Hva skjer i gården / vedlikehold etc.
Iht. mail fra styret mottatt 25.04 sendes det ut innkalling til generalforsamling i disse dager. Styret
informerer at det da vil foreligge forslag til fremtidig vedlikehold, per i dag er det ikke noen plan. Det vil da
også bli bestemt ev. oppstart og hvordan det skal finansieres.
Felleskostnadene økte til kr. 7350,- pr. mnd fra og med 01.01.2025.
Større vedlikeholdsarbeid som er gjennomført i regi av boligaksjeselskapet de siste årene:
- 2021: Installasjon av automatisk brannalarmanlegg som dekker fellesareal og leiligheter.
- 2021: Etablering av ladeanlegg for elbil ifm gjeste- og beboerparkering i gate
- 2021: Oppussing av "Vaskerikontoret" (rommet innenfor bordtennisrommet på vaskeriet) slik at dette
kan benyttes av beboere til hjemmekontor og andre aktiviteter.
- 2021: Oppgradering av uteplassen og plen ved 63C
- 2020: Oppgradering av uteplassen ved 61D og etablering/oppussing av utendørs sykkelparkering
- 2020: Utskiftning av utebelysning ved oppgang, vaskeri og sykkelparkering
- 2020: Utskiftning av loftsvinduer på gavlvegger
- 2019/2020: Rehabilitering av ventilasjonsanlegg på fellesvaskeri
- 2018/2019: Rehabilitering av horisontale avløpsrør under bygg og i bakken ut til kommunal ledning.
- 2017: Oppgradering av belysning i trappeoppganger
- 2017: Utskifting av branndører mellom kjeller og trappeoppgang i alle oppganger
- 2016: Oppgradering av maskinpark i fellesvaskeri
- 2015/2016: Oppgradering av fyrrom og radiatoranlegg ifm. at boligaksjeselskapet koblet seg på
fjernvarmenettet. Fyrrommet besto før oppgraderingen av tre oppvarmingskilder: elektrokjeler, oljefyrer og
varmepumpe. Utvendig nedgravd oljetank ble fjernet.
- 2013/2014: Bytte av balkongdører i alle trappeoppganger
- 2013: Utbedring av lekkasjer i tilknytning til fellesvaskeri
- 2009/2010: Alle sentrale vertikale rørsystemer ble oppgradert (inkludert soilrør). De fleste leilighetene
gjennomførte samtidig en oppgradering av bad og toalett. Merk: Enkelte leiligheter fikk fritak fra dette
dersom rommene nylig var oppgradert i regi av aksjeeier. Beboere må derfor sjekke historikk for sin egen
leilighet for å finne ut når bad og toalett ble oppgradert.
I innkalling til årsmøte 2025 (avholdes 8.mai 2025) fremkommer følgende saker:
Sak 1: Valg av møteleder
Sak 2: Godkjenning av de stemmeberettigede
Sak 3: Valg av en til å føre protokoll og minst en eier som protokollvitne
Sak 4: Godkjenning av møteinnkallingen
Sak 5: Forslag til tiltak - utskifting av tak
Sak 6: Årsrapport og årsregnskap
Sak 7: Inngangspartiet 59 blokka.
Sak 8: Endring av vedtektene § 8-6
Sak 9: Fastsettelse av honorarer
Sak 10: Valg av tillitsvalgte
Sak 5: Forslag til tiltak - utskifting av tak: Forslag til vedtak: Generalforsamlingen godkjenner at styret
setter i gang fase 0, 1 og 2 i prosjektet for utskifting av tak, som beskrevet i vedlagte prosjektskisse fra
OBOS Prosjekt. Dette inkluderer forprosjekt, prosjektering og innhenting av tilbud. Før eventuell
kontraktsinngåelse og gjennomføring av selve takarbeidet skal det avholdes en ekstraordinær
generalforsamling, hvor styret legger frem økonomisk plan og forslag til finansiering.