Fasiliteter
Balkong/terrasse
Peis
Parkett
Heis
Barnevennlig
Kabel-TV
Moderne
Sentralt
Parkering
Turterreng
Offentlig vann/kloakk
Vaktmestertjeneste
Bredbånd
Nøkkelinfo
Prisantydning
4 500 000,-
Omkostninger
123 018,-
Totalpris inkl. omkostninger
4 623 018,-
Totalpris ekskl. omkostninger
4 500 000,-
Felleskostnader
3 936,-per mnd
Eiendomstype
Leilighet
Eierform
Eierseksjon
Byggeår
2017
Soverom
2
Bad
1
Oppholdsrom
1
Antall rom
3
Bruksareal
84m2
Internt bruksareal
79m2
Eksternt bruksareal
5m2
Terrasse-/balkongareal
19m2
Tomtetype
Eiet tomt
Tomteareal
2961m2
Etasje
1
Energimerke
C
Oppvarmingskarakter
Grønn
FINN-kode
374332321Presentert av
Informasjon
Økonomi
Prisantydning: 4 500 000,-Omkostninger
- Pantattest kjøper268,-
- Tingl.gebyr pantedokument500,-
- Tingl.gebyr skjøte500,-
- Dokumentavgift (forutsatt salgssum: 4 500 000,-)112 500,-
- Boligkjøperpakke (valgfritt)9 250,-
NB: Regnestykket forutsetter at det kun noteres en låneobligasjon og at eiendommen selges til prisantydning.
Eiendommen
Beskrivelse
Velkommen til Odelsvegen 11 - en attraktiv og innholdsrik 3-roms fra 2017! Leiligheten har en sosial og
gjennomgående planløsning. Boligen forlenges av en skjermet terrasse på 19 kvm. Her bor du
sentrumsnært, med "alt" av servicetilbud og fasiliteter i umiddelbar nærhet!
- Lys og moderne leilighet fra 2017
- Skjermet og sydvestvendt terrasse på 19 kvm
- Parkering i garasjeanlegg
- Lekker gasspeis i stue
- Oppvarming via vannbåren varme i gulv
- Balansert ventilasjon som sikrer frisk luft
- Kjøkken fra 2017 med integrerte hvitevarer
- Soverom med stort garderobeskap
- Moderne bad med opplegg for vaskemaskin
- Lys entré med adkomst til innvendig bod
- Fjernvarme, v.vann, internett, kabel-TV inkl i f.kost
Innhold
Boligen ligger praktisk til i byggets 1. etasje og inneholder entré, bod, bad gang, to soverom, samt stue
med åpen løsning mot kjøkken. Fra stue har du utgang til sydvestvendt terrasse på 19 kvm.
I tillegg disponerer leiligheten en parkeringsplass i garasjeanlegg, samt en kjellerbod. Det er felles
oppbevaring av sykler i sameiet.
Standard
Stue | Markterrasse
Delikat stue som er enkel å møblere. Du har god plass til både sofagruppe, spisebord og TV med
tilhørende møblement. Det er store vindusflater som gir godt med lysinnslipp og en behagelig
atmosfære. Gulvet er belagt med parkett, og oppvarmes med vannbåren varme. I tillegg er det montert en
lekker og hyggelig gasspeis i stuen, som varmer på kalde høst- og vinterdager. Leiligheten er tilknyttet
felles balansert ventilasjonsanlegg som sørger for frisk og god luft.
Fra stuen er det utgang til en herlig terrasse på hele 19 kvm. Her kan du nyte varme sommerdager! Det er
god plass til diverse utemøblement, beplantning og grill. Iht. husordensreglene er det tillatt med gass- og
elektrisk grill. På uteplassen er det montert utebelysning og stikkontakt på vegg.
Kjøkken
Kjøkkenet har en åpen løsning mot stuen som er perfekt for sosiale sammenkomster. Lyst og delikat
kjøkken som har innredning med profilerte fronter i hvit-utførelse og laminat benkeplate. Det er godt med
skap- og benkeplass på kjøkkenet for oppbevaring og matlaging. Alle integrerte hvitevarer som kjøleskap
med frysedel, oppvaskmaskin og komfyr med nedfelt induksjonstopp, medfølger handelen. Det er
montert komfyrvakt, og kjøkkenventilator er tilknyttet avtrekkskanal.
Soverom
Boligen har to romslige soverom, begge malt i tidløse fargevalg, samt belagt med parkett på gulv. Det er
god plass til dobbeltseng og garderoveskap på begge soverom. Det ble montert skyvedørsgarderobe på
hovedsoverom i 2020. Forøvrig vil alle boligens garderobeskap medfølge handelen.
Bad
Flislagt baderom fra byggeår (2017) som er både tidløst, praktisk og romslig. Gulv og vegger er flislagte,
og himling har downlights og malt overflate. Baderommet inneholder vegghengt servantskap, speilskap
over servant med overlys og stikkkontakt, dusjhjørne med innfellbare glassdører, samt opplegg for
vaskemaskin. Vaskemaskinen vil også følge med leiligheten, så her har du alt du trenger på
baderommet!
