Hva skjer i gården / vedlikehold etc.
I løpet av 2024 og første del av 2025 har styret hatt 10 ordinære styremøter, samt 2 beboermøte (21.
oktober 2024 og 02.11.2024, 13.00 - 15.00 (ingen møtte)).
Totalt er det behandlet 30 saker, og fattet minst 13 vedtak som direkte berører beboerne.
Vedtakene har blant annet omfattet:
- Økonomiske tiltak (økte felleskostnader, betalingsplaner)
- Tekniske og vedlikeholdsmessige forbedringer (ventilasjon, varmtvann, verandadører)
- HMS-relaterte endringer (brannvern og sikkerhet)
- Endringer i bruksregler (motorvarmeuttak, lagerplass i fellesareal)
- Sosiale og praktiske fasiliteter (felleslokale, dugnad, nye møbler)
- Digitalisering (Vibbo og Styrerommet som plattformer)
Vedlikehold og tekniske oppgraderinger
Ventilasjon og fyring:
Systemene har hatt utfordringer gjennom året. Det er innhentet tilbud fra Energima, og arbeid følges opp i
samarbeid med Boligenergi.
Overvann og drenering:
Det har vært problemer med overvann. Røyktesting ble gjennomført, og videre tiltak planlegges med
kommunen i 2025.
Vannmåler:
Som følge av at kommunen har innført ny gebyrforskrift, har borettslaget installert vannmåler på
hovedvannledningen inn til byggene. Dette medfører igjen at vi må bli flinkere til å passe på eventuelle
lekkasjer i borettslaget.
Varmtvann:
Tidvis for høy temperatur ble rapportert. Problemene er delvis løst, men overvåkes videre.
Verandadører:
En konkret sak ble behandlet og det ble vedtatt å reparere defekt verandadør.
Felleslokalet
- Ny oppvaskmaskin er anskaffet og satt inn.
- Nytt inventar (bord og stoler) er kjøpt - 40 stoler og 10 bord.
- Vaskeveiledning er hengt opp, og nøkkelboks er installert.
- Internettforbindelse er forbedret.
- Det jobbes med oversikt over servise og utstyr.