Sameie Teaterkvartalet Bygg 12 er registrert i Enhetsregisteret og /eller
Foretaksregisteret med organisasjonsnummer 991655956. Bygningen(e) er lokalisert i Oslo kommune
og har 52 boligenheter og ingen andre enheter.
Forretningsførselen er utført av Oslo og Omegn Boligforvaltning AS (OBF) i henhold til kontrakt.
Regnskapsførselen utføres av OBF Regnskapsbyrå AS.
KABEL-TV
Sameiet har avtale med Telia som leverer kabel-tv tjenester, med muligheter for tillegg for bredbånd,
telefoni og digital-tv på egen regning. Kabel-tv-leverandør har servicetelefon 21 54 54 54. For øvrig
informasjon se: www.telia.no
ADGANGSBRIKKER:
Adgangsbrikkene er levert av Oslo Låsservice as - Smalvollveien 61. 0667 Oslo - Telefon: 90 54 22 22 -
e-post:
post@oslolasservice.no og kan lages ved oppmøte eller bestilles gjennom OBF som har rekvisisjonsrett.
Ved bestilling må det oppgis om det er ekstra brikker, eller erstatning av eksisterende brikke. Kun
hjemmelshaver kan bestille adgangsbrikke. Etterlevering av brikker må man betale for. Adgangsbrikker
kan bestilles ved bruk av skjema på Oslo Låsservice sine hjemmesider:
https://www.oslolasservice.no/bestill-adgangsbrikker Seksjonseier får melding når nøkkelbrikken kan
avhentes. Det kreves legitimering før utlevering eller sending av adgangsbrikker.
SYSTEMNØKKEL:
Nøkler til leilighetsdøren bestilles hos OBF (Certego). Eier må oppgi nøkkelnummer ved bestilling.
Leietaker må ha fullmakt fra hjemmelshaver.
POSTKASSE:
Nøkkelbrikke til postkasse ordnes via styreleder.
SIKRINGSSKAP:
Nøkler (type OLH) til sikringsskap kan fås i enhver nøkkelsliperbutikk.
POSTKASSESKILT
Stempelleverandøren Trondheims veien 100
22 41 60 52
Si ifra at dere kommer fra Rubina Ranas gate, så vet de hvilken størrelse skiltet skal ha.
Stemplev@online.no
PARABOL
Styret har vedtatt at det ikke er tillatt å oppføre parabol. Det digitale bakkenettet vil gi/gir tilgang til alle
kanaler. I tillegg til at parabol er «på vei ut», vil det bidra til en rotete fasade.
VAKTMESTER OG RENGJØRINGSTJENESTE
Sameiet har avtale om vaktmestertjeneste med Thomas Andersen AS. Vaktmester Andersen: 22 38 92 92
(i arbeidstiden, 8-15). Vaktmesteroppgavene er knyttet til daglig drift og løpende vedlikehold, men kun når
det gjelder det bygningsmessige, inkl inngangene og søppelrom. Utenomhusarealene driftes og
vedlikeholdes av DnG Vel. Garasjearealene driftes av Garasje sameiet. Kun styret kan bestille
vaktmesterarbeid for sameiets regning, ellers må den enkelte dekke det selv. Sameiet har avtale om
rengjøringstjeneste med Teamclean AS. Rengjøringen skjer 1 gang pr. uke i oppganger og annet
fellesareal pluss 1 gang ekstra i inngangsparti og heiser. Det utføres i tillegg en hovedrengjøring med
boning av fellesarealene etter behov.
VARMTVANNSMÅLERE / RADIATORMÅLERE
Sameiet har avtale med ISTA om måling av fjernvarmeforbruk i de enkelte leiligheter. Avlesning skjer én
gang i året, hvor innbetalt akontobeløp på fjernvarme avregnes mot målt forbruk. ISTA har egne nettsider
hvor den enkelte seksjonseier kan følge med på sitt eget forbruk: www.istaonline.no. Seksjonseiere som
ønsker tilgang til dette bes ta kontakt med ISTA direkte på epost firmapost@ista.no Varmemålerne er
seksjonseiers ansvar. Hvis det blir fjernet eller ødelagt en varmemåler på en radiator så blir seksjonseier
belastet alle utgiftene ved dette.
CONTAINER
DnG Vel sørger for at det blir utplassert en søppelcontainer første tirsdag i hver oddetallsmåned.
Containeren blir utplassert i hhv. Rubina Ranas gate 14 og Mandalls gate 10-16. Styret oppfordrer
beboerne til å bruke anledningen til å bli kvitt søppel slik at fellesarealene holdes fri.
VAKTHOLD
Sameiet har avtale med Proff Security AS. Alle beboere/eiere kan ringe dem på tlf 40 10 23 33 for å melde
saker som f.eks. høy musikk hos naboen eller uvedkommende i kjelleren.
VEGGVENTILER
Styret anbefaler seksjonseierne om å jevnlig skifte filter i veggventilene i leilighetene. Filteret heter
Pollenfilter Fresh 90, og fås kjøpt hos Comfort Bryn AS, Østensjøveien 60 (T-bane til Brynseng).
SKADEDYR
Forsikrings avtalen med forsikringsselskapet Fremtind Forsikring AS under polisenummer 20598973,
som omfatter bl.a. utbrudd av veggdyr og kakerlakker. Seksjonseier kun betaler en egenandel på kr
5000,- pr utbrudd, noe som er under en fjerdedel av de totale saneringskostnadene. Dersom du har
mistanke om utbrudd av skadedyr i din leilighet, meld fra til styret snarest mulig.
MARKISER
Lunex / Markisemannen er valgt som leverandør til samtlige bygg som er innflyttet. Beboerne har
anledning til å montere markiser med eller uten rett kappe i fargen Sandatex 52 (kaffe latte) samme som
næringslokaler.
BRANNSIKRING
I henhold til forskrift om brannforebyggende tiltak og brannsyn er det vedtatt at alle boliger skal ha minst
en godkjent røykvarsler, samt manuelt slokkingsutstyr i form av enten pulverapparat eller
husbrannslange. Det er den enkelte eiers ansvar å anskaffe, montere og kontrollere utstyret. Sameiet er
ansvarlig innen fellesområder.
BALKONGER OG TERRASSER
Eventuelle endringer må man alltid søke styret om. Vesentlige endringer ansees som fasadeendring og
må i tillegg søkes om tillatelse fra Plan og Bygningsetaten.
LEIETAKERE
På grunn av stor andel utleie i sameiet, ber styret om at leietakere meldes inn til OBF på
firmapost@obf.no. Eier belastes et
administrasjonsgebyr på kr 350 ink mva + fakturagebyr (kan viderefaktureres leietaker). Ved registrering
sender OBF vedtekter, husordensregler og siste årsmøtedokumenter til leietaker og styret gis tilgang til å
sende ut informasjon til leietakerne. Ved registrering hos OBF skal utleier oppgi leietakers navn,
kontaktinfo og info om leieforholdets start og slutt.
VEDLIKEHOLD
Vedlikehold av hovedvannkranen (i taket på badet i leiligheten), må gjøres 1 gang i året. Dette gjøres ved
å åpne og så lukke kranen. Hvis dette ikke gjøres så kan kranen bli vanskelig å stenge på sikt og det kan
da medføre lekkasje. Det vises til årsmelding for rehabilitering/større vedlikehold utført de siste årene.