Hva skjer i gården / vedlikehold etc.
Styrets arbeid siste styreperiode:
* Godkjenning av nye leietakere for et fåtall seksjoner.
* Budsjettering: Ingen spesifikke budsjettendringer rapportert, men forberedelser til større
vedlikeholdsarbeid er pågående.
* Regulering av felleskostnader: Ingen endringer i felleskostnadene i løpet av året, men kostnadene er
redusert.
* Internkontroll og oppdatering av HMS-plan (Helse, Miljø og Sikkerhet): Implementering av
internkontrollsystem fra BORI er under implementering.
* Løpende vedlikehold: Flere utbedringer er gjennomført, inkludert vannskader, dørpumper og vedlikehold
på takterrassen, da spesielt gjerde og vannlekkasje.
* Forsikringsskader: Vannskade i tak og kjeller meldt som forsikringssak til OCAB og godkjent.
Av andre større saker kan nevnes:
* Utført ekstraordinært vedlikehold: Utbedring av vannskader på tak og i 2. etasje etter hendelse i januar
2024.
* Tilstandsvurdering av bygningsmassen: Det er gjennomført og utført befaring med vaskepersonell for
nedvask av fellesområder samt fasadevask.
Store planlagte vedlikeholdsarbeider for årene fremover:
* Det er bestilt og utført prosjekt for utbedring for gjerder på tak, og planlagt videre vedlikehold på
takterrassen.
* Serviceavtaler og kontroll av brannslokningsapparater og røykvarslere: Det har vært fokus på vedlikehold
av fellesområder, inkludert utbedring av lys i søppelrom og kontroll av dørpumper.
* Inngåtte avtaler/kontrakter: Ny avtale inngått med PBT for vaktmestertjenester (ekskl. vask), og nytt
vaskebyrå, Expertvask.no, etablert.
* Info - rundskriv - beboeravis - hjemmesider: Informasjon er blitt sendt ut til nye beboere, og husregler er
oppdatert.
* Dugnad - velferdstiltak - juletrefest - grillfest - pensjonisttilstelninger: Dugnad ble gjennomført i
september, og beboere bidro til vedlikehold av fellesområder og utearealer.