Gjør boligjakten enklere med vår boligvarsling. Legg inn dine ønsker – vi sier fra så snart en eiendom som matcher dine kriterier legges ut for salg. Raskt, enkelt og helt gratis.
Totalt bruksareal: 70,0 m²
I tillegg kommer TBA (terrasse-/balkongareal): 19,0 m²
BRA-i: Internt bruksareal. BRA-e: Eksternt bruksareal. Dersom dette arealet befinner seg i sameie, borettslag, aksjesalg e.l. vil normalt sett disse arealene ikke være eid av boligen, de er kun disponert på salgstidspunktet. Arealet kan f. eks. omrokeres av styret i ettertid. BRA-b: Innglasset balkong. GUA: Gulvareal. ALH: Areal med lav himlingshøyde.
Se vedlagte tilstandsrapport for nærmere beskrivelse av arealene. Arealene er oppmålt av bygningssakkyndig og ikke kontrollert/oppmålt av eiendomsmegler. Arealene er oppgitt iht NS 3940 Areal- og volumberegninger av bygninger.
Velkommen til Øvre Tollevikveien 29! En innbydende andelsleilighet fordelt over to etasjer, beliggende i rolige omgivelser med hyggelige naboer. Leiligheten har en praktisk planløsning med entré i 1. etasje, og stue, spisestue, kjøkken, bad, soverom, gang og bod i underetasjen. Fra stuen er det utgang til en vestvendt markterrasse på ca. 19 m². Terrassen gir mulighet for solrike dager og er et fint sted for avslapning.
Beliggenheten nede i midten av bygget kan bidra til lavere oppvarmingskostnader. Enkel og kort tilgang til tilhørende parkeringsplass er etablert. Området byr på mulighet for utsikt, og bidrar til en trivelig boopplevelse. Leiligheten disponerer en egen parkeringsplass.
Eiendommen ligger i et etablert og rolig boligområde i Tollevika, Alta kommune, preget av hyggelige naboer og en behagelig atmosfære. Området tilbyr god tilknytning til hverdagens fasiliteter. Dagligvarebutikker som Coop Extra Midtbakken og Kiwi Maskinsvingen ligger henholdsvis ca. 17 minutter og ca. 22 minutter gange unna, noe som forenkler innkjøpene.
For familier med barn er det flere barnehager i nærheten, inkludert Breidablikk barnehage (ca. 1.4 km) og Sentrum barnehage (ca. 1.6 km). Skoleveien er også praktisk, med Komsa skole (1-7 kl.) ca. 1 km unna og Alta ungdomsskole (8-10 kl.) ca. 1.9 km unna. For de eldre barna er Alta videregående skole ca. 2.6 km unna.
Området har også gode muligheter for fritidsaktiviteter, med Komsa skole aktivitetshall ca. 1.1 km unna og Alta helsebad gymnastikksal ca. 1.8 km unna. Alta lufthavn er ca. 10 minutter kjøring unna. Beliggenheten gir mulighet for utsikt og solrike dager, og bidrar til en trivelig boopplevelse.
Entré
Lys og innbydende entré med plass til knagger og hyller for praktisk oppbevaring. Slitesterkt laminat på gulv og lyse paneler på vegger og himling gir et ryddig og luftig inntrykk. Fra entréen er det adkomst til en sportsbod med ekstra lagringsplass.
Stue
Romslig og lys stue med store vinduer som gir godt lysinnslipp. Lyse overflater og en peisovn skaper en behagelig atmosfære. Det er plass til både sofagruppe, spisebord og annet møblement. Fra stuen er det utgang til en nordvendt markterrasse på 19 m².
Kjøkken
Åpen kjøkkenløsning med moderne Ikea-innredning og laminatbenkeplater. God skap- og benkeplass, samt integrert stekeovn, platetopp og oppvaskmaskin. Frittstående kjøleskap og ventilator. Lyse flater og glassplate bak platetopp gir et rent uttrykk.
Bad
Flislagt bad med gulvvarme. Utstyrt med servantinnredning, speilskap, vegghengt toalett og dusjhjørne. Opplegg for vaskemaskin og varmtvannsbereder plassert i hjørnet. Vegger med baderomsplater og himling med takplater gir et rent og funksjonelt preg.
Soverom
Lyst og rolig soverom med laminatgulv og malte flater. Rommet har plass til seng, nattbord og garderobeløsning. God ventilasjon gir et behagelig inneklima.
Gang
Praktisk gang i underetasjen med laminatgulv og lyse overflater. Binder rommene sammen og gir god flyt i planløsningen.