Entré | Bod
Når du kommer inn i leiligheten møtes du av en lys entré. Du har plass til oppheng av yttertøy og skostativ.
For ytterligere oppbevaringsplass er det adkomst til en innvendig bod.
Innhold
Felleskostnader
Kr. 3.936,- pr. mnd. Felleskostnader inkluderer fjernvarme (oppvarming og varmtvann), kabel-TV, internett,
felles forsikring, vaktmestertjenester, renhold av fellesarealer, drift og vedlikehold,
forretningsførerhonorar, m.m.
Felleskostnadene fordeles slik:
- Felleskostnader: 3.311,-
- Garasjeplass: 125,-
- Kabel-TV og bredbånd: 500,-
* Bredbånd med valgt hastighet bestilles av hver enkelt seksjonseier mot en egen kostnad.
Kommunale avgifter for år 2024 er estimert til å være på kr. 11.882,- og kommer i tillegg til
felleskostnadene.
Løpende kostnader
- Felleskostnader.
- Innboforsikring.
- Strømforbruk.
- Evnt alarm.
- Kommunale avgifter.
Fellesgjeld / lånevilkår
Andelen har ingen fellesgjeld per 25.09.2024.
Andelens fellesformue per 31.12.2024 er kr. 9.806,-.
Sameiet har ingen registrerte lån.
I en tolkningsuttalelse har toll og avgiftsdirektoratet lagt til grunn at salgsverdi pluss andel fellesgjeld er
seksjonens fulle verdi. Det skal følgelig beregnes, og betales, dokumentavgift også for seksjonens andel
av fellesgjeld i sameiet.
Kommunale avgifter
Kommunale avgifter for år 2024 er estimert til å være på kr. 11.882,-.
Formuesverdi
Formuesverdi som primærbolig kr. 1 186 454 pr. 31.12.22| Formuesverdi som sekundærbolig kr. 4 508 525 pr. 31.12.22
Formuesverdien fastsettes av Skatteetaten etter beregningsmodell som tar hensyn til om boligen er en såkalt «primærbolig» (der boligeieren er folkeregistrert bosatt) eller «sekundærbolig» (alle andre boliger man måtte eie). Formuesverdien for primærboliger vil utgjøre 25 % av den beregnede kvadratmeterprisen multiplisert med boligens areal. For sekundærboliger vil formuesverdien utgjøre 100% av den beregnede kvadratmeterprisen multiplisert med boligens areal (sats pr. 2023). Se http:/www.skatteetaten.no for nærmere informasjon.
Formuesverdien fastsettes av Skatteetaten etter beregningsmodell som tar hensyn til om boligen er en
såkalt «primærbolig» (der boligeieren er folkeregistrert bosatt) eller «sekundærbolig» (alle andre boliger
man måtte eie). Formuesverdien for primærboliger vil utgjøre 25 % av den beregnede kvadratmeterprisen
multiplisert med boligens areal. For sekundærboliger vil formuesverdien utgjøre 100% av den beregnede
kvadratmeterprisen multiplisert med boligens areal (sats pr. 2023). Se http:/www.skatteetaten.no for
nærmere informasjon.
Tilstandsgrader (TG2/TG3) fra tilstandsrapport:
I tilstandsrapport er følgende elementer gitt tilstandsgrader 2 og 3:
Det er ikke gitt TG2 eller TG3 for denne boligen.
Selgers egenerklæringsskjema
Selger har kommentert på følgende spørsmål i egenerklæringsskjema som er en del av salgsoppgaven:
3. Kjenner du til om det er/har vært feil på vann/ avløp, herunder rørbrudd, tilbakeslag, tett sluk eller
lignende? Svar: Ja. Det har vært tilfeller av skum og ulyder i vask på kjøkkenet. De har vært i leiligheten og
spylet rørene og kamerasøk. Rørene var rene og fine.
4. Kjenner du til om det er/har vært utført arbeid/kontroll på vann/avløp? Svar: Ja, kun faglært. Jeg husker
ikke navnet på firmaet. De var her å spylet rørene og var inne med kamera. Alt var ok der. De fant
ingenting. Rørene var rene og fine.
7. Kjenner du til om det er/har vært skjevheter/setningsskader, f. eks. riss/sprekker i mur, skjeve gulv eller
lignende? Svar: Ja. Litt sprekker mellom vegg og tak.
10. Kjenner du til om det er/har vært skjeggkre i boligen? Svar: Ja. Anticimex var i alle leilighetene og la på
gel i alle rom. Ikke hatt noe problemer med skjeggkre siden.
14. Kjenner du til om det er utført kontroll av el-anlegget og/eller andre installasjoner (f.eks. oljetank,
sentralfyr, ventilasjon)? Svar: Ja. Kontroll av gasspeis en gang i året.
