Hva skjer i gården / vedlikehold etc.
Iht. generalforsamling 2024 har styret i perioden fra forrige årsmøte 2023 til årets årsmøte, jobbet med
følgende saker:
- Det er avholdt 5 styremøter i perioden.
- HMS/ internkontroll ble gjennomgått i april 2023, herunder brannvern, elektrisk anlegg og rutinene til
vaktmester.
- Gjennomgått vedlikeholdsrapporten fra Obos Prosjekt og prioritert planlegging av avfallsskur for
naringsseksjonene, vedlikehold/ oppgradering av callinganlegget, vedlikehold av
videovervakningsanelgget og hatt befaring med Oslo Brannsikring angående diverse branntetting av ulike
brannceller i bygningene.
- Det ble avholdt dugnad i mai med godt oppmøte blant eierne.
- Behandlet budsjettet for 2024.
- For øvrig har styremedlemmene daglig kontakt via Messenger.
Nylig utførte prosjekter:
2023 - fremover:
Med bakgrunn i vedlikeholdsplanene planlegger vi utskiftning av vinduer i alle boligseksjoner. Dette
gjøres når et større flertall av vinduene er moden for utskiftning. Seksjonseierne kan likevel skifte ut
vinduene på eget initiativ, men kun etter styrets godkjennelse av vindustype.
2022:
- Styret tar i bruk vedlikeholdsplanene som ble kjøpt i 2021. Hensikten er å planlegge langsiktig
vedlikehold og fornuftig ressursbruk. Året 2022 blir forhåpentligvis et "stille" år, der det ikke er nødvendig
med større vedlikehold. Vi planlegger langsiktig vedlikehold i henhold til vedlikeholdsplanene.
- Styret utreder behov for nytt callinganlegg, da dagens løsning ser ut til å være defekt. Samtidig vurderes
det utskiftning av inngangsdører til trappeoppgangene.
2021: OBOS Prosjekt AS lev. vedlikeholdsrapp.
2021: OBOS Nøkkelen etableres
- Avtale med PostNord om nøkkel, slik at pakker kan leveres på døren til beboer.
- OBOS Vedlikeholdsplan utarbeides.
- Nye fartsdumper i bakgård.
- Oppdatert husordensregler
2020: Etablert ny avtale med Vaktmester Andersen
- Taket på Christian Michelsens gate 1-3 ble byttet, ferdigstilt Q2
- Tydelig grenseskille på parkeringsplass mellom CM3 og CM9 for å sikre til våre seksjonseiere
parkeringsområdet.
- Byttet fra utendørs (nedgravd) oljetank og konvertert fyringsanlegget til bioolje samt etablert innendørs
oljetank. Felles varmtvann veksler på bergvarme.
- Etablering av brannalarm med kobling til Oslo brann- og redningsetat
- Rapport lagt til grunne etter gjennomgang fra Firesafe fra Q4 - 2019
- Reforhandling av avtale med forretningsfører og bank
- Etablert avtale med OBOS.
- Flytting av banklån, forhandlet frem ny renteavtale.
- To avtaler med Trygg Oslo AS
- Ambulerende vekter som kontrollerer fellesområdet hver natt. Vekter har også adgang til sameienes
videoovervåkning.
- Parkeringskontroll og utstedelse av oblater til beboere.
2019: Sameiene på nett
- Etablert hjemmeside, Facebookside og kjøpt www.carlbernersplass.no for digital kommunikasjon.
- Etablering av ladepunkter for elbil. Installert med tilskudd fra Oslo Kommune via Mer, tidligere
GrønnKontakt.
2018: Sameiet inngikk leieavtale med NEON kommunikasjon og produksjon AS om leie av plass til
takreklame på Carl Berners plass 2.
2016: Ny leverandøravtale fra GET (nå Telia) for alle sameier.
2015: Etablering av sikringskameraer i bakgården mot hærverk.
2014: Etablerte energibrønner på eiendommen for å gå over til bergvarmefyring.
2009: El-anlegg kontrollert
- Baderommene i sameiet totalrenovert.