Bod
Ekstra oppbevaringsplass i underetasjen med laminatgulv og lyse flater. Inneholder sikringsskap og gir enkel tilgang til tekniske installasjoner.
Leiligheten disponerer parkeringsplass på felles tomt med mulighet for lading av elbil. Gjesteparkering på felles tomt.
Selger har kommentert på følgende spørsmål i egenerklæringsskjema som er en del av salgsoppgaven:
Er det tegn på setningsskader eller sprekker i for eksempel grunnmur eller fliser? Ja
Beskriv feilen og omfanget, samt hvilke tiltak som er gjort: “Sprekk” i tapet på kjøkkenvegg som kan tyde på bevegelse. Var tilstede ved kjøp, og har vært lik i min eiertid (ikke endret seg)
Har det vært skadedyr i leiligheten? Ja
Hva slags skadedyr og hva var omfanget? Har sett sjeggkre/sølvkre i leiligheten for noen år siden på badet
Se hele egenerklæringen fra selger som vedlegg i salgsoppgave.
OPPSUMMERING TILSTANDSRAPPORT
Følgende bygningsdeler har fått TG2 (vesentlig avvik) i tilstandsrapporten:
Våtrom - Bad:
- Overflater vegger: Det er ikke benyttet elatisk fugemasse i underkant av platene utenfor dusjsonen. Redusert levetid eller svekket tettefunksjon kan ikke utelukkes.
- Overflater gulv: Fliser er lagt på gammelt belegg/membran. Løsningen er ikke fullgod med tanke på lekkasje sikkerheten. Tiltak kan bli nødvendig.
- Membran, tettesjikt og overgang til sluk.: På bakgrunn av alderen til tettesjiktet er det grunn til å varsle om risiko for svekket tettefunksjon eller lignende forhold som utvikles over tid. Tettesjiktets eksakte tilstand/eventuelle restlevetid er ikke kjent.
- Vannrør: Se punkt "Vannrør" under avsnitt om tekniske anlegg.
- Avløpsrør (ink. sluk): Det observeres enkelte sprekker i sluket. Eksakt årsak er ukjent. Det vurderes at forholdet ikke medfører økt lekkasje risiko, men kan gi økt risiko for lukt. Tiltak kan bli nødvendig. Selv om det er gjort oppgraderinger på våtrommet, er sluket ikke skiftet. Erfaringsmessig er dette en løsning som medfører økt fare for lekkasje/utettheter rundt sluket. TG2 er valgt for å belyse risiko, selv om synlige skader ikke er observert.
- Ventilasjon: Våtrommet har kun naturlig ventilasjon. Naturlig ventilasjon gir som regel mindre effektiv luftutskifting enn mekanisk ventilasjon, noe som kan medføre økt fuktpåkjenning i våtrommet. Tiltak må påregnes.
- Sanitærutstyr / innredning: Drenering fra innebygget toalettsisterne er ikke registrert. Det kan derfor ikke verifiseres om vanninstallasjonen er utført slik at eventuelt lekkasjevann raskt blir synliggjort. Ytterligere undersøkelser anbefales slik at tiltak kan iverksettes ved behov. Innredning har enkelte synlige riper. Eksakt årsak er ikke kjent. Tiltak kan iverksettes ved behov.
Kjøkken:
- Overflater gulv: Gulvets overflatemateriale har enkelte synlige skader. Eksakt årsak er ukjent. Tiltak kan iverksettes ved behov.
- Innredning: Benkeplate har enkelte synlige riper. Eksakt årsak er ikke kjent. Forholdet vurderes til å være av estetisk karakter, og tiltak vurderes ikke som nødvendig.
Rom under terreng (kjeller, underetasje, sokkeletasje) :
- Konstruksjoner (tilfarergulv, himling og vegger).: Hulltaking i forbindelse med fuktmåling viser at konstruksjonen har en oppbygging som vurderes til å være en risikokonstruksjon. Det observeres innvendig dampsperre i veggkonstruksjonen, noe som erfaringsmessig er forbundet med forhøyet risiko for fuktproblematikk (innvendig dampsperre hindrer uttørking). Til informasjon: Det er foretatt hulltaking og utført fuktmåling med egnet instrument i utlektet veggkonstruksjon. Det ble ikke registrert forhøyede verdier. Målingen gir kun et øyeblikksbilde av forholdene og kan for eksempel endre seg med årstider, fukt- og temperaturforhold. Det kan heller ikke sies med sikkerhet at forholdet er det samme i andre deler av konstruksjonen. Relativ fuktighet ble målt til 61,1 prosent, ved 19,0 celsius og duggpunkt ved 11,4 celsius.
