold, betjening av andelens fellesgjeld, forsikring av bygningen, internett og TV, eventuelle tjenester for felles tomt, styrehonorar, forretningsførerhonorar, revisjonshonorar og kommunale avgifter.
Fellesutgifter fastsettes av styret, normalt for ett år i gangen. Ved behov kan styret øke fellesutgiftene. Opplysninger om fellesutgifter er gitt av forretningsfører ved utarbeidelse av denne salgsoppgaven, fellesutgiftene kan derfor være endret uten at eiendomsmegler har fått melding om dette.
Kommunale avgifter er inkludert i andel fellesutgifter.
Andel fellesgjeld er kr. 428 072,- pr. 23.06.2025.
Selskapets totale gjeld er kr.
17 303 263,- pr.
23.06.2025.
Andel fellesformue utgjør kr. 9 240,- pr. 23.06.2025.
Spesifikasjon av lån:
Lånenummer: 135603132, Husbanken
Annuitetslån, 2 terminer per år.
Rentesats per 23.06.2025: 2.87% pa.
Antall terminer til innfrielse: 26
Saldo per 23.06.2025: 2 163 314
Andel av saldo: 53 519
Første termin: 30.07.2013 Første avdrag: 30.07.2018 ( siste termin 30.01.2038 )
Fastrente, termin januar og juli
Fastrente 2,879% Husbanklån til 30.06.2033
Lånenummer: 15160322389, DNB Bank ASA
Annuitetslån, 4 terminer per år.
Rentesats per 23.06.2025: 5.49% pa.
Antall terminer til innfrielse: 120
Saldo per 23.06.2025: 15 139 949
Andel av saldo: 374 553
Neste termin/avdrag: 30.06.2025 ( siste termin 31.03.2055 )
Det gjøres oppmerksom på at fellesgjeld kan variere over tid som følge av beslutninger foretatt i sameiets styre og/eller generalforsamling.
Kommunen har ikke vedtatt innkreving av eiendomsskatt.
Borettslaget er medlem av Klare Finans AS vedrørende sikring mot tap av felleskostnader. Varighet av avtalen/oppsigelsesvilkår: Begge parter kan si opp avtalen med minimum 6 måneders varsel. Etter borettslagslovens bestemmelser skal vedtak om oppsigelse av avtalen gjøres av borettslagets generalforsamling. Tilbyder kan til enhver tid si opp en avtale om sikring av felleskostnader dersom borettslaget ikke lenger oppfyller de krav som er stilt i avtalen.
Primær formuesverdi kr. 605 789,00.
Sekundær formuesverdi kr. 2 423 155,00.
Gjeldende for ligningsåret 2023.
BORETTSLAGET TUFTENE , Orgnr: 952 613 367
Forretningsfører: BATE Boligbyggelag.
Forkjøpsretten er under forhåndsprøving. Kontakt megler.
Eiendommen er forsikret i If Skadeforsikring med polisenr. SP0000562663.
Årsregnskapet for forrige periode (2024) viser:
Driftsinntekter kr. 2.885.068,-
Driftskostnader kr. 1.747.549,-
Årsresultat kr. 273.245,-
Disponible midler for boligselskapet utgjør kr. 338.062,- per 31.12.24.
Budsjett for 2025 viser et underskudd på kr. 549.598,-.
For nærmere detaljer vises det til spesifikasjoner i regnskap og noter.
Bare fysiske personer (enkeltpersoner) kan være andelseiere i borettslaget. Ingen fysiske personer kan eie mer enn en andel.
- En andelseier har rett til å overdra sin andel, men erververen må godkjennes av borettslaget for at ervervet skal bli gyldig overfor borettslaget.
- Bare personer som bor eller skal bo i boligen kan bli sameier i andel.
- Andelseieren kan ikke benytte boligen til annet enn boligformål uten styrets samtykke.
- Andelseieren kan ikke uten samtykke fra styret overlate bruken av boligen til andre.
- Utleie må godkjennes av styret og gis kun på gitte vilkår iht. vedtektene.
Det vises for øvrig til bestemmelser i vedtekter og husordensregler som er vedlagt salgsoppgaven.
Om du vurderer å legge inn bud, så sett deg inn i vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett og årsberetning.
Dyrehold er tillatt dersom det er gode grunner som taler for dette og at dyreholdet ikke er til ulempe for de øvrige brukerne av eiendommen. Det må søkes styret.
Se ordensregler for spesifikasjon av dyrehold i borettslaget.
Området er regulert til boligformål ihht planidentifikasjon 2296. Reguleringsbestemmelser, kommunens arealdelplan og reg.kart, situasjonskart, målebrev etc. kan fås ved henvendelse til megler. Vi oppfordrer interessenter til å gjøre seg kjent med disse.
Eiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann og avløp via private stikkledninger/anlegg.
Foruten om andel fellesgjeld, overdras andelen fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i sameiets eiendom som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr. Iht. burettslagslova § 5-20 har borettslaget legalpant for forfalte felleskostnader og andre krav. Pantet er begrenset til 2G per bruksenhet.
Dnr. 6747, tgl. 23.06.1975 - Fellesobl. for bor.innsk.