29. Kjenner du til om det er/har vært skjeggkre i sameiet/laget/selskapet (i fellesareal eller i andre
boliger)? Svar: Ja. Det var problemer med skjeggkre i flere leiligheter. Anticimex var i alle leilighetene og
la på gel. Ikke vært problemer etterpå. (Ikke som jeg har hørt).
Eiendomsinfo
Totalt bruksareal
Boligens totale bruksareal er 84 kvm.
Første etasje:
BRA-i: 79 kvm.
TBA: 19 kvm.
Kjeller-etasje (bod):
BRA-e: 5 kvm.
BRA-i: Bruksareal av boenheten innenfor omsluttende vegger. Bruksenheten kan bestå av flere
boenheter. BRA-e: Bruksareal av alle rom som ligger utenfor boenheten/ boenhetene, men som tilhører
denne/disse. Eksempler: Arealer som har adkomst til fellesareal eller utvendig som kjellerstuer,
gjesterom, hobbyrom og boder som tilhører boenheten. Veggarealet mellom BRA -i og BRA-e, legges til
BRA-e hvis disse ligger vegg i vegg.
TBA: Areal av terrasser og åpne balkonger tilknyttet boenheten. I dette arealet inngår også åpen veranda
eller altan mv. Arealet måles til innside av rekkverk, brystning, parapet, skillevegg eller lignende
avgrensning av arealet, eller som fotavtrykket der det ikke er ytre begrensinger som rekkverk ol.
Adkomst
Det vil bli skiltet med Schala & Partners Eiendomsmegling visningsskilt i forbindelse med fellesvisninger.
Tomt
Areal: 2 961 kvm, Eierform: Eiet tomt
Garasje / Parkering
Det medfølger disposisjonsrett til én parkeringsplass i felles garasjeanlegg i kjeller. En seksjonseier kan
med samtykke fra styret anlegge ladepunkt for elbil tilkoblet felles ladeskinne. Kostnader til etablering av
ladepunkt, vedlikehold og strøm dekkes av den enkelte sameier. Ladeboksen må vare av typen Zaptec
Pro og skal installeres av PSV Elektro AS. Sameiet fakturerer eier av ladeboksen kvartalsvis med
gjennomsnittlig strømpris og nettleie i perioden med et påslag på 25 øre pr. kWh forbruk.
Sameiet eier 99 parkeringsplaser, og ingen har rett til å disponere mer enn to parkeringsplasser. Det er
avsatt 5 P-plasser for personer med nedsatt funksjonsevne, HC-plasser.
Ellers gateparkering etter gjeldende bestemmelser.
Arealbekreftelse
Arealbekreftelse fra Ullensaker kommune følger vedlagt.
Byggemåte
Leilighet beliggende i byggets 1. etasje. Boligbygg over fem etasjer, samt kjeller. Bygningen har støpt gulv
mot grunn. Grunnmur og bærende konstruksjoner samt skillende dekker av betong.
Yttervegger utvendig tekket med teglstein. Tilnærmet flatt tak. Takkonstruksjonen er ikke besiktiget.
Boligen har entrédør av tre med kikkehull, terrassedør og vinduer av tre med to-lags glass fra byggeår.
Ferdigattest / brukstillatelse
Det foreligger ferdigattest for nybygg, datert 14.01.2019.
Adgang til utleie
Av HMS-hensyn, og for at styret skal ha mulighet til å informere og kommunisere med leietakere, ber
styret om at seksjonseiere som leier ut sine seksjoner registrerer leietaker med navn, tlf.nr og
e-postadresse til styret på e-postadressen: jessheimh3@gmail.com.
Korttidsutleie av hele boligseksjonen i mer enn 90 døgn årlig er ikke tillatt iht. eierseksjonsloven §24. Med
korttidsutleie menes utleie i inntil 30 døgn sammenhengende. Grensen på 90 døgn kan fravikes i
vedtektene og kan i så fall settes til mellom 60 og 120 døgn. Boligen kan fritt leies ut utover dette.
Iht. vedtektener er korttidsutleie tillatt inntil 60 dager pr år.
Oppvarming
Oppvarming med vannbåren varme, i kombinasjon med gasspeis.
Energiforbruk
Energiforbruket vil variere fra husstand til husstand.
Energimerking
Oppvarmingskarakter Grønn - Energikarakter C
Megler har intet ansvar for informasjon som følger av energiattesten. For fullstendig energiattest fra
selger, kontakt megler.
Offentlige forhold
Regulering
Eiendommen er regulert til bolig i mindre vesentlig endring av reguleringsplan for «FB4 Romsaas» m/
bestemmelser vedtatt i 22.08.2017. For ytterligere opplysninger om regulering, vennligst ta kontakt med
megler.
Avsatt i kommuneplanen til: kombinert bebyggelse og anleggsformål - nåværende vedtatt 23.03.2021.
Avsatt i kommunedelplan for: Jessheim til: kombinert bebyggelse og anleggsformål vedtatt 16.06.2014.
Grenser inntil reguleringsplan for "FB3 Romsaas" vedtatt 01.11.2010.