Ildsteder / skorsteiner innvendig. (Omfatter ikke funksjonalitet og innvendig pipeløp):
- Ildsteder inne i boligen: Sotluke har ingen underliggende ubrennbar plate. Tiltak bør påregnes.
Innvendige trapper:
- Innvendige trapper: Trappen har enkelte skader i overflatemateriale. Tiltak kan iverksettes ved behov.
Tekniske anlegg, VVS anlegg (Sjekkpunkter utover det som er inkludert i andre rom):
- Vannrør (Sjekkpunkter utover det som er inkludert i andre rom): Vannrør av kobber som er fra boligens opprinnelige byggeår er vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er passert. På bakgrunn av alderen er det grunn til å varsle om risiko for skjulte avvik, svekket funksjon, usikker restlevetid eller lignende forhold som utvikles over tid.
- Avløpsrør. (Sjekkpunkter utover det som er inkludert i andre rom): Avløpsrør er vurdert til å ha en alder som tilsier at anbefalt brukstid er passert. På bakgrunn av alderen er det grunn til å varsle om risiko for skjulte avvik, svekket funksjon, usikker restlevetid eller lignende forhold som utvikles over tid.
Elektrisk anlegg:
- Forenklet vurdering av det elektriske anlegget: Varmtvannsbereder har ikke fast tilkobling, men er koblet med stikkontakt (konsekvens er fare for varmgang). Det er kun fremlagt samsvarserklæring på deler av utførte arbeider på det elektriske anlegget. Fremlagt rapport på el-tilsyn med registrerte avvik (En kabel i sikringsskapet mangler jordstrømpe). Med bakgrunn i TG2 bør det gjennomføres en utvidet el-kontroll av en kvalifisert elektrofaglig person.
Loft - uinnredet / råloft:
- Kontroll av diffusjonssperre: Det er ikke etablert fullverdig dampsperre mellom varm og kald sone. Det vurderes at det er benyttet undertak med risikoen dette medfører. Konsekvens er fare for kondensering.
Yttervegger inkl. fasader og konstruksjon:
- Annet: Det er ikke montert musesperre bak trekledning. Forholdet kan medføre at gnagere kommer seg inn i boligen. Tiltak anbefales.
Drenering:
- Helhetsvurdering: Det er valgt å vurdere dreneringen med en samlet helhetsvurdering. Dreneringens tilstand og funksjon påvirker innvendige bruksområder og innvendige bygningsdelers tilstand. Følgende hovedmomenter er lagt til grunn for vurderingen: Bygningsdelen er nedgravd og skjult, noe som gjør at det er vanskelig å angi noen eksakt tilstand. Estimert teknisk levetid på drenssystemer har et betydelig sprang, og er mellom 20 - 60 år. Basert på alder er derfor restlevetiden vurdert til å være usikker. Det vurderes som sannsynlig at grunnmuren ikke har utvendig fuktsperre, noe som øker faren for fuktvandring og fuktbelastning i konstruksjoner under bakkenivå. Basert på alle ovennevnte forhold anbefales jevnlig ettersyn slik at tiltak kan iverksettes ved behov.
Følgende bygningsdeler har fått TG3 (store eller alvorlige avvik) i tilstandsrapporten:
Det ble ikke funnet noen punkter med denne tilstandsgraden i rapporten.
Se vedlagt tilstandsrapport for ytterligere opplysninger.
Denne tomten er eiet.
6226,00 kvm.
Felles eiet tomt på ca. 6226 m² tilhørende Knausen Borettslag. Tomten er opparbeidet med asfalterte veier, grus, steinheller, diverse beplantning og plenarealer. Det er etablert lekeplass og biloppstillingsplasser, med enkel og kort tilgang til parkeringsplass tilhørende boligen.
Peisovn i stue. Oppvarming med gulvvarme i bad.
Energikarakter: F - Rød
Prisantydning kr 2 790 000,-
Andel fellesgjeld kr 133 271,-
I tillegg til prisantydning og ev. fellesgjeld, påløper følgende omkostninger:
545,00,- (Tingl.gebyr BRL-skjøte)
545,00,- (Tinglgebyr pantedokument BRL)
9 950,00,- (Boligkjøperpakken Gjensidige)
7 950,00,- (Avklaring forkjøpsrett )
_______________________________________________________
Totalpris inkl. omkostninger og fellesgjeld kr 2 942 261,-
Det ovenstående forutsetter at eiendommen selges til prisantydning og at det kun tinglyses ett pantedokument. Av denne summen utgjør kr. 133 271,- andel fellesgjeld som vil følge andelen, men som ikke skal innbetales med oppgjøret. Det tas forbehold om endringer i offentlige gebyr.
