Hva skjer i gården / vedlikehold etc.
Saker som styret har arbeidet med ref. generalforsamlingen avholdt 23.04.2025:
a. Vannlekkasje fra 4. etg. ned til Olsen, Rv. 96
b. Vannlekkasje fra 2. etg. ned til Bakko, Rv 36
c. Malerarbeid på terrasser/verandaer i 1. og 2. etg. mot nord. Skiftet også diverse råtne bord.
d. Ny levegg ble oppført hos Karin Ramsdalen, Rv. 54
e. Innføring av nytt datasystem "Portalen", som skal brukes i styrearbeidet
f. Husbråk og utfordringer hos leieboer, leieboer ble sagt opp og har flyttet
g. Brannøvelse gjennomført 16.10.24
h. Startet arbeid med omlegging av nøkkelsystemet
i. Regulering av felleskostnader ifbm lekkasje i 4. etg samt økning av husleie
Saker som styret har under arbeid og planlegging:
a. Arbeidet med skifte av nøkkelsystemet fortsetter, i første omgang har vi fått nøkkel til
svømmebasseng/søppelrom. Vi må også forberede oss på å skifte brikker og styresystem. Det systemet
vi har tatt ut av produksjon, slik at vu ikke får nye brikker eller support.
b. Malerarbeid planlegges å fortsette til våren/sommeren. Det planlegges vask/maling i 4. etg. flere
vegger på terrassen hos Skogheim, søyler og parapet. Det må vaskes i undergang mellom Ødegaard og
Tanggaard, der er det muggsopp. Leilighetene i 1. etg i atriet, Tanggaard, Sannes, Gusland og Blæstrud,
trenger også vask og maling. Det vurderes også vedlikehold av tårnet.
c. Et utvalg har jobbet med å se på eventuelt varmepumper, hvilken type og tilpassing til hver enkelt
leilighet. Det er en utfordrende teknisk oppgave å få etablert varmepumper på bygget vårt pga
leilighetenes utforming. I bassenget er det imidlertid en fordel å få installert varmepumpe. Mulig støtte fra
Enova? Det er kontaktet 2. stk. mulige leverandører.
d. Reperasjoner av 2 lekkasjer i vårt sameie:
1. Lekkasje fra terrassen Rv 92 (2. etg), Sølyst, ned til Rv 54 (1. etg), Ramsdalen. Arbeidet starter vår
2025. Befaring er gjennomført av Labo og Vestfold Kobber og Blikk, kostnadsoverslag ca 1,7 mill.
Oppstart vår 2025.
2. Lekkasje fra terrassen Rv 100 (3. etg), Nyegaard, ned til Rv 72 (2. etg) Bustnes er ferdig
utbedret/reparert.
Styreleder informerer følgende:
Sameiet har ikke planer om økning i felleskostnader eller låneopptak, annet enn indeks regulering i hht
KPI (SSB) som blir gjennomført hvert år. Seksjon nr 6 har fått innbetalings krav på 2 x 10187 kr med forfall
i juni og august som dekkes av selger. Disse regningene dekker seksjon 6 sin andel av ekstraordinære
kostnader for pågående utbedring av en lekkkasje-skade. Arbeidet forventes avsluttet i løpet av august. Vi
har ingen andre kjente skader eller store vedlikeholds planer for bygget, og derfor ingen planer om store
investeringer. Vi orienterte årsmøtet om at vi bygger opp et vedlikeholds fond for å stå bedre rustet for
uforutsette utgifter i fremtiden. Økonomien i sameiet er god.
Andelseiernes og borettslagets vedlikeholdsplikt er beskrevet i vedtektenes punkt 5. Alle interessenter
oppfordres til å sette seg inn i dette.