Kommunen opplyser at det foregår detaljregulering for Gjestad T4. Det må forventes byggeaktivitet i
området i årene som kommer.
Formannskapet vedtok følgende den 6.2.18 (sak nr. 42/18):
1. Midlertidig bygge- og deleforbud vedtas ikke.
2. De midlertidige støysonekartene legges ikke til grunn ved behandling av plan- og byggesaker.
Det er fortsatt byggerestriksjoner ved OSL Gardermoen, slik de har vært siden flyplassen ble etablert i
1998. Det er begrensning i muligheten for å bygge og fradele boligtomter nær flyplassen der støyen har et
for høyt nivå. Formannskapets vedtak innebærer at de nye støykart som viser forventet støybilde med tre
rullebaner ikke skal tas hensyn til. Dette fordi disse vurderes som foreløpige og usikre. Dermed legger
kommunen til grunn det støybilde som dagens to rullebaner medfører. Det er i praksis ikke mulighet for å
bygge / fradele til boligformål (støyfølsomme bruksformål) i rød støysone. I gul støysone kan det være
muligheter, men det forutsetter at man kan dokumentere akseptable støynivåer inne og på utearealer. I
byggesaker må tiltakshaver/byggherre benytte seg av konsulenter/foretak med støyfaglig kompetanse.
Samferdselsdepartementet har i brev 28.3.17 besluttet at mulig ny 3. rullebane skal planlegges på
østsiden av flyplassen. Kommunen er i en planprosess som baserer seg på departementets beslutning.
Byggesaksavdelingen kan veilede nærmere i konkrete spørsmål.
Kommuneplan for Ullensaker kan fås av megler ved etterspørsel.
Konsesjon / Odel
Det er ingen konsesjon eller odel knyttet til salget av denne eiendommen.
Servitutter / tinglyste rettigheter og forpliktelser
2020/406706-1/200
Omnummerering ved kommuneendring
01.01.2020 00:00
2024/232521-1/200
Omnummerering ved kommuneendring
01.01.2024 00:00
2017/874029-1/200 Seksjonering 14.08.2017 21:00
opprettet seksjoner: snr: 85
formål: Bolig
sameiebrøk: 51/6383
2017/1009851-1/200 Reseksjonering 15.09.2017 21:00
snr: 85
formål: Bolig
sameiebrøk: 51/6353
Endring av sameiebrøk
For øvrige opplysninger om grunndata, se den seksjonerte matrikkelenheten.
Rettigheter på andre eiendommer
Rettigheter på 3209-132/296
Rettigheter i eiendomsrett
2017/1161346-1/200 Erklæring/avtale 20.10.2017 21:00
rettighetshaver:Knr:3209 Gnr:132 Bnr:284
rettighetshaver:Knr:3209 Gnr:132 Bnr:286 Snr:1-99
rettighetshaver:Knr:3209 Gnr:132 Bnr:287
rettighetshaver:Knr:3209 Gnr:132 Bnr:288
rettighetshaver:Knr:3209 Gnr:132 Bnr:289
rettighetshaver:Knr:3209 Gnr:132 Bnr:290
En sameiers rett til å benytte parkeringsplass og/eller bod kan ikke endres eller slettes uten samtykke fra
sameier som har eier rettigheten.
Denne bestemmelsen kan ikke endres uten enstemmig samtykke fra sameierne
Vei/vann/avløp
Offentlig vei, vann og avløp i henhold til informasjon fra Ullensaker kommune. Det er private stikkledninger
fra eiendommen og ut i det offentlige ledningsnettet.
Sameie
Sameiet Jessheim Hageby III består av 98 boligseksjoner og 1 næringsseksjon, fordelt på 3 bygninger
med adresse Odelsvegen 9, 11, 13 og næring i Odelsvegen 15, 2063 Jessheim. Eiendommen har gnr.
132, bnr. 286 i Ullensaker kommune.
Sameiet har serviceavtaler med følgende selskaper:
- Lunder & Aas på vann i sprinklersentralen og fjernvarme i leiligheter
- Lufting på service og utskifting av filter i ventilasjonsaggregater
- Assemblin AS på kontroll av gasspeiser og gassanlegg
- Elotec AS på kontroll av brannalarm og røykvarslere
- Sprinklerteknikk på kontroll av sprinkleranlegg
- Øvre Romerike Brann og Redning på brannslokking
- Atec Security AS på lås, beslag og døråpnere
- Icopal AS på røykluker
- PSV Elektro AS på ladebokser og elektro i fellesarealer og eventuelt i leilighetene
- Altiboks på levering av tv- og brebåndssignaler. Ved feil eller ekstra tjenester kan Altiboks kontaktes på
tlf. 21 45 45 00
- Thyssen Krupp AS på heiser
- Toma Driftstjenester AS på vaktmestertjenester i boligene
- ECO Rens AS på vask av fellesarealer og trapper
- PSV Elektro AS på levering og montering av ladebokser. For bestilling ta kontakt med PSV Elektro på tlf.