Beløp: 1 470 000
Panthaver: ANDELSEIERNE I BORETTSLAGET
Orgnr: 1 242 935
Dnr. 1016628, tgl. 29.11.2012 - Pantedokument
Beløp: 3 035 000
Panthaver: HUSBANKEN
Orgnr: 942 114 184
Dnr. 3285870, tgl. 05.11.2020 - Pantedokument
Beløp: 35 000 000
Panthaver: DNB BANK ASA
Orgnr: 984 851 006
Dnr. 7597, tgl. 11.07.1973 - Erklæring/avtale
Erklæring/avtale
Dnr. 7597, tgl. 11.07.1973 - Rettigheter iflg. skjøte
Pliktig medlemskap i velforening m.v.
For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Følgende tilbehør medfølger ikke handelen:
-Knaggrekke i gang.
-Lyslist over sofa.
-Temperatursensorer (montert med dobbeltsidig tape).
Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligens tilbehør og løsøre ikke medfølger handelen med mindre dette fremkommer av nærværende prospekt. Hvitevarer medfølger der dette er spesielt angitt i salgsoppgaven. Fastmontert og innebygget kjøkken- og baderomsinnredning følger boligen. Med mindre annet er spesifisert i salgsoppgaven gjelder NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.
Overtagelse skjer etter nærmere avtale og avtales normalt senest i forbindelse med budaksept. Vennligst oppgi ønsket overtagelsesdato i bud.
Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til bygningssakkyndig, eiendomsmegler og opplysninger innhentet fra kommunen, evt. forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, og til å lese gjennom fullstendig salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente. Salgsoppgaven er lest og godkjent av selger.
Selger har tegnet Boligselgerforsikring levert av Gjensidige. Forsikringen dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 14 000 000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven og interessenter oppfordres til å gjennomgå dette før bud inngis.
Sammen med Gjensidige har vi skreddersydd et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig.
Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Pakken inkluderer bl.a. husforsikring, innboforsikring Pluss, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet.
Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne Boligkjøperforsikring.
Boligkjøperpakken/Boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.
Produktark for Boligkjøperpakken og Boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.
Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger. Det informeres om at det ikke er angrerett ved kjøp av eiendom og ved aksept av bud er bindende avtale mellom selger og kjøper inngått.
Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system. Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.
For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. Eiendomsmeglingsloven § 6-8 (3). Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger.
Eiendomsmegler har ikke lov til å formidle hemmelige bud eller bud med forbehold som hindrer megler i å formidle budet til andre enn selger, jf eml 6-8 (3). Slike bud vil derfor ikke bli formidlet til selger.
Eiendomsmegler er iht eml § 6-8(6) pålagt å gjennomføre kontroll av budgivernes finansiering. Dersom det ikke er mulig for megler å gjennomføre dette før aksept av bud plikter megler å advare selger om risiko knyttet til dette.
Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført. For seksjon/andel/akjse-bolig vil forretningsfører normalt kreve ekstra eierskiftegebyr dersom de har mottatt eierskiftemelding og det i ettertid skal legges til/endre kjøper. Eierskiftemelding sendes normalt fra megler til forretningsfører samme dag som budaksept.
Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.
Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Eiendomsmegler sin standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at dersom det foreligger vesentlig mislighold, har selger rett til å heve etter 30 dager fra avtalt betalingstid. Kjøper aksepterer dette som bindende for seg.
Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.
Kun fysiske personer kan være kjøper/borettshavere. Ingen kan eie mer enn en andel. Borettslagets vedtekter kan forutsette at kjøper blir godkjent av styret som ny eier.
Borettslagsmodellen innebærer at borettslaget eier eiendommen, mens andelseierne eier andeler i borettslaget som gir andelseier borett til en bestemt bolig. Andelseierne har ikke personlig ansvar for selskapets fellesgjeld, men boligselskapets løpende utgifter må dekkes av andelshaverne. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre andelshaveres mislighold, eller der boligselskapet sitter på fraflyttede og usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne.
Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.
Vedlagt i salgsoppgaven følger egenerklæring selger, tilstandsrapport, kommunale opplysninger (f. eks reguleringskart med bestemmelser), informsajon fra forretningsfører (gjelder kun sameie, borettslag og aksjelag), energiattest mm. Alle interessenter forutsettes å ha satt seg inn i salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.
Det gjøres oppmerksom på at Verdi &Partners Stavanger sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.
Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på www.partners.no.
Eiendommens adresse er Hustuftene 27B.
Matrikkel tilhørende eiendommen: gnr. 38, bnr. 2321, andelsnr. 28 i BORETTSLAGET TUFTENE i Stavanger.
Vårt oppdragsnummer er 204250077.
Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:
Provisjon 1,600 % av salgssummen inkl. mva (minimum 40 000 inkl. mva)
Tilrettelegging: 14 900,00
Markedspakke Standard: 16 900,00
Visningshonorar: 1 990,00
Foto: 5 220,00
Interiørveiledning (Inkludert i Premium og Deluxe-markedspakke): 0,00
Kreditthonorar: 2 950,00
Oppgjørskostnad: 7 900,00
Innhenting og gjennomgang av forretningsfører-opplysninger: 4 500,00
Innhenting og gjennomgang av kommunale opplysninger: 4 900,00
Servitutter innhenting og gjennomgang: 790,00
Grunnboksutskrift: 490,00
Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.
Meglerforetaket mottar betaling for tilleggstjenester som tilbys i sammenheng med eiendomshandelen. Dette gjelder blant annet strømleverandører, boligkjøperprodukter, boligalarm o.l.)
Ansvarlig megler er Rudi Aadland / +47 95 83 16 60 / rudi.aadland@partners.no.
Oppdragstakers forretningsadresse er Solagata 11, 4009 STAVANGER. Org. nr. 990691304.