Kr. 3 974,- pr. mnd.
Fellesutgifter fordeles på følgende poster:
• Renter og avdrag på borettslagets lån.
• Forsikring av bygninger (ikke innbo og løsøre)
• IF: SP588935.5.1
• Premie til boligsamvirkes fond mot husleietap.
• Godtgjørelse til styret i borettslaget.
• Kommunale avgifter.
• Utvendig drift og vedlikehold.
• Strøm til fellesanlegg (utvendige gatelys, varmekabler på felles vannledninger, motorvarmekontakter)
• Snøbrøyting og sandstrøing.
• Forretningsførerhonorar til Bonord
Fellesutgifter fastsettes av styret, normalt for ett år i gangen. Ved behov kan styret øke fellesutgiftene. Opplysninger om fellesutgifter er gitt av forretningsfører ved utarbeidelse av denne salgsoppgaven, fellesutgiftene kan derfor være endret uten at eiendomsmegler har fått melding om dette.
Inkludert i felleskostnader.
Andel fellesgjeld er kr. 133 271,- pr. 10.07.2025.
Selskapets totale gjeld er kr.
6 188 335,- pr. 10.07.2025.
Dersom kommunen har innført eiendomsskatt så baseres denne på markedsverdien minus bunnfradrag multiplisert med den promillesats som til enhver tid gjelder for den enkelte kommune (p.t 2-7 promille). Spørsmål om eiendomsskatt rettes til kommunen.
Primær formuesverdi kr. 605 830,00.
Sekundær formuesverdi kr. 2 423 318,00.
Gjeldende for ligningsåret 2023.
KNAUSEN BORETTSLAG, Orgnr: 948 285 908
Forretningsfører: Bonord .
Forkjøpsrett er forhåndsprøvd. Forkjøpsretten avklares dermed senest 5 virkedager etter at varsel om bud aksept til forretningsfører. Dersom eiendommen ikke blir solgt innen tre måneder etter at forkjøpsretten er prøvd må forkjøpsretten prøves på nytt, og nytt gebyr kan påløpe.
I følge vedtektene er det krav om styregodkjennelse av ny eier. Styret kan kun nekte godkjenning på saklig grunnlag. Dersom kjøper ikke blir godkjent, og dette ikke skyldes forhold på selgers side, må boligen/andelen/aksjene videreselges for kjøpers regning. Vedtekter og husordensregler følger som vedlegg til salgsoppgaven.
Eiendommen er forsikret i If Skadeforsikring NUF med polisenr. 0000588935.
Vedtekter er vedlagt i salgsoppgaven.
Kommuneplanens Arealdel 2021-2040 (Id: 20170001)
Eiendommen er tilknyttet offentlig vei, vann og avløp via private stikkledninger/anlegg.
Foruten om andel fellesgjeld, overdras andelen fri for pengeheftelser. Kommunen har lovbestemt legalpant i sameiets eiendom som sikkerhet for betaling av kommunale gebyr. Iht. burettslagslova § 5-20 har borettslaget legalpant for forfalte felleskostnader og andre krav. Pantet er begrenset til 2G per bruksenhet.
For servitutter eldre enn fradelingsdato og eventuelle arealoppføringer som kan ha betydning for denne matrikkelenhet henvises det til avgivereiendommen. Ta kontakt med megler for mer informasjon.
Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til bygningssakkyndig, eiendomsmegler og opplysninger innhentet fra kommunen, evt. forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, og til å lese gjennom fullstendig salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente. Salgsoppgaven er lest og godkjent av selger.
Selger har tegnet Boligselgerforsikring levert av Gjensidige. Forsikringen dekker selgers ansvar etter avhendingsloven begrenset oppad til kr. 14 000 000,-. Egenerklæringsskjema er vedlagt salgsoppgaven og interessenter oppfordres til å gjennomgå dette før bud inngis.
Sammen med Gjensidige har vi skreddersydd et gunstig forsikringskonsept for deg som kjøper bolig.
Kjøpere (ikke juridiske personer) har anledning til å tegne Boligkjøperpakken. Pakken inkluderer bl.a. husforsikring, innboforsikring Pluss, dobbel rentedekning, flytteforsikring og boligkjøperforsikring som gir deg juridisk bistand dersom du ønsker å reklamere på boligkjøpet.
Kjøpere (ikke juridiske personer) kan også velge å kun tegne Boligkjøperforsikring.
Boligkjøperpakken/Boligkjøperforsikring må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøtet.
Produktark for Boligkjøperpakken og Boligkjøperforsikring ligger vedlagt i salgsoppgaven. Ta kontakt med megler for ytterligere informasjon.
Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger. Det informeres om at det ikke er angrerett ved kjøp av eiendom og ved aksept av bud er bindende avtale mellom selger og kjøper inngått.
Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system. Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.
For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. Eiendomsmeglingsloven § 6-8 (3). Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger.
Eiendomsmegler har ikke lov til å formidle hemmelige bud eller bud med forbehold som hindrer megler i å formidle budet til andre enn selger, jf eml 6-8 (3). Slike bud vil derfor ikke bli formidlet til selger.
Eiendomsmegler er iht eml § 6-8(6) pålagt å gjennomføre kontroll av budgivernes finansiering. Dersom det ikke er mulig for megler å gjennomføre dette før aksept av bud plikter megler å advare selger om risiko knyttet til dette.
Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført. For seksjon/andel/akjse-bolig vil forretningsfører normalt kreve ekstra eierskiftegebyr dersom de har mottatt eierskiftemelding og det i ettertid skal legges til/endre kjøper. Eierskiftemelding sendes normalt fra megler til forretningsfører samme dag som budaksept.
Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller ha plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.
Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Eiendomsmegler sin standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at dersom det foreligger vesentlig mislighold, har selger rett til å heve etter 30 dager fra avtalt betalingstid. Kjøper aksepterer dette som bindende for seg.
Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas forbehold i budet.
Kun fysiske personer kan være kjøper/borettshavere. Ingen kan eie mer enn en andel. Borettslagets vedtekter kan forutsette at kjøper blir godkjent av styret som ny eier.
Borettslagsmodellen innebærer at borettslaget eier eiendommen, mens andelseierne eier andeler i borettslaget som gir andelseier borett til en bestemt bolig. Andelseierne har ikke personlig ansvar for selskapets fellesgjeld, men boligselskapets løpende utgifter må dekkes av andelshaverne. Manglende innbetaling av fellesutgiftene som følge av andre andelshaveres mislighold, eller der boligselskapet sitter på fraflyttede og usolgte andeler, må dekkes av de øvrige andelseierne.
Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.
Vedlagt i salgsoppgaven følger egenerklæring selger, tilstandsrapport, kommunale opplysninger (f. eks reguleringskart med bestemmelser), informasjon fra forretningsfører (gjelder kun sameie, borettslag og aksjelag), energiattest mm. Alle interessenter forutsettes å ha satt seg inn i salgsoppgave med vedlegg før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne kopier av dokumentene.
Det gjøres oppmerksom på at Advanti & Partners, Alta sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen, dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.
Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht. personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på foretakets hjemmeside.
Eiendommens adresse er Øvre Tollevikveien 29.
Matrikkel tilhørende eiendommen: gnr. 27, bnr. 940, andelsnr. 27 i KNAUSEN BORETTSLAG i Alta.
Vårt oppdragsnummer er 89250202.
Følgende er avtalt om meglers vederlag, og skal betales av selger:
Fastpris 25 000 inkl. mva
Tilrettelegging : 8 250,00
Ubegrenset antall visninger: 1 990,00
Markedspakke: 16 150,00
Grunnpakke: 1 250,00
Mediepakke (foto, drone, video, plantegning): 5 000,00
Dersom handel ikke kommer i stand eller oppdraget sies opp, har oppdragstaker krav på rimelig vederlag for medgått tid/utført arbeid og avtalte utgifter (utgifter til påløpte visninger, innhenting av opplysninger, markedspakke og tilrettelegging), samt eventuelle utlegg. Alle priser er inkl. mva.
Meglerforetaket mottar betaling for tilleggstjenester som tilbys i sammenheng med eiendomshandelen. Dette gjelder blant annet strømleverandører, boligkjøperprodukter, boligalarm o.l.). For ordens skyld gjøres det oppmerksom på at Hjem.no eies av eiendomsmeglingsforetakene og oppdragstaker kan ha en mindre aksjepost i eierselskapet Bomega AS.
Ansvarlig megler er Daniel André Adamsen / +47 95 02 67 64 / adamsen@advanti.no.
Oppdragstakers forretningsadresse er Postboks 1288, 9505 ALTA. Org. nr. 924546840.