901 74 670
- Fasadeprodukter AS på solskjerming og terrassemarkiser. For bestilling ta kontakt på tlf 901 74 670
- Avtale om snømåking og gressklipping ligger på Felleseiendommen og utføres av Ullensaker
Bygdeservice AS
- Rydding på utearealet og i garasjen ligger på Felleseiendommen og utføres av Toma Driftstjenester AS
Serviceavtalene ble overlevert til sameiet fra utbygger og entreprenør som en nødvendig tjeneste for å
opprettholde ansvar i reklamasjonstiden. Styret har nå siden reklamasjonstiden er utløpt startet
reforhandlinger og fornyelse av vedlikeholdsavtaler og innhenting av tilbud fra andre leverandører av
tilsvarende tjenester. Så langt ser sameiet at det er store kostnader å spare uten av vi så langt kan
konkretisere dette i tall.
Vaktmestertjenester:
Sameiet har avtale med Toma Eiendomsdrift om vaktmestertjenester.
Renhold:
ECO Rens er engasjert til å vaske fellesarealene.
Sommer- og vintervedlikehold:
Sameiet Jessheim Hageby Felleseiendom har ansvar for sommer- og vintervedlikehold.
Vedlikeholdet utføres av Ullensaker Bygdeservice as.
Nøkler:
Ekstra systemnøkler kan bestilles av seksjonseier ved henvendelse til styret.
TV og bredbånd:
Viken Fiber/Altiboks leverer TV-signaler og brebånd til sameiet. Sameiet har abonnement på
grunnpakken av TV-kanaler. Kostnaden kreves inn over felleskostnaden hos hver enkelt seksjonseier
som en tilleggsytelse. Bredbånd med valgt hastighet bestilles av hver enkelt seksjonseier gjennom Viken
Fiber. Hvis noen ser lite TV og streamer mye, kan abonnement på TV velges bort mot høyere hastighet på
brebånd. Ta d kontakt med Viken Fiber. Service og teknisk support bestilles hos Viken Fiber på tlf. 21 45
45 00. Se vikenfiber.no for mer informasjon. Digitalboks skal stå igjen i leiligheten ved flytting.
Solskjerming:
Det er tillatt å montere solskjerming som markise på balkongene og screen foran vinduene. Det skal da
benyttes produkter fra Fasadeprodukter AS / HD Solskjerming AS
TERRASSEMARKISER: Duk: 308-655 og grå ermer/front og tak med Alukasett
SCREEN: Duk: 108/101 med skinner/kasett 0182 Sølv.
Strøm og gass:
Hver enkelt seksjonseier velger strømleverandør og bestiller strøm. Alle har montert uttak for gass på
balkongene. Det er da mulighet for montering av en egen boks for uttak av gass til gassgrill. Det kreves
egen boks med uttak for påkobling av gasslangen til gassgrillen. Ved salg av leilighet er det viktig at
gassmåleren i skapet på balkongen avleses. Avlesing av forbruk meldes til megleren slik at det kan skje
en avregning mellom selger og kjøper.
Skadedyr:
Sameiet har gjennomført skadedyrbekjempelse med Anticimex som utførende Anticimex har lagt ut åte i
alle leilighetene. Oppdages skadedyr i boligen skal beboerne straks varsle styret. Forsikringsselskapet til
sameiet, IF har avtale gjennom Anticimex om skadedyrbekjempelse og sanering.
Forkjøpsrett
Ingen forkjøpsrett.
Forsikring
If Skadeforsikring
Polisenummer: SP1709133
Regnskap
Fjorårets regnskap viste et underskudd på kr. 509.917,-. I budsjett for inneværende år er det lagt til grunn
at selskapet skal gå med kr. 101.400,- i overskudd. Avvik i årsresultatet skyldes i hovedsak høyere
kostnader på konsulenttjenester med kr. 129 710,- og reperaasjon og vedlikehold på kr. 312 729,-.
Vedtekter / husordensregler
- Ifølge husordensreglene skal leietakere og nye eiere opplyses om til sameiet.
- Musikk- og sangundervisning tillates bare etter skriftlig godkjennelse fra sameiets styre.
- Sameiet tillater kameraovervåking. Kameraovervåking skal meldes og merkes.
En sameier eier en andel i eiendommen, med tilknyttet enerett til bruk av sin bruksenhet, jf.
eierseksjonsloven § 25.
Ingen kan erverve mer enn to boligseksjoner i et sameie, jf. eierseksjonsloven § 23 første ledd. Dersom
et erverv har funnet sted i strid med eierseksjonslovens regler kan Kartverket nekte overskjøting. Dersom
overskjøting blir nektet, er kjøper likevel forpliktet til å gjennomføre handelen med selger, og oppgjør til
selger vil finne sted tross manglende overskjøting.
Ifølge husordensreglene er ikke kullgriller tillatt å bruke på sameiets eiendom. Grilling på
terrasse/balkong er kun tillatt med gassgrill tilkoblet utvendig gassuttak med godkjent tilkobling fra
sameiets leverandør, med 5 kg ekstern gassbeholder eller elektrisk grill tilkoblet utvendig strømuttak.
Ekstern gassbeholder skal oppbevares utendørs, ikke i kjeller. Frityrkoking er ikke tillatt på
terrasse/balkong.
Interessenter oppfordres til å sette seg inn i sameiets vedtekter, husordensregler, regnskap, budsjett,
årsberetning m.m. Se særlig om vedtekter og husordensregler knyttet til husdyrhold, dugnader,
trappevask o.l.
Hva skjer i gården / vedlikehold etc.
Styreleder informerte om følgende pr. 17.04.2024:
- Det er ingen planlagte rehabiliteringer.
- Styret følger med på kostnadsutviklingen, og det kan komme en liten økning i felleskostnadene i løpet av
høsten.
- Styret informerer beboerne jevnlig via e-post.
Planer for årene fremover:
Styret har ikke laget planer med kostnadsoverslag for periodisk vedlikehold. Styret har dette på agenda og
ser at f.eks. beising/ maling av trefasadene er et tiltak som må gjennomføres i neste 3-5-årsperiode. I
inneværende periode har styret jobbet med planer og innhenting av pris på innglassing og tak over
øverste balkonger. Det er ikke satt opp fremdriftsplan, søknad er sendt som det er redegjort for i eget
punkt tidligere.
Følgende ble vedtatt på årsmøte 10.04.2024:
- Tilføyese i Husordensreglene under punkt B: "Tildekking av glassrekkverket med foliering, tildekking
med presenning, tre eller plastspiler eller annen innretning som henges på glassrekkverket og som gir
inntrykk av en permanent tildekking er ikke tillatt". Styrets kommentar og innstiling: Foliering av
rekkverksglassene vil ikke passe inn i forhold til omgivelsene og de andre byggene på sameiets
området. At et rekkverksglass blir foliert her og der vil føre til et kaotisk utseende og kan ikke tillates.
- Endring i vedtektene: Forslagsstiller foreslår at sameiernes vedlikeholdsplikt i vedtektene suppleres
med at sameierne har ansvar for vedlikehold, reparasjon og utskifting av ventilaasjonsaggregat og
fordelerskap for gulvvarme med inventar. Styret inntar endringene i vedtektene.
Styrets arbeid:
- Budsjettering
- Regulering av felleskostnader
- Revidering av HMS/ Internkontrollsystem
- Dugnadsarbeid
- Vurdering av løpende vedlikehold
- Oppfølging av reklamasjoner
- Service på gass-, ventilasjon-, heiser, sprinkler- og alarm- og brannlarmanlegg.
- Reforhandling og oppfolging av serviceavtaler
- Oppfølging av renovasjon og søppelhåndtering
- Utsending av informasjon om sameiets- og seksjonseiernes/ beboernes ansvar.
- Søknad om tillatelse til innglassing av balkonger og tak over øverste balkonger
- Forberedelse av årsmote
Reklamasjoner:
Den 5-årige reklamasjonsperioden mot utbyggeren Profier og totalentreprenøren Consto løp ut i oktober
2022. Sameiets styret har i hele denne 5-års perioden jobbet med et utall av reklamasjoner og har også
bistått noen seksjonseiere med reklamasjonsoppfølging. Alle reklamasjonssakene for fellesarealene er
svart ut og stort sett utbedret. Det gjenstår noen justeringer/flytting av brannmeldere i fellesareal i
Odelsvegen 13 og i Joker butikken. Hvis utbedringer av reklamasjonsarbeidene ikke er tilfredsstillende,
har sameiet anledning å kreve retting i inntil 10 år etter overtakelse. Styret har ikke hatt tilgang til
reklamasjonsportalen Viscenario for seksjonseierne. Hvis seksjonseierne har meldt inn reklamasjoner
innen 5-års fristen og disse ikke er utbedret, må seksjonseierne sjekke status i Viscenario og følge opp
mot Consto så raskt som mulig. Ansvarlig for reklamasjonene hos Consto er Thomas Røed, tlf. 924 31
996. Styret har i samarbeid med rørleggerne hos Norsk Teknisk installasjon (NTI) hatt store utfordringer
med å finne årsaken til at det kommer opp skum i kjøkkenvasken i leilighet D1-101. Avløpet fra
kjøkkenvasken er videokontrollert og spylt og renset uten at det er avdekket feil ved rørledningen. NTI har
gjort utbedringer på luftingen av avløpet og satt på tilbakeslagsventil på avløpet fra kjøkkenvasken. Beboer
reagerer på at det oppstår boblelyder i tilbakeslagsventilen, men problemet med at kjøkkenvasken fylles
med skum synes å være løst. Det som er kjedelig er at skummet bobler opp i kjøkkenvasken i 2. etg.,
leilighet D1-201 i stedet.
NTI har flere ganger hevdet og er mer overbevist nå om at skummet må skyldes at en eller flere beboere i
etasjene bruker mye skumdannende såpe i oppvaskmaskin, kjøkkenkum eller klesvaskemaskin. Styret
ber beboerne i leilighetene i 1. til 5. etasje i D1-X01, D1-X02 og D1-X03 være varsom med bruk av
vaskemiddel som lager mys skum under bruk.
Husdyrhold
Dyrehold er tillatt såfremt dette ikke medfører urimelig sjenanse for naboer. Det er båndtvang hele året på
sameiets eiendom. Det er forbudt å lufte hunder og katter på sameiets gressplener inne på hagetunet
mellom blokkene og vannspeil. Hvis uhellet først er ute må plastpose benyttes. Se husordensreglenes
punkt (J) for ytterligere informasjon.
Diverse
Tilbehør
Følgende tilbehør medfølger handelen:
- Fastmonterte taklamper
Det gis ingen garantier på hvitevarer i forhold til tilstand, funksjonalitet og levetid.
Følgende tilbehør medfølger ikke handelen:
- Hyller i innvendig bod
- Hyller i ekstern bod
- Vaskemaskin
Det gjøres spesielt oppmerksom på at boligens tilbehør og løsøre ikke medfølger handelen med mindre
dette fremkommer av nærværende prospekt. Hvitevarer medfølger der dette er spesielt angitt i
salgsoppgaven. Fastmontert og innebygget kjøkken- og baderomsinnredning følger boligen. Med mindre
annet er spesifisert i salgsoppgaven gjelder NEFs normgivende liste over løsøre og tilbehør.
Boligselgerforsikring
Selger har tegnet boligselgerforsikring
Boligkjøperpakke / Boligkjøperforsikring
Sammen med Tryg har vi skreddersydd boligkjøperpakke slik at du kan være trygg på at du har alle forsikringene du trenger. Enten du har kjøpt hus, leilighet eller hytte. Denne gunstige pakken fra Tryg inkluderer også juridisk hjelp hvis du oppdager feil og mangler ved boligen utover det som er opplyst om. Boligkjøperpakken inneholder innboforsikring, renteforsikring for situasjoner der kjøper ikke får solgt nåværende bolig, samt en flytteforsikring for alle de tre boligtypene. For hus og hytte omfatter den i tillegg bygningsforsikring hvor kostnader for å reparere eller gjenoppbygge huset ditt er inkludert. Les mer om forsikringen i produktark for Boligkjøperpakke som ligger vedlagt i salgsoppgaven. Boligkjøperpakken må tegnes senest i forbindelse med kontraktsmøte. Kjøper mottar ingen særskilt faktura for Boligkjøperpakken siden kostnaden det første året legges til oppgjøret for kjøpesummen for boligen. Megler/meglerforetak mottar honorar for denne formidlingen.
Budgivning
Vi oppfordrer alle til å lese Forbrukerinformasjon om budgivning før bud inngis. Alle bud og budforhøyelser skal inngis skriftlig til megler. I tillegg er megler pålagt å innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver før bud kan formidles til selger.
Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter Bank-ID og vi oppfordrer derfor alle til å gi bud elektronisk ved å benytte GI BUD knappen på eiendommens hjemmeside på Partners.no. Eventuelle forhøyelser kan sendes ved å svare direkte på mottatt sms fra meglers system, til megler per e-post eller SMS: 99 69 24 27 . Alle budforhøyelser skal bekreftes av megler.
For at budene skal kunne bli behandlet og videreformidlet skriftlig til alle involverte parter, må alle bud ha en tilstrekkelig lang akseptfrist, jf. eiendomsmeglingsforskriften § 6-3. Selger må også skriftlig akseptere budet før aksept kan formidles til budgiver. Akseptfrist på alle bud skal være minimum 30 minutter, og budforhøyelser må skje i god tid før fristens utløp. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Selger står fritt til å akseptere eller forkaste et hvert bud og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Etter at eiendommen er solgt vil kjøper og selger få tilsendt budjournal. Øvrige budgivere kan få utlevert kopi av budjournalen i anonymisert form.
Det gjøres oppmerksom på at budgiver også vil være den som vil stå som kjøper av eiendommen. Dersom man etter at bud er akseptert ønsker å endre hvem som skal stå som eier, forutsetter dette at selger godkjenner en slik endring. Alle involverte parter skal signere kjøpekontrakt og er solidarisk ansvarlig for kjøpet frem til oppgjør er gjennomført.
Overtagelse
Etter avtale.
Diverse
Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte
tilstandsrapport. Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til takstmann, megler og
opplysninger innhentet fra kommunen, eventuelt forretningsfører og andre tilgjengelige kilder.
Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, før bud
inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det
kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente.
Meglerforetaket oppfordrer evt. budgivere til å lese gjennom fullstendig prospekt/salgsoppgave med
vedlegg.
Lov om hvitvasking
Eiendomsmeglingsforetak plikter etter lov om hvitvasking å gjennomføre kontrollhandlinger knyttet til kjøper og selgers identitet og forhold knyttet til gjennomføringen av handelen. Dette omfatter også opplysninger om kundeforholdets formål og tilsikrede art. For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll. Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere). Dersom megler ikke klarer å gjennomføre pålagte kundetiltak må megler avvise kunden og oppdraget. Megler har også plikt å melde forhold som ikke er avklart og fremstår som mistenkelige til Økokrim. Megler kan også i enkelte tilfeller har plikt til å stanse gjennomføringen av handelen.
Eiendomsmegler plikter å gjennomføre undersøkelser av kjøpers egenkapital og eventuelt andre forhold knyttet til kjøper. Den delen av kjøpesummen som er egenkapital skal innbetales fra kjøpers konto i norsk finansinstitusjon.
Salgsbetingelser
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen «som den er», og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Eiendomsmegler standardkontrakt inneholder bl.a. bestemmelser om at hvis det foreligger vesentlig mislighold som bl.a. gir selger rett til å heve når det er gått 30 dager fra avtalt betalingstid, kjøper aksepterer dette som bindende for seg.
Det forutsettes at hjemmel til eiendommen overføres til kjøper. Dersom dette ikke er ønskelig må det tas
forbehold i budet.
Eierseksjonsloven
Ingen kan direkte eller indirekte erverve mer en to boligseksjoner i et boligsameie jf. eierseksjonsloven §
23. Dersom et erverv har funnet sted i strid med eierseksjonslovens regler kan Kartverket nekte
overskjøting. Dersom overskjøting blir nektet, er kjøper likevel forpliktet til å gjennomføre handelen med
selger, og oppgjør til selger vil finne sted tross manglende overskjøting.
Avhendingsloven
Frivillig salg av fast eiendom reguleres av Lov om avhending av fast eiendom av 3. juli 1992 nr. 93.
Finansiering
Vi har løpende kontakt med finansinstitusjoner som kan tilby lån med konkurransedyktige betingelser.
Hvis ønskelig formidler vi gjerne kontakt.
Heftelser
Legalpant tilsvarende 2 G for panterett til sameiet.
Iht. lov om Eierseksjonssameier §30, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlig i forhold til sin
sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet lovbestemt pantesikkerhet i den
enkelte eierseksjon inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp.
På eiendommen kan det være tinglyst erklæringer/avtaler som for eksempel rett til kommunen til å
anlegge vann- og kloakkledninger inkl. reparasjon av disse, bestemmelser om bebyggelsen, gjerder, vei
og adkomstrettigheter. Disse erklæringene/avtalene vil følge eiendommen ved salg, og kan ikke slettes.
For nærmere informasjon om dette gjelder denne eiendommen, se oversikten over tinglyste heftelser.
Dersom det ønskes mer informasjon, ta kontakt med megler.
Adresse og matrikkel
Odelsvegen 11, 2063, Jessheim, Gnr. 132 bnr. 286 snr. 40 orgnr. 919545658 i Ullensaker kommune
Eier
Vibeke Skeie Andersen
Oppdragsnummer
55-24-0148
Meglers vederlag
Om meglers vederlag er det avtalt 1 % av salgssummen
. I tillegg er det avtalt vederlag for
oppgjør kr. 5.490,-, tilrettelegging kr 15 000,-, markedspakke kr. 19.900,-. For visninger er
det avtalt kr. 2.500,- pr. visning. Alle tall i dette avsnitt er opplyst inklusive mva.
Ansvarlig megler:
Henrik Jensen
Vedlegg til salgsoppgave og kjøpekontrakt
Vedlagt i salgsoppgaven foreligger det reguleringsbestemmelser med kart, tilstandsrapport,
egenerklæringsskjema selger, energiattest mm. Alle interessenter oppfordres til å sette seg inn i
fremlagte dokumenter før bud inngis. Ta gjerne kontakt med megler dersom du ønsker utlevert dine egne
kopier av dokumentene.
Det gjøres oppmerksom på at Schala & Partners Bjørvika / Gamle Oslo sine standard kjøpekontrakter blir benyttet i handelen,
dersom det ikke avtales noe annet før handel har kommet i stand.
Behandling av personopplysninger
Det gjøres oppmerksom på at foretaket behandler personopplysninger og all behandling skjer iht.
personvernregelverket. Meglerforetaket behandler kun personopplysninger som er nødvendig for å
gjennomføre oppdraget. Det gjøres oppmerksom på at vi deler dine personopplysninger med offentlige
myndigheter i den utstrekning det er nødvendig og med virksomheter som tilbyr tjenester for
gjennomføring av oppdraget. For mer informasjon se personvernerklæring på www.partners.no.
Vedlegg
Kontakt
NabolagsprofilLes mer om nabolaget
25%
Er gift
20%
Er barnefamilier
24%
Har høyskoleutdanning
35%
Har inntekt over 300.000
65%
Eier sin egen bolig
5%
Eier hytte
55%
Har bolig mellom 60-120 kvm
96%
Av boligene er nyere enn 20 år
83%
Bor i terrassehus, bygård eller blokk
83%
Av eiendommene har pris over kr. 2,5 mill
Boligvisninger